Troben mort el ciclista arrossegat per la riuada a Paterna fa una setmana

Els equips de rescat han trobat el cos sense vida de l’home desaparegut divendres passat al parc natural del riu Túria, arrossegat pel torrent d’aigua que es va generar durant les pluges intenses que van descarregar aquell dia. 

Se li va perdre el rastre quan creuava amb bicicleta per la séquia de Tormos, al terme municipal de Paterna, en plena tromba d’aigua per anar al metge. Tot i les advertències que li van fer uns treballadors presents al lloc perquè no travessara la zona, ell va decidir endinsar-se i estos testimonis van veure en un moment puntual com la riuada se l’emportava.

Després d’una setmana de recerca intensa, s’ha localitzat el cos de l’home desaparegut a Paterna durant les pluges de divendres passat.

 La víctima ha estat trobada per l’UME amb ajuda dels seus gossos, en una zona entre l’últim assut de Quart de Poblet i la desembocadura, zona coneguda com a assut de La Partimenta. La Policia Nacional se’n fa càrrec.

El Consorci de Bombers de València ha desmobilitzat el dispositiu de recerca, que des de divendres passat ha inclòs un ampli operatiu de bombers, brigades BRIFO, unitats de comandaments, Lloc de Comandament Avançat, operadors de comunicacions, GERA, helicòpter i unitat de drons del Consorci, i bombers forestals de GVA, que han treballat intensament a la investigació juntament amb la resta de serveis d’emergència desplegats a la zona.

“En este cas ha sigut molt rellevant la baixada del cabal del riu, per això des del Consorci de Bombers es va sol·licitar ahir a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer poder reduir el capital al mínim, dins del possible, i així poder facilitar les tasques de recerca“, apunten.

“Després d’estes actuacions, la situació de hui era molt millor pel que fa al nivell de l’aigua, la qual cosa ha afavorit la localització“, expliquen des del Consorci.

L’alcalde de Paterna, Juan A. Sagredo, ha donat les seues condolences per la mort del mort, veí de Manises.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.