32.1 C
València
Dijous, 3 juliol, 2025

Apareix morta la tintorera albirada a La Vila Joiosa i El Campello

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La tintorera albirada aquest passat divendres en les costes de les localitats alacantines de La Vila Joiosa i El Campello, on es va haver de prohibir el bany per precaució, ha aparegut morta aquest dissabte en una zona localitzada entre la Cala Mig i la Coveta Fumá.

 

El servei de neteja de la localitat ha recollit l’esqual, ja sense vida, per a ser enviat al gestor autoritzat per a la seua eliminació, segons han precisat les mateixes fonts.

 

L’animal va ser albirat el divendres a La Vila Joiosa, al matí, segons van explicar fonts de la Fundació Oceanogràfic. Allí, la Unitat Aèria de la Policia Local va captar imatges de l’animal en la Cala Bol Nou, que va ser tancada al bany durant diverses hores.

La tintorera va aparèixer morta

Més tard, l’esqual es va desplaçar cap a l’interior de la mar i es va tornar a permetre el bany, si bé el servei de socorrisme i la Policia Local van vigilar les platges per si tornava a aparéixer. Cap a les 16.30 hores, la tintorera va ser albirada al Campello, on aquest dissabte ha aparegut sense vida.

 

Aquest passat dijous, una tintorera de 2,5 metres va quedar encallada a la Platja de Ponent de Benidorm (Alacant), la qual cosa va fer que els banyistes foren desallotjats. Finalment, el tauró va poder ser reintroduït a mar oberta gràcies a la intervenció dels tècnics.

 

Des de la Fundació Oceanogràfic van explicar que no podien confirmar si es tractava del mateix animal encallat a Benidorm, ja que no haver acudit en aquesta ocasió, encara que “tot apunta al fet que sí”.

 

La hipòtesi que es remenava era que la tintorera es va acostar a la costa per malaltia, ferida o comportament reproductor. En aqueix sentit, a la tintorera encallada a Benidorm se li van practicar anàlisi per a poder determinar les causes.

Últimes notícies

Descobreix l’art que dona vida als Ninots amb els tallers d’Artistes Fallers

Descobreix els secrets dels artistes fallers i com es creen els impressionants ninots de les Falles de València.

CSIF alerta sobre temperatures perilloses de fins a 34 graus a l’Hospital Clínic de València

El sindicat CSIF denuncia temperatures de fins a 34 graus en zones de l'Hospital Clínic de València, afectant la salut de pacients i conservació de material sanitari. La situació supera els límits legals i exigix solucions immediates.

Mor un banyista a la platja de Pinedo, quart ofegament en la Comunitat Valenciana esta setmana

Un home ha perdut la vida a la platja de Pinedo a València, elevant a quatre els ofegaments ocorreguts esta setmana a les platges de la Comunitat Valenciana.

Alacant estén la moratòria per a llicències d’apartaments turístics i protegix l’accés a la vivenda

L'Ajuntament d'Alacant amplia la moratòria sobre la concessió de llicències per a blocs d'apartaments turístics, buscant controlar la seua proliferació i protegir l'accés a la vivenda dels residents.

El Cecopi de la DANA a València es va traslladar a una sala més privada després de 10 minuts d’inici

El Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi) va gestionar la DANA a València traslladant la seua reunió a una sala amb major privacitat poc després d'iniciar-se, segons declaració judicial.

Víctor Claver destaca l’impacte internacional del nou Roig Arena a València

Víctor Claver valora la inauguració del Roig Arena a València com una fita que col·loca a la ciutat en el mapa internacional amb esdeveniments esportius d'alt nivell.

La Ciutat de les Arts inicia la construcció de la major planta geotèrmica a València per a impulsar la sostenibilitat energètica

La Ciutat de les Arts i les Ciències de València comença l'obra de la seua planta geotèrmica de 4.050 kW, la més potent a la Comunitat Valenciana, que permetrà refrigerar el Museu de les Ciències, estalviant més d'un milió de kWh i reduint significativament emissions de CO₂.

La diputada Àgueda Micó abandona el grup Sumar i s’unix al grup Mixt en el Congrés

La diputada de Més, Àgueda Micó, deixa oficialment el grup parlamentari Sumar per a unir-se al grup Mixt, buscant major independència en la seua labor legislativa.