20.7 C
València
Dimarts, 13 maig, 2025

Trump signa acords històrics de defensa a Aràbia Saudita per valor de 127.000 milions d’euros

Estats Units i Aràbia Saudita han formalitzat aquest dimarts un paquet d’inversions acumulant 600.000 milions de dòlars (aproximadament 138.000 milions d’euros), que inclou contractes armamentístics que ascendeixen fins a 142.000 milions de dòlars (més de 127.000 milions d’euros). Aquesta transacció és considerada “el major acord comercial de la història” en el sector de la defensa, segons ha confirmat la Casa Blanca.

El president Donald Trump, en el seu primer viatge oficial a l’exterior des de la seua reelecció al gener, ha signat aquests compromisos durant una visita simbòlica a Aràbia Saudita, on ha sigut rebut pel príncep hereu, Mohamed Bin Salmán. La Casa Blanca ressalta que aquest encontre simbolitza “una nova era daurada d’aliança” entre ambdós països.

- Advertisement -Telegram València Diari

Dins del nou marc relacional, un dels pilars fonamentals és la defensa, la qual es preveu que beneficie a més de deu empreses nord-americanes. Els futurs contractes inclouran, entre altres, la venda de material de guerra d’última generació i col·laboracions en la formació de les forces locals.

La Casa Blanca ha afirmat que “la relació en temes de defensa amb Aràbia Saudita és més forta que mai baix el lideratge de Trump”, amb la intenció que Riad continue sent el principal soci internacional en matèria de seguretat, amb inversions que ja superen els 129.000 milions de dòlars (quasi 116.000 milions d’euros).

A més de la seguretat, ambdós països busquen reforçar els llaços en camps com cultura, educació i ciència. En aquest sentit, Washington ha presentat un acord entre les agències especials d’Estats Units i Aràbia Saudita.

També s’ha anunciat que la signa saudita DataVolt invertirà 20.000 milions d’euros en el desenvolupament de centres de dades d’intel·ligència artificial i infrastructures energètiques a Estats Units, segons els documents signats per Trump i Bin Salmán durant una cerimònia formal.

Després de la visita a Aràbia Saudita, Trump es desplaçarà a Qatar, enmig d’un debat intensificat al país nord-americà per l’acceptació d’un avió presidencial de luxe, un Boeing 747-800, generant crítiques fins i tot entre alguns aliats de la seua administració.

Últimes notícies

El Parlament Europeu es converteix en la casa de les víctimes de la dana a l’escoltar-les sis mesos després de la tragèdia

Els eurodiputats reben a Brussel·les a representants de víctimes de la riuada de la dana, destacant la falta de suport per part del president de la Generalitat, Carlos Mazón. Les associacions demanen justícia i reparació per a les 228 víctimes mortals.

Sumar expressa suport a Oltra confiants en el final de la seva persecució judicial

La portaveu de Sumar, Verónica Martínez Barber, manifesta el seu suport a Mónica Oltra, davant la decisió de mantenir el seu processament judicial per presumptes abusos encoberts.

Muñoz critica la ineficàcia de Mazón mentre Von der Leyen atén a les víctimes de la dana

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, lamenta que la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, atengui a les víctimes de la dana abans que el president Mazón, subratllant la ineficàcia del govern valencià.

La ‘Jornada Eurojove 2025’ apropa Europa a la joventut valenciana

El Consell Escolar de la Comunitat Valenciana ha celebrat la 'Jornada Eurojove 2025' per connectar joves amb les institucions europees i promoure la formació i l'ocupació.

Espanya i l’ONU signen un acord per establir una divisió dedicada a les Tecnologies Digitals a València

Espanya i l'ONU acorden crear una divisió de l'Oficina de Serveis per a Projectes a València, amb una contribució de 3 milions d'euros per a la governança de la intel·ligència artificial. El ministre Óscar López destaca la importància d'aquesta iniciativa en l'agenda digital multilateral.

Paterna impulsa l’adopció dels gossos més grans del refugi municipal

L'Ajuntament de Paterna ha llançat una nova campanya per fomentar l'acolliment dels gossos més longeus del refugi municipal, amb l'objectiu de trobar-los una família que els aporti amor i tranquil·litat en les seues vides.

José Muñoz exigeix eleccions anticipades davant la situació crítica de Carlos Mazón

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, considera que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, està acorralat i reclama eleccions anticipades per a passar pàgina i restaurar la dignitat del govern valencià.

Catalá rebutja expandir l’horari dels pubs per coherència amb la qualitat de vida a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha rebutjat l'expansió dels horaris d'obertura dels pubs, argumentant la necessitat de preservar la qualitat de vida i reduir la contaminació acústica a la ciutat.