13.3 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Tendències de viatge dels espanyols per a aquest estiu

Aquest estiu de 2022 s’ha convertit en un dels més esperats dels últims anys. Després de la “volta a la normalitat”, l’activitat turística està tornant a agafar ritme, mentre augmenten les ganes dels viatgers per conéixer nous destins o i viure noves experiències.

Així ho suggereixen les dades obtingudes per un estudi, que revelen que les cerques de vols per a aquest estiu s’han incrementat al voltant d’un 102% en comparació amb els nivells previs a la pandèmia, i bones notícies per als quals busquen viatjar amb avió perquè els preus han baixat al voltant d’un 30% respecte a 2019.

L’estudi dona a conéixer quines són les tendències de viatge dels espanyols per a gaudir d’aquest estiu que està a punt de començar, així com els viatgers internacionals que més visitaran Espanya, les seues preferències quant a destins i com han evolucionat els seus hàbits i les preferències en els últims tres anys.

Nous hàbits de viatge

Mentre que les dades mostren que els espanyols volen aprofitar les vacances d’estiu per a tornar a viatjar, els seus hàbits estan canviant respecte a 2019. Aquestes són algunes de les tendències que s’esperen:
Els viatges per carretera augmenten. És de suposar que hi haurà més espanyols en la carretera a causa de l’increment en les cerques de lloguer de cotxes, que han augmentat significativament al voltant d’un 98% en comparació amb el 2019.

Més persones viatjaran soles. Quant a la forma preferida de viatjar, les cerques en solitari han experimentat un augment aproximat del 31% respecte al 2019, i són més populars que els viatges en parella, les cerques de la qual han caigut entorn del 44%.

Viatges més curts. Encara que les cerques indiquen que els viatgers espanyols viatjaran més aquest estiu, es preveu que la duració de les seues vacances siga més curta que en 2019. La duració mitjana dels viatges en l’estiu 2022 és d’11 dies enfront dels 14 de l’any anterior a la pandèmia.

Reducció del luxe. Encara que les cerques de viatges augmenten, sembla que més gent ha decidit optar per escapades menys luxoses. 

Destins més populars entre els viatgers espanyols

No hi ha lloc a dubte que els espanyols prefereixen les destinacions nacionals per a gaudir de les seues vacances. No sols han augmentat les cerques de cotxes, sinó que, segons les cerques d’hotels, nou dels 10 destins més buscats estan a Espanya, amb Madrid en el lloc número 1, seguida de Benidorm i Palma, mentre que París és l’únic destí internacional que figura en la llista dels 10 primers.

No obstant això, atés que enguany hi ha més espanyols que busquen vols, cal suposar que els viatges internacionals també seran una opció per a molts aquest estiu. París continua sent el destí internacional més buscat per a l’estiu, mentre que Roma, Amsterdam i Istanbul també figuren entre els favorits dels europeus. Els destins de llarga distància també estan sent populars enguany, amb Nova York, Bangkok, Buenos Aires i San José entre les ciutats més buscades fora d’Europa.

Destins més populars entre els viatgers valencians

En el cas dels viatgers valencians, Benidorm, Madrid, Palma, Eivissa i València són les destinacions hoteleres domèstiques més buscats per a gaudir de les seues vacances aquest estiu, mentre que les cerques de vols revelen que Roma, París i Lisboa són els destins europeus més desitjats. Per part seua, Miami es cola en el rànquing com a destí internacional més buscat.

Quins turistes visitaran Espanya aquest estiu?

Espanya continua sent un destí clau per als turistes que busquen el sol durant l’estiu, sobretot els procedents del nord d’Europa. Els alemanys lideren el rànquing, ja que Espanya continua sent un dels seus destins favorits, i les cerques s’han incrementat al voltant d’un 48% respecte a 2019. Li segueixen els danesos sobre un 12% i els francesos entorn de un 13%, en comparació a les xifres prepandèmia.

Quant als destins més buscats, Palma lidera el rànquing de destins més desitjats pels viatgers internacionals, amb un increment del 96% en les cerques realitzades per a aquest estiu, en comparació amb les realitzades en 2019.

Últimes notícies

Les últimes pluges deixen 45 litres per metre quadrat a Pego i fins a 26 al Camp de Morvedre

Les precipitacions de les últimes quatre hores han acumulat 45,4 l/m² a Pego i fins a 26 en punts del Camp de Morvedre. No s'han registrat incidències rellevants, excepte una per caiguda de rebles a Castelló.

Bernabé critica el carroñerismo polític i defén la resposta del PSOE davant les denúncies d’assetjament

Bernabé ha defés que el PSOE ha sigut contundent davant les denúncies d'assetjament i ha creat canals interns. També ha censurat el carroñerismo polític.

València actualitzarà a les 18 h les mesures per al dilluns, incloses les de col·legis

L'Ajuntament manté les mesures per l'alerta roja i comunicarà a partir de les 18 h les decisions per al dilluns, amb especial atenció als col·legis. Parcs i el jardí del Túria continuen tancats i els CAUS operen de forma continuada.

Aemet advertix de tempestes en terra esta vesprada i matinada en el litoral de València

Aemet preveu que el tram més advers de l'episodi arribe esta tarde-nit i la pròxima matinada, amb tempestes en terra en zones costaneres de València. Ja es registren ruixats intensos i acumulats destacats.

Bernabé qüestiona a Feijóo després de la seua citació i posa en dubte que estiguera tan informat

Pilar Bernabé ha posat en qüestió que Alberto Núñez Feijóo estiguera informat en temps real de la DANA després de ser citat com a testimoni. També ha exigit al PP depuració de responsabilitats i ha demanat a Pérez Llorca reclamar l'acta de diputat a Carlos Mazón.

Ajornat el Llevant-Vila-real per l’alerta roja a València

El partit de la jornada 16 de LaLiga EA Sports, previst a les 18.30 en el Ciutat de València, ha sigut ajornat per l'alerta roja. L'RFEF dona cinc dies per a proposar una nova data.

The Hives i Ultralleugera, noves confirmacions del Low Festival 2026 a Torrevieja

The Hives, Ultralleugera i altres sis bandes se sumen al Low Festival 2026, que se celebrarà el 31 de juliol i l'1 i 2 d'agost a Torrevieja. Els abonaments ja estan a la venda i hi ha descompte per a empadronats.

La acb ajorna el València Basket-Casademont Zaragoza per alerta roja

La acb ha comunicat l'ajornament del València Basket-Casademont Zaragoza, de la jornada 10, per l'alerta roja a la ciutat. Les entrades tindran validesa i el club retornarà l'import si no es pot assistir.