Tendències de viatge dels espanyols per a aquest estiu

Aquest estiu de 2022 s’ha convertit en un dels més esperats dels últims anys. Després de la “volta a la normalitat”, l’activitat turística està tornant a agafar ritme, mentre augmenten les ganes dels viatgers per conéixer nous destins o i viure noves experiències.

Així ho suggereixen les dades obtingudes per un estudi, que revelen que les cerques de vols per a aquest estiu s’han incrementat al voltant d’un 102% en comparació amb els nivells previs a la pandèmia, i bones notícies per als quals busquen viatjar amb avió perquè els preus han baixat al voltant d’un 30% respecte a 2019.

L’estudi dona a conéixer quines són les tendències de viatge dels espanyols per a gaudir d’aquest estiu que està a punt de començar, així com els viatgers internacionals que més visitaran Espanya, les seues preferències quant a destins i com han evolucionat els seus hàbits i les preferències en els últims tres anys.

Nous hàbits de viatge

Mentre que les dades mostren que els espanyols volen aprofitar les vacances d’estiu per a tornar a viatjar, els seus hàbits estan canviant respecte a 2019. Aquestes són algunes de les tendències que s’esperen:
• Els viatges per carretera augmenten. És de suposar que hi haurà més espanyols en la carretera a causa de l’increment en les cerques de lloguer de cotxes, que han augmentat significativament al voltant d’un 98% en comparació amb el 2019.

• Més persones viatjaran soles. Quant a la forma preferida de viatjar, les cerques en solitari han experimentat un augment aproximat del 31% respecte al 2019, i són més populars que els viatges en parella, les cerques de la qual han caigut entorn del 44%.

• Viatges més curts. Encara que les cerques indiquen que els viatgers espanyols viatjaran més aquest estiu, es preveu que la duració de les seues vacances siga més curta que en 2019. La duració mitjana dels viatges en l’estiu 2022 és d’11 dies enfront dels 14 de l’any anterior a la pandèmia.

• Reducció del luxe. Encara que les cerques de viatges augmenten, sembla que més gent ha decidit optar per escapades menys luxoses. 

Destins més populars entre els viatgers espanyols

No hi ha lloc a dubte que els espanyols prefereixen les destinacions nacionals per a gaudir de les seues vacances. No sols han augmentat les cerques de cotxes, sinó que, segons les cerques d’hotels, nou dels 10 destins més buscats estan a Espanya, amb Madrid en el lloc número 1, seguida de Benidorm i Palma, mentre que París és l’únic destí internacional que figura en la llista dels 10 primers.

No obstant això, atés que enguany hi ha més espanyols que busquen vols, cal suposar que els viatges internacionals també seran una opció per a molts aquest estiu. París continua sent el destí internacional més buscat per a l’estiu, mentre que Roma, Amsterdam i Istanbul també figuren entre els favorits dels europeus. Els destins de llarga distància també estan sent populars enguany, amb Nova York, Bangkok, Buenos Aires i San José entre les ciutats més buscades fora d’Europa.

Destins més populars entre els viatgers valencians

En el cas dels viatgers valencians, Benidorm, Madrid, Palma, Eivissa i València són les destinacions hoteleres domèstiques més buscats per a gaudir de les seues vacances aquest estiu, mentre que les cerques de vols revelen que Roma, París i Lisboa són els destins europeus més desitjats. Per part seua, Miami es cola en el rànquing com a destí internacional més buscat.

Quins turistes visitaran Espanya aquest estiu?

Espanya continua sent un destí clau per als turistes que busquen el sol durant l’estiu, sobretot els procedents del nord d’Europa. Els alemanys lideren el rànquing, ja que Espanya continua sent un dels seus destins favorits, i les cerques s’han incrementat al voltant d’un 48% respecte a 2019. Li segueixen els danesos sobre un 12% i els francesos entorn de un 13%, en comparació a les xifres prepandèmia.

Quant als destins més buscats, Palma lidera el rànquing de destins més desitjats pels viatgers internacionals, amb un increment del 96% en les cerques realitzades per a aquest estiu, en comparació amb les realitzades en 2019.

Últimes notícies

El Valencia Basket frega la gesta davant l’Olympiacos però cau en una pròrroga cruel

El Valencia Basket ha arribat a dominar de quasi 30 punts el vigent campió de l’Euroliga, l’Olympiacos, però ha acabat perdent per 97-102 en una pròrroga decidida pel dominicà Jean Montero, antic ídol del Roig Arena.

El Villarreal remunta davant el Nàpols i trenca la seua mala ratxa europea

El Villarreal ha derrotat el Nàpols per 3-1 en Champions, trencant una llarga sèrie sense victòries en la competició europea.

El Tavernes de la Valldigna farà de local a Mestalla contra el València en Copa

El partit de primera ronda de la Copa del Rei entre el Tavernes de la Valldigna i el València es disputarà el 28 d’octubre a Mestalla, amb el conjunt vallero com a local administratiu davant els requisits federatius.

Ferit greu un home en rebre un tir per l’esquena prop del Palau de Congressos de València

Un home ha resultat ferit per arma de foc este dimarts a última hora de la vesprada, després de rebre un tir per l’esquena a la zona del Palau de Congressos de València. La Policia Nacional investiga els fets i el tirotejador encara no ha sigut detingut.

Ovació del Roig Arena a Jean Montero en la seua tornada com a rival

El Roig Arena s’ha posat en peu per ovacionar Jean Montero en la seua primera visita com a jugador de l’Olympiacos, després de liderar la històrica última temporada del Valencia Basket. El club taronja ha projectat un vídeo amb els seus èxits abans del partit d’Euroliga.

Luiz Júnior torna a la porteria del Villarreal en la visita del Nàpols

Luiz Júnior recupera la titularitat amb el Villarreal per la baixa d’última hora de Peter Gulacsi en el duel de Champions contra el Nàpols, amb Gerard Moreno i Mikautadze com a referents ofensius.

Beatriz Blanco, nova fallera major de València per a les Falles de 2027

Beatriz Blanco ha sigut triada fallera major de València per a l’exercici de 2027 i la xiqueta Julia Vizcayno representarà el món infantil. L’alcaldessa María José Catalá ho ha anunciat després del veredicte del jurat i de les tradicionals telefonades.

Atracament violent a la vivenda de Gulacsi mentre era amb la família

El porter del Villarreal Peter Gulacsi ha patit un robatori a mà armada esta matinada a la seua vivenda de Puçol mentre estava amb la família. El futbolista es perdrà el duel de Champions contra el Nàpols, encara que ni ell ni els seus familiars han resultat ferits.