Tendències de viatge dels espanyols per a aquest estiu

Aquest estiu de 2022 s’ha convertit en un dels més esperats dels últims anys. Després de la “volta a la normalitat”, l’activitat turística està tornant a agafar ritme, mentre augmenten les ganes dels viatgers per conéixer nous destins o i viure noves experiències.

Així ho suggereixen les dades obtingudes per un estudi, que revelen que les cerques de vols per a aquest estiu s’han incrementat al voltant d’un 102% en comparació amb els nivells previs a la pandèmia, i bones notícies per als quals busquen viatjar amb avió perquè els preus han baixat al voltant d’un 30% respecte a 2019.

L’estudi dona a conéixer quines són les tendències de viatge dels espanyols per a gaudir d’aquest estiu que està a punt de començar, així com els viatgers internacionals que més visitaran Espanya, les seues preferències quant a destins i com han evolucionat els seus hàbits i les preferències en els últims tres anys.

Nous hàbits de viatge

Mentre que les dades mostren que els espanyols volen aprofitar les vacances d’estiu per a tornar a viatjar, els seus hàbits estan canviant respecte a 2019. Aquestes són algunes de les tendències que s’esperen:
• Els viatges per carretera augmenten. És de suposar que hi haurà més espanyols en la carretera a causa de l’increment en les cerques de lloguer de cotxes, que han augmentat significativament al voltant d’un 98% en comparació amb el 2019.

• Més persones viatjaran soles. Quant a la forma preferida de viatjar, les cerques en solitari han experimentat un augment aproximat del 31% respecte al 2019, i són més populars que els viatges en parella, les cerques de la qual han caigut entorn del 44%.

• Viatges més curts. Encara que les cerques indiquen que els viatgers espanyols viatjaran més aquest estiu, es preveu que la duració de les seues vacances siga més curta que en 2019. La duració mitjana dels viatges en l’estiu 2022 és d’11 dies enfront dels 14 de l’any anterior a la pandèmia.

• Reducció del luxe. Encara que les cerques de viatges augmenten, sembla que més gent ha decidit optar per escapades menys luxoses. 

Destins més populars entre els viatgers espanyols

No hi ha lloc a dubte que els espanyols prefereixen les destinacions nacionals per a gaudir de les seues vacances. No sols han augmentat les cerques de cotxes, sinó que, segons les cerques d’hotels, nou dels 10 destins més buscats estan a Espanya, amb Madrid en el lloc número 1, seguida de Benidorm i Palma, mentre que París és l’únic destí internacional que figura en la llista dels 10 primers.

No obstant això, atés que enguany hi ha més espanyols que busquen vols, cal suposar que els viatges internacionals també seran una opció per a molts aquest estiu. París continua sent el destí internacional més buscat per a l’estiu, mentre que Roma, Amsterdam i Istanbul també figuren entre els favorits dels europeus. Els destins de llarga distància també estan sent populars enguany, amb Nova York, Bangkok, Buenos Aires i San José entre les ciutats més buscades fora d’Europa.

Destins més populars entre els viatgers valencians

En el cas dels viatgers valencians, Benidorm, Madrid, Palma, Eivissa i València són les destinacions hoteleres domèstiques més buscats per a gaudir de les seues vacances aquest estiu, mentre que les cerques de vols revelen que Roma, París i Lisboa són els destins europeus més desitjats. Per part seua, Miami es cola en el rànquing com a destí internacional més buscat.

Quins turistes visitaran Espanya aquest estiu?

Espanya continua sent un destí clau per als turistes que busquen el sol durant l’estiu, sobretot els procedents del nord d’Europa. Els alemanys lideren el rànquing, ja que Espanya continua sent un dels seus destins favorits, i les cerques s’han incrementat al voltant d’un 48% respecte a 2019. Li segueixen els danesos sobre un 12% i els francesos entorn de un 13%, en comparació a les xifres prepandèmia.

Quant als destins més buscats, Palma lidera el rànquing de destins més desitjats pels viatgers internacionals, amb un increment del 96% en les cerques realitzades per a aquest estiu, en comparació amb les realitzades en 2019.

Últimes notícies

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.

El Llevant es juga l’aire davant un Sevilla temible al Ciutat

El Llevant rep esta nit un Sevilla molt sòlid fora de casa, en un partit clau per a fugir del descens i marcat per diversos retrobaments.

Un incendi forestal en una pinada de Bocairent mobilitza mitjans terrestres i aeris

Un incendi forestal declarat este diumenge migdia en una pinada de Bocairent ha obligat a mobilitzar dotacions de bombers de València i Alacant, mitjans aeris i unitats forestals de la Generalitat. El Consorci de Bombers de València assegura que l’evolució del foc és positiva.

Castro alerta del potencial d’un Sevilla agressiu i molt eficaç abans de visitar el Ciutat

Luís Castro destaca la fortalesa d’un Sevilla invicte fora de casa abans del duel del dilluns i es mostra molest per la filtració de la presència del juvenil Diego Moyano en un entrenament.

València coneixerà el dimarts 13 d’octubre les seues falleres majors de 2027

La ciutat de València sabrà dimarts 13 d’octubre qui seran les falleres majors de 2027, triades entre 26 candidates i anunciades per telefonada de l’alcaldessa María José Catalá.

L’editorial valenciana Bamba recupera Anaïs Nin amb una de les seues novel·les clau

L’editorial valenciana Bamba ha anunciat la publicació d’Una espia en la casa del amor, novel·la clau d’Anaïs Nin, després de dècades fora de circulació a Espanya. El llibre, que eixirà a la venda el 14 d’octubre, forma part de la seua Biblioteca Anaïs Nin i servirà per a preparar la commemoració del 50 aniversari de la mort de l’autora en 2027.

El debat sobre l’habitatge marcarà el pròxim ple de Les Corts amb control a Pérez Llorca

El pròxim ple de Les Corts Valencianes, avançat a dimarts, se centrarà en l’habitatge i inclourà el dimecres la segona sessió de control al president Juanfran Pérez Llorca.