Tendències de viatge dels espanyols per a aquest estiu

Aquest estiu de 2022 s’ha convertit en un dels més esperats dels últims anys. Després de la “volta a la normalitat”, l’activitat turística està tornant a agafar ritme, mentre augmenten les ganes dels viatgers per conéixer nous destins o i viure noves experiències.

Així ho suggereixen les dades obtingudes per un estudi, que revelen que les cerques de vols per a aquest estiu s’han incrementat al voltant d’un 102% en comparació amb els nivells previs a la pandèmia, i bones notícies per als quals busquen viatjar amb avió perquè els preus han baixat al voltant d’un 30% respecte a 2019.

L’estudi dona a conéixer quines són les tendències de viatge dels espanyols per a gaudir d’aquest estiu que està a punt de començar, així com els viatgers internacionals que més visitaran Espanya, les seues preferències quant a destins i com han evolucionat els seus hàbits i les preferències en els últims tres anys.

Nous hàbits de viatge

Mentre que les dades mostren que els espanyols volen aprofitar les vacances d’estiu per a tornar a viatjar, els seus hàbits estan canviant respecte a 2019. Aquestes són algunes de les tendències que s’esperen:
• Els viatges per carretera augmenten. És de suposar que hi haurà més espanyols en la carretera a causa de l’increment en les cerques de lloguer de cotxes, que han augmentat significativament al voltant d’un 98% en comparació amb el 2019.

• Més persones viatjaran soles. Quant a la forma preferida de viatjar, les cerques en solitari han experimentat un augment aproximat del 31% respecte al 2019, i són més populars que els viatges en parella, les cerques de la qual han caigut entorn del 44%.

• Viatges més curts. Encara que les cerques indiquen que els viatgers espanyols viatjaran més aquest estiu, es preveu que la duració de les seues vacances siga més curta que en 2019. La duració mitjana dels viatges en l’estiu 2022 és d’11 dies enfront dels 14 de l’any anterior a la pandèmia.

• Reducció del luxe. Encara que les cerques de viatges augmenten, sembla que més gent ha decidit optar per escapades menys luxoses. 

Destins més populars entre els viatgers espanyols

No hi ha lloc a dubte que els espanyols prefereixen les destinacions nacionals per a gaudir de les seues vacances. No sols han augmentat les cerques de cotxes, sinó que, segons les cerques d’hotels, nou dels 10 destins més buscats estan a Espanya, amb Madrid en el lloc número 1, seguida de Benidorm i Palma, mentre que París és l’únic destí internacional que figura en la llista dels 10 primers.

No obstant això, atés que enguany hi ha més espanyols que busquen vols, cal suposar que els viatges internacionals també seran una opció per a molts aquest estiu. París continua sent el destí internacional més buscat per a l’estiu, mentre que Roma, Amsterdam i Istanbul també figuren entre els favorits dels europeus. Els destins de llarga distància també estan sent populars enguany, amb Nova York, Bangkok, Buenos Aires i San José entre les ciutats més buscades fora d’Europa.

Destins més populars entre els viatgers valencians

En el cas dels viatgers valencians, Benidorm, Madrid, Palma, Eivissa i València són les destinacions hoteleres domèstiques més buscats per a gaudir de les seues vacances aquest estiu, mentre que les cerques de vols revelen que Roma, París i Lisboa són els destins europeus més desitjats. Per part seua, Miami es cola en el rànquing com a destí internacional més buscat.

Quins turistes visitaran Espanya aquest estiu?

Espanya continua sent un destí clau per als turistes que busquen el sol durant l’estiu, sobretot els procedents del nord d’Europa. Els alemanys lideren el rànquing, ja que Espanya continua sent un dels seus destins favorits, i les cerques s’han incrementat al voltant d’un 48% respecte a 2019. Li segueixen els danesos sobre un 12% i els francesos entorn de un 13%, en comparació a les xifres prepandèmia.

Quant als destins més buscats, Palma lidera el rànquing de destins més desitjats pels viatgers internacionals, amb un increment del 96% en les cerques realitzades per a aquest estiu, en comparació amb les realitzades en 2019.

Últimes notícies

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 l/m² a Requena, ha inundat vivendes i ha complicat el trànsit en diverses carreteres de la comarca, mentres es manté l’alerta per pluges molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 litres per metre quadrat en Requena, ha inundat vivendes i ha obligat a intervindre Emergències, que manté l’alerta per noves pluges fortes esta matinada.

Pérez Llorca diu que no li preocupa el seu futur sinó el dels valencians

Juanfran Pérez Llorca assegura en el debat de política general que no està preocupat per la seua candidatura sinó pel futur dels valencians i defensa els seus anuncis davant les crítiques de l’oposició.

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.