11.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Tendències de viatge dels espanyols per a aquest estiu

Aquest estiu de 2022 s’ha convertit en un dels més esperats dels últims anys. Després de la “volta a la normalitat”, l’activitat turística està tornant a agafar ritme, mentre augmenten les ganes dels viatgers per conéixer nous destins o i viure noves experiències.

Així ho suggereixen les dades obtingudes per un estudi, que revelen que les cerques de vols per a aquest estiu s’han incrementat al voltant d’un 102% en comparació amb els nivells previs a la pandèmia, i bones notícies per als quals busquen viatjar amb avió perquè els preus han baixat al voltant d’un 30% respecte a 2019.

L’estudi dona a conéixer quines són les tendències de viatge dels espanyols per a gaudir d’aquest estiu que està a punt de començar, així com els viatgers internacionals que més visitaran Espanya, les seues preferències quant a destins i com han evolucionat els seus hàbits i les preferències en els últims tres anys.

Nous hàbits de viatge

Mentre que les dades mostren que els espanyols volen aprofitar les vacances d’estiu per a tornar a viatjar, els seus hàbits estan canviant respecte a 2019. Aquestes són algunes de les tendències que s’esperen:
Els viatges per carretera augmenten. És de suposar que hi haurà més espanyols en la carretera a causa de l’increment en les cerques de lloguer de cotxes, que han augmentat significativament al voltant d’un 98% en comparació amb el 2019.

Més persones viatjaran soles. Quant a la forma preferida de viatjar, les cerques en solitari han experimentat un augment aproximat del 31% respecte al 2019, i són més populars que els viatges en parella, les cerques de la qual han caigut entorn del 44%.

Viatges més curts. Encara que les cerques indiquen que els viatgers espanyols viatjaran més aquest estiu, es preveu que la duració de les seues vacances siga més curta que en 2019. La duració mitjana dels viatges en l’estiu 2022 és d’11 dies enfront dels 14 de l’any anterior a la pandèmia.

Reducció del luxe. Encara que les cerques de viatges augmenten, sembla que més gent ha decidit optar per escapades menys luxoses. 

Destins més populars entre els viatgers espanyols

No hi ha lloc a dubte que els espanyols prefereixen les destinacions nacionals per a gaudir de les seues vacances. No sols han augmentat les cerques de cotxes, sinó que, segons les cerques d’hotels, nou dels 10 destins més buscats estan a Espanya, amb Madrid en el lloc número 1, seguida de Benidorm i Palma, mentre que París és l’únic destí internacional que figura en la llista dels 10 primers.

No obstant això, atés que enguany hi ha més espanyols que busquen vols, cal suposar que els viatges internacionals també seran una opció per a molts aquest estiu. París continua sent el destí internacional més buscat per a l’estiu, mentre que Roma, Amsterdam i Istanbul també figuren entre els favorits dels europeus. Els destins de llarga distància també estan sent populars enguany, amb Nova York, Bangkok, Buenos Aires i San José entre les ciutats més buscades fora d’Europa.

Destins més populars entre els viatgers valencians

En el cas dels viatgers valencians, Benidorm, Madrid, Palma, Eivissa i València són les destinacions hoteleres domèstiques més buscats per a gaudir de les seues vacances aquest estiu, mentre que les cerques de vols revelen que Roma, París i Lisboa són els destins europeus més desitjats. Per part seua, Miami es cola en el rànquing com a destí internacional més buscat.

Quins turistes visitaran Espanya aquest estiu?

Espanya continua sent un destí clau per als turistes que busquen el sol durant l’estiu, sobretot els procedents del nord d’Europa. Els alemanys lideren el rànquing, ja que Espanya continua sent un dels seus destins favorits, i les cerques s’han incrementat al voltant d’un 48% respecte a 2019. Li segueixen els danesos sobre un 12% i els francesos entorn de un 13%, en comparació a les xifres prepandèmia.

Quant als destins més buscats, Palma lidera el rànquing de destins més desitjats pels viatgers internacionals, amb un increment del 96% en les cerques realitzades per a aquest estiu, en comparació amb les realitzades en 2019.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.