19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

La vacuna de Janssen inicia la fase 3 en Espanya

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha autoritzat l’assaig clínic fase III en  Espanya de la vacuna contra el Covid-19 de la companyia Janssen, convertint-se en el primer assaig d’esta classe per a una vacuna contra el coronavirus autoritzat en el país.

 

Segons han apuntat des de Sanitat, este assaig, multinacional, amb disseny doble-cec –en el que s’administra la vacuna o un placebo emmascarats– estudiarà la seguretat i eficàcia d’un règim de dos dosis d’esta vacuna amb un total 30.000 voluntaris de nou països.

 

En concret, en Espanya este assaig es durà a terme en nou hospitals que iniciaran, tan prompte com siga possible, el reclutament dels voluntaris que complisquen amb els criteris d’inclusió especificats en el seu protocol.

 

En l’estudi es vacunarà inicialment a participants sense malalties associades a un major risc de progressió a un pronòstic greu per coronavirus. I després de l’avaluació per part d’un Comité independent de vigilància de les dades de seguretat dels participants, es passaria a incloure a participants amb malalties concomitants que sí que s’associen a un major risc.

 

Un 20% dels pacients seran menors de 40 anys, i un 30% majors de 60 anys, i durant tot l’assaig es durà a terme un monitoratge estret de tots els voluntaris i una identificació de tots els casos de Covid-19 que es vagen produint. Això permetrà dur a terme anàlisis preliminars amb dades intermèdies.

 

La vacuna serà autoritzada per a la seua venda si supera la fase

Això sí, des de l’AEMP han explicat que, no obstant això, serà necessari esperar que l’assaig clínic haja finalitzat per a poder analitzar totes les dades i extraure conclusions finals.

 

Els assajos clínics formen part dels requeriments que han de dur a terme totes les vacunes en investigació per a demostrar seguretat i eficàcia. Només després d’haver sigut avaluats i si complixen amb els estàndards reguladors, seran autoritzades per a la seua comercialització.

Últimes notícies

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.

Gonzalo Villar torna a l’Elx: més madur i millor futbolista

El migcampista torna cedit pel Dinamo de Zagreb amb opció de compra i es declara llest per a debutar a les ordes de Eder Sarabia. Rehúye comparacions i confia a quedar-se.

L’esquerra i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP de la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han reclamat l'eixida de Luis Barcala després d'un ple extraordinari sobre les adjudicacions de VPP a la Platja de Sant Joan. La pressió s'ha intensificat després de diverses dimissions, inclosa la de l'edil d'Urbanisme.

PSPV, Compromís i EU exigixen la dimissió de Barcala pel cas de les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV, Compromís i EU-Podem han reclamat que Luis Barcala dimitisca després del ple extraordinari sobre les irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan. El debat s'ha saldat amb diverses dimissions, inclosa la de l'edil d'Urbanisme.

Pérez Llorca ha destacat el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat a Berlín un front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l'horta d'Europa. Ha demanat al Govern d'Espanya controles en origen i mesures per a competir en igualtat de condicions.