17.3 C
València
Dimarts, 13 maig, 2025

La vacuna que l’OMS recomana i ja té data exacta d’arribada

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La vacuna de Janssen contra el Covid-19, elaborada per la multinacional Johnson and Johnson, es començarà a distribuir a Europa el 19 d’abril, segons afirma l’agència AFP. A diferència dels productes de Pfizer, Moderna i AstraZeneca, la vacuna de Janssen s’administra en una sola dosi. Un altre avantatge és que es pot conservar a temperatures molt superiors a les necessàries per als fàrmacs dels seus competidors.

 

Espanya ha de rebre un 10% dels 400 milions de dosis que la Unió Europea ha comprat a Janssen. La mitat han d’arribar d’ací a final d’any, fet que significa que Espanya ha de poder disposar de 20 milions de la quarta vacuna contra el Covid-19 autoritzat per l’Agència Europea del Medicament.

 

Darias augura un «salt important» amb l’arribada de Janssen

En paral·lel, tanmateix, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, va avançar que seria a partir del 15 d’abril quan començarien a arribar les primeres dosis de la vacuna de Janssen, una volta siga aprovada per l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglès).

 

Durant la trobada ‘Círculo Europa Futura’, organitzat per ‘El País’, Darias va recordar ahir dilluns, 29 de març, que a partir d’abril s’experimentarà un «salt molt important» en vacunació gràcies a arribada de més vacunes, la que permetrà aconseguir a l’estiu l’objectiu de la «immunització col·lectiva» contra el coronavirus.

 

En este sentit, i respecte a la necessitat d’adequar el sistema de vacunació per a fer front a l’arribada de més vacunes, la ministra va assegurar que tant el Ministeri de Sanitat com les comunitats autònomes estan «en això», si bé ha recordat que les regions ja compten amb plans operatius i moltes ja estan vacunant a la població en espais grans.

 

«Per tant, ja hi ha treball fet i les comunitats autònomes ja estan preparades per a ser capaces d’inocular totes les dosis que arriben a partir d’abril», va sentenciar Darias, per a destacar la importància de l’estratègia europea de vacunació, sense la que «no s’estaria vacunant i, menys encara, tenint l’actual horitzó d’esperança».

 

No obstant això, la ministra va avisar que si bé la Unió Europea està fent el seu treball, les companyies farmacèutiques han de complir el signat en els contractes, pel que va assegurar que s’està fent una màxima exigència perquè complisquen els pactes.

 

Finalment, i respecte al certificat de vacunació, Darias va explicar que serà un «facilitador de les vides i de la mobilitat», però «no discriminatori». L’objectiu és posar-lo en marxa a principis d’estiu, per a això abans es duran a terme projectes pilot en algunes comunitats autònomes.

Últimes notícies

Associacions de Víctimes de la Dana Gestionen Suport Europeu per a la Recuperació

Les associacions de víctimes de la devastadora dana del 29 d'octubre busquen suport a Brussel·les amb reunions clau amb líders europeus per a assegurar la reconstrucció i la creació d'un comitè de seguiment.

Nova convocatòria de manifestació contra el president Mazón el 29 de maig

Entitats socials de la Comunitat Valenciana organitzen una nova manifestació contra Carlos Mazón el 29 de maig, coincidint amb l'aprovació dels pressupostos de la Generalitat.

Hamàs allibera l’ostatge Edan Alexander després de 19 mesos de segrest

Després de 19 mesos de segrest, Hamàs allibera Edan Alexander, un ostatge israelià-nord-americà, en el context d'unes negociacions complexes i preocupacions sobre la seguretat dels altres ostatges.

Vox Decideix Abandonar el Govern d’Almassora per la Controvèrsia amb els Regidors No Adscrits

Vox ha anunciat que deixarà el govern d'Almassora arran de la decisió del PP de mantenir els regidors no adscrits. Llanos Massó, presidenta de Vox a Castelló, critica la postura de l'alcaldessa.

Mercé Viana, la Revista Camacuc i Nel·lo Pellisser: Premi Vicent Ventura 2025

L'Aula Magna de La Nau acollirà el lliurament del Premi Vicent Ventura 2025 a Mercé Viana, la Revista Camacuc i Nel·lo Pellisser, destacant la contribució a la cultura i la llengua catalanes.

Les platges del sud de València mantindran la seva evolució gràcies a la regeneració del 2023

El subdelegat del Govern a València, José Rodríguez, confirma que les platges del sud continuen la seva evolució prevista després de la regeneració realitzada al 2023 amb una inversió de 30 milions d'euros, amb una disminució de 8 metres a l'arena mesurada recentment.

València activa un innovador escut preventiu contra incendis a Devesa-Albufera

L'Ajuntament de València inicia una prova pilot per aplicar productes agents retardants a Devesa-Albufera amb l'objectiu de millorar la seguretat contra incendis forestals.

La Generalitat i la Diputació creen una comissió mixta per a la reconstrucció i criden al Govern a participar

La Generalitat i la Diputació de València creen una comissió mixta per coordinar accions de reconstrucció després de la dana, amb una crida al Govern per a sumar-se a aquesta iniciativa. Carlos Mazón destaca la importància de l'acceleració de les accions i la coordinació amb l'Estat.