25.4 C
València
Dissabte, 5 juliol, 2025

Sanitat veu possible arribar al 70% de la vacunació a l’estiu: «Està a l’abast»

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha anunciat que a partir del 26 d'abril s'incrementarà el nombre de dosis que arriben a Espanya de la vacuna de Pfizer i n'arribaran 1,7 milions a la setmana des de dilluns vinent i durant tot el mes de maig. Darias ho ha dit este dilluns al matí després d'assistir a la recepció d'1,2 milions de dosis d'este vaccí.

La ministra de Sanitat ha argumentat que amb l'increment de dosis de Pfizer a partir de la setmana vinent l'objectiu d'haver vacunat el 70% de la població a finals de l'estiu «està l'abast de la mà».

- Advertisement -Telegram València Diari

 

L'estiu, una espècie de Dia D 

Ho mantenia l'exministre de Sanitat, Salvador Illa, i ho manté ara Carolina Darias: es preveu una vacunació del 70% de la població espanyola de cara a l'estiu. L'objectiu, de fet, és ben clar per raons socioeconòmiques.

L'aixecament de l'estat d'alarma el pròxim 9 de maig provocarà que moltes de les facultats recaiguen a sobre d'unes autonomies que necessitaran reactivar el pla per l'estiu per tenir el menor nombre de pèrdues possible.

Per tant, dos més dos fan quatre. Els governs autonòmics, si el govern central aconsegueix la fita que es marca de comptar amb el 70% de la vacunació de cara a l'estiu, focalitzaran tots els seus esforços en tenir una campanya estival que suposi el menor nombre de pèrdues possible. 

 

 

Últimes notícies

El Llevant inicia la seua pretemporada amb proves mèdiques i l’estrena de Vicente Iborra com a assistent

El Llevant ha començat oficialment la seua pretemporada amb proves mèdiques per als jugadors i el suport de Vicente Iborra com a nou assistent tècnic de Julián Calero.

L’Elx renova al porter Matías Dituro una temporada més després del seu destacat rendiment

L'Elx confirma la renovació per una temporada més del porter argentí Matías Dituro, fonamental en l'ascens de l'equip a Primera Divisió.

Vicent Císcar assumix l’alcaldia de Paiporta després de la renúncia de Maribel Albalat

Vicent Císcar és elegit nou alcalde de Paiporta després de la dimissió de Maribel Albalat per motius de salut. El canvi es produïx en un municipi afectat per la tragèdia de la dana de 2023.

El festival MIAU de Fanzara celebra la seua novena edició finançat amb fons propis després de la retirada d’ajudes municipals

El festival MIAU de Fanzara, referent de l'art urbà en la Comunitat Valenciana, celebra en 2025 la seua novena edició finançada amb recursos propis després de l'eliminació d'ajudes municipals i autonòmiques.

Alcoi impulsa el futur Museu Camilo Sesto amb un projecte museogràfic de 290.000 euros

L'Ajuntament d'Alcoi ha licitat per quasi 291.000 euros el disseny i instal·lació del projecte museogràfic del Museu Camilo Sesto, finançat per fons europeus Next Generation.

Carlos Mazón destaca en el Congrés Nacional del PP amb salutacions i suports a líders clau

Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana, saluda a importants barons del PP i recolza el projecte d'Alberto Núñez Feijóo durant el XXI Congrés Nacional del partit, que busca revitalitzar Espanya enfront del Govern actual.

Dos hospitalitzats per inhalació de fum rere incendi en vivenda de Sagunt

Un incendi en una vivenda a Sagunt va provocar l'hospitalització de dos hòmens per inhalació de fum, a més del rescat de mascotes i persones en el lloc.

L’Elx inicia la pretemporada amb una sola incorporació i múltiples concentracions

L'Elx comença la seua pretemporada 2025 amb el retorn a Primera Divisió i una única incorporació, Germán Valera, i anuncia dos concentracions a Múrcia i Algorfa.