València exposa a partir d’este dilluns el cens electoral per a les eleccions europees de juny

L’Ajuntament de València romandrà obert cada dia del 22 al 29 d’abril per a la consulta pública del cens electoral de les pròximes eleccions al Parlament Europeu del 9 de juny i, en els casos que procedisca, per a poder presentar una reclamació.

Els dies i horaris de la consulta pública seran este dilluns 22 d’abril al divendres 26, de 08.30 a 14.00 i de 14.30 a 19.30 hores; el dissabte 27 i diumenge 28 d’abril de 09.00 a 13.30 hores; i el dilluns 29 de 08.30 a 14.00 i de 14.30 a 19.30 hores, ha detallat el consistori en un comunicat.

El cens electoral estarà exposat en la Casa Consistorial i, més concretament, en l’oficina situada en el carrer del Periodista Azzati. L’horari abans esmentat és vàlid sol per a la consulta pública del cens electoral i, si escau, per a poder presentar les reclamacions oportunes.

L’Ajuntament disposa de formularis i mantindrà obert un registre perquè la ciutadania present reclamacions sobre les seues pròpies dades censals davant de l’Oficina del Cens Electoral de València. Per a poder fer una reclamació, serà necessari que la persona que presente l’al·legació aporte la documentació acreditativa. L’Ajuntament remetrà les reclamacions rebudes a l’Oficina del Cens Electoral.

Les dades censals propis també podran ser consultats en la pàgina web de l’Ajuntament de València sense necessitat de signatura o DNI electrònic. Les reclamacions, no obstant això, hauran de registrar-se de forma presencial en les oficines de l’Ajuntament o telemàticament en la seu electrònica de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) amb certificat digital o cl@ve.

Per a poder estar inscrit en el cens electoral de València és necessari que els ciutadans estiguen empadronats en el terme municipal i inclosos en el cens electoral vigent, que hagen nascut abans del 10 de juny del 2006, que tinguen la nacionalitat d’algun Estat membre de la Unió Europea o que, tenint-la, siguen residents en l’estranger i figuren en el cens de residents absents.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Deu finalistes entre 735 novel·les opten al Premi Azorín; la fallada, el dijous

Deu obres han sigut seleccionades entre 735 per a la final del Premi Azorín de Novel·la 2026, dotat amb 45.000 euros. La gala se celebra el dijous en el ADDA sota el lema 'L'instant fet paraula'.

Investigat per deu estafes i tres usurpacions d’estat civil amb un perjuí superior a 110.000 euros

La Guàrdia Civil d'Onda ha investigat a un home de 32 anys per presumptes estafes i usurpacions d'estat civil després de captar a víctimes en xarxes, amb danys superiors a 110.000 euros.

L’arribada de turistes internacionals al gener a la Comunitat Valenciana va baixar un 3,5%

Al gener, la Comunitat Valenciana va rebre 578.700 turistes internacionals, un 3,5% menys que un any abans. A Espanya, el gasto va marcar rècord amb 7.805 milions.

Un comandament de la UME sosté que en el Cecopi manava la consellera, no Mazón, el 29-O

Un comandant de la UME ha declarat davant la jutgessa que la vesprada del 29-O en el Cecopi qui va dirigir l'emergència va ser la consellera Salomé Pradas. Segons el seu testimoniatge, Mazón va arribar, va fer preguntes i no va prendre decisions.

Avís groc per pluges este dijous a Castelló i en zones d’Alacant i València

Aemet ha establit per al dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant. Per a este dimecres està actiu a Alacant per vent i mala mar.

La nostra llengua necessita un estatus indiscriminat

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que el valencià perd ús perquè no té el mateix reconeixement i exigència que el castellà. Proposa reforçar-lo amb canvis legals i facilitar-ne l’ús amb una normativa escrita més accessible, per evitar que acabe sent una llengua amb prestigi però poc viva

José Francisco Molina, nou seleccionador d’Hondures amb el Mundial 2030 en l’horitzó

El tècnic valencià va ser presentat i va assumir una gran responsabilitat amb un missatge d'unitat. El seu primer amistós serà davant el Perú a Espanya el 31 de març.

Pluges amb fang i ratxes molt fortes este dimecres per la borrasca Regina

La borrasca Regina, situada sobre el Marroc, deixarà un canvi de temps marcat: pluges amb fang, ratxes molt fortes i baixada de les màximes en la mitat sud. Les precipitacions avançaran de sud a nord i seran més intenses a Andalusia, amb incidència també a Castella-la Manxa i Madrid, a més de calitja a Balears i pluges amb vent a Canàries.