València exposa a partir d’este dilluns el cens electoral per a les eleccions europees de juny

L’Ajuntament de València romandrà obert cada dia del 22 al 29 d’abril per a la consulta pública del cens electoral de les pròximes eleccions al Parlament Europeu del 9 de juny i, en els casos que procedisca, per a poder presentar una reclamació.

Els dies i horaris de la consulta pública seran este dilluns 22 d’abril al divendres 26, de 08.30 a 14.00 i de 14.30 a 19.30 hores; el dissabte 27 i diumenge 28 d’abril de 09.00 a 13.30 hores; i el dilluns 29 de 08.30 a 14.00 i de 14.30 a 19.30 hores, ha detallat el consistori en un comunicat.

El cens electoral estarà exposat en la Casa Consistorial i, més concretament, en l’oficina situada en el carrer del Periodista Azzati. L’horari abans esmentat és vàlid sol per a la consulta pública del cens electoral i, si escau, per a poder presentar les reclamacions oportunes.

L’Ajuntament disposa de formularis i mantindrà obert un registre perquè la ciutadania present reclamacions sobre les seues pròpies dades censals davant de l’Oficina del Cens Electoral de València. Per a poder fer una reclamació, serà necessari que la persona que presente l’al·legació aporte la documentació acreditativa. L’Ajuntament remetrà les reclamacions rebudes a l’Oficina del Cens Electoral.

Les dades censals propis també podran ser consultats en la pàgina web de l’Ajuntament de València sense necessitat de signatura o DNI electrònic. Les reclamacions, no obstant això, hauran de registrar-se de forma presencial en les oficines de l’Ajuntament o telemàticament en la seu electrònica de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) amb certificat digital o cl@ve.

Per a poder estar inscrit en el cens electoral de València és necessari que els ciutadans estiguen empadronats en el terme municipal i inclosos en el cens electoral vigent, que hagen nascut abans del 10 de juny del 2006, que tinguen la nacionalitat d’algun Estat membre de la Unió Europea o que, tenint-la, siguen residents en l’estranger i figuren en el cens de residents absents.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.