La Policia Local accelera la retirada de vehicles afectats per la dana i ja ha traslladat més de 500 al desballestament

La Policia Local de València ha traslladat ja més de 500 vehicles afectats per les inundacions causades per la dana a centres autoritzats de tractament (CAT) perquè siguen desballestats, una vegada han sigut declarats com a “pèrdua total”, tal com especifica el Decret llei 8/2024 de 28 de novembre de mesures urgents complementàries sobre la dana. Cal recordar que de la via pública o de solars de les pedanies de La Torre, el Forn d’Alcedo i Castellar-l’Oliveral es van retirar un total de 2.569 vehicles, que van ser arrossegats per la riuada del passat 29 d’octubre. Tots ells van ser traslladats a 11 campes situades dins del terme municipal de València, des d’on ara s’emporten a les plantes de desballestament i tractament.

El regidor de Mobilitat i Seguretat Ciutadana, Jesús Carbonell, ha explicat que per a l’Ajuntament de València” era prioritari que els vehicles afectats per l’aigua i el fang es retiraren amb la màxima celeritat de la via pública i dels solars, i això es va aconseguir en pocs dies i amb totes les garanties per als propietaris per a la seua localització i peritatge de les assegurances”. Ara, ha prosseguit Carbonell, “estem també donant la màxima celeritat als processos policials i administratius perquè els vehicles que siguen declarats com a pèrdua total es desballesten i se sotmeten al tractament que marca la legislació”.

La retirada, o si és el cas depòsit, dels vehicles afectats es durà a terme d’acord amb les següents regles. Els vehicles afectats que hagen sigut peritados pel Consorci de Compensació d’Assegurances i que, a l’efecte de l’assegurança contractada, siguen declarats com a “pèrdua total”, seran traslladats immediatament a un centre autoritzat de tractament dels vehicles al final de la seua vida útil (CAT) per al seu tractament.

La Policia Local garantia la traçabilitat de cada vehicle retirat. És a dir, on van ser trobats i on van ser traslladats. Per a això, es va posar a la disposició dels propietaris una sèrie de telèfons d’informació i un apartat específic en la web municipal (accessible en l’enllaç; https://www.valencia.es/cas/atencion-ciudadana/dana/informacion-especial) per a poder conéixer tot el referent a estes qüestions i els recursos a disposició.

La informació telefònica està accessible tant en el 010, com en els números 672398027 (2a Comissaria de proximitat de la Policia Local), 661731519 (alcaldia pedània de La Torre) i en el 963760936 (alcaldia pedània del Forn d’Alcedo). Paral·lelament, continua funcionant el servici d’atenció presencial a la ciutadania per a respondre a estes qüestions, que funciona en les oficines habilitades en les alcaldies pedànies de La Torre i del Forn d’Alcedo, en horari de demà i de vesprada.

La Policia Local ha habilitat estes ferramentes d’atenció a la ciutadania, amb la col·laboració de les regidories de Pedanies i Servicis Centrals Tècnics per a facilitar que la ciutadania puga conéixer la localització dels vehicles que van resultar afectats per la dana en les pedanies de la ciutat i el seu entorn.

La col·laboració entre la Policia Local i el Servici de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (SerTIC) de l’Ajuntament han fet possible que es puga disposar d’esta ferramenta de busca d’automòbils, furgonetes, camionetes, motos i tot tipus de vehicles de motor matriculats que han sigut retirats en els últims dies dels carrers de Castellar-l’Oliveral, El Forn d’Alcedo i La Torre.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.