La Policia Local accelera la retirada de vehicles afectats per la dana i ja ha traslladat més de 500 al desballestament

La Policia Local de València ha traslladat ja més de 500 vehicles afectats per les inundacions causades per la dana a centres autoritzats de tractament (CAT) perquè siguen desballestats, una vegada han sigut declarats com a “pèrdua total”, tal com especifica el Decret llei 8/2024 de 28 de novembre de mesures urgents complementàries sobre la dana. Cal recordar que de la via pública o de solars de les pedanies de La Torre, el Forn d’Alcedo i Castellar-l’Oliveral es van retirar un total de 2.569 vehicles, que van ser arrossegats per la riuada del passat 29 d’octubre. Tots ells van ser traslladats a 11 campes situades dins del terme municipal de València, des d’on ara s’emporten a les plantes de desballestament i tractament.

El regidor de Mobilitat i Seguretat Ciutadana, Jesús Carbonell, ha explicat que per a l’Ajuntament de València” era prioritari que els vehicles afectats per l’aigua i el fang es retiraren amb la màxima celeritat de la via pública i dels solars, i això es va aconseguir en pocs dies i amb totes les garanties per als propietaris per a la seua localització i peritatge de les assegurances”. Ara, ha prosseguit Carbonell, “estem també donant la màxima celeritat als processos policials i administratius perquè els vehicles que siguen declarats com a pèrdua total es desballesten i se sotmeten al tractament que marca la legislació”.

La retirada, o si és el cas depòsit, dels vehicles afectats es durà a terme d’acord amb les següents regles. Els vehicles afectats que hagen sigut peritados pel Consorci de Compensació d’Assegurances i que, a l’efecte de l’assegurança contractada, siguen declarats com a “pèrdua total”, seran traslladats immediatament a un centre autoritzat de tractament dels vehicles al final de la seua vida útil (CAT) per al seu tractament.

La Policia Local garantia la traçabilitat de cada vehicle retirat. És a dir, on van ser trobats i on van ser traslladats. Per a això, es va posar a la disposició dels propietaris una sèrie de telèfons d’informació i un apartat específic en la web municipal (accessible en l’enllaç; https://www.valencia.es/cas/atencion-ciudadana/dana/informacion-especial) per a poder conéixer tot el referent a estes qüestions i els recursos a disposició.

La informació telefònica està accessible tant en el 010, com en els números 672398027 (2a Comissaria de proximitat de la Policia Local), 661731519 (alcaldia pedània de La Torre) i en el 963760936 (alcaldia pedània del Forn d’Alcedo). Paral·lelament, continua funcionant el servici d’atenció presencial a la ciutadania per a respondre a estes qüestions, que funciona en les oficines habilitades en les alcaldies pedànies de La Torre i del Forn d’Alcedo, en horari de demà i de vesprada.

La Policia Local ha habilitat estes ferramentes d’atenció a la ciutadania, amb la col·laboració de les regidories de Pedanies i Servicis Centrals Tècnics per a facilitar que la ciutadania puga conéixer la localització dels vehicles que van resultar afectats per la dana en les pedanies de la ciutat i el seu entorn.

La col·laboració entre la Policia Local i el Servici de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (SerTIC) de l’Ajuntament han fet possible que es puga disposar d’esta ferramenta de busca d’automòbils, furgonetes, camionetes, motos i tot tipus de vehicles de motor matriculats que han sigut retirats en els últims dies dels carrers de Castellar-l’Oliveral, El Forn d’Alcedo i La Torre.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Condemnat a huit anys de presó quan se feia passar per narcotraficant

Condemnen a huit anys de presó un home per agressió sexual i amenaces a una jove a Castelló després d’un llarg procés judicial.

València ja executa el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals

València ha executat el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals i endureix al màxim la nova regulació.

El PSPV demanarà la compareixença de Pérez Llorca en la comissió dels bons comerç d’Alacant

El PSPV vol que Pérez Llorca comparega en la comissió dels bons comerç per aclarir la gestió de les ajudes en 2022.

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.