La Policia Local accelera la retirada de vehicles afectats per la dana i ja ha traslladat més de 500 al desballestament

La Policia Local de València ha traslladat ja més de 500 vehicles afectats per les inundacions causades per la dana a centres autoritzats de tractament (CAT) perquè siguen desballestats, una vegada han sigut declarats com a “pèrdua total”, tal com especifica el Decret llei 8/2024 de 28 de novembre de mesures urgents complementàries sobre la dana. Cal recordar que de la via pública o de solars de les pedanies de La Torre, el Forn d’Alcedo i Castellar-l’Oliveral es van retirar un total de 2.569 vehicles, que van ser arrossegats per la riuada del passat 29 d’octubre. Tots ells van ser traslladats a 11 campes situades dins del terme municipal de València, des d’on ara s’emporten a les plantes de desballestament i tractament.

El regidor de Mobilitat i Seguretat Ciutadana, Jesús Carbonell, ha explicat que per a l’Ajuntament de València” era prioritari que els vehicles afectats per l’aigua i el fang es retiraren amb la màxima celeritat de la via pública i dels solars, i això es va aconseguir en pocs dies i amb totes les garanties per als propietaris per a la seua localització i peritatge de les assegurances”. Ara, ha prosseguit Carbonell, “estem també donant la màxima celeritat als processos policials i administratius perquè els vehicles que siguen declarats com a pèrdua total es desballesten i se sotmeten al tractament que marca la legislació”.

La retirada, o si és el cas depòsit, dels vehicles afectats es durà a terme d’acord amb les següents regles. Els vehicles afectats que hagen sigut peritados pel Consorci de Compensació d’Assegurances i que, a l’efecte de l’assegurança contractada, siguen declarats com a “pèrdua total”, seran traslladats immediatament a un centre autoritzat de tractament dels vehicles al final de la seua vida útil (CAT) per al seu tractament.

La Policia Local garantia la traçabilitat de cada vehicle retirat. És a dir, on van ser trobats i on van ser traslladats. Per a això, es va posar a la disposició dels propietaris una sèrie de telèfons d’informació i un apartat específic en la web municipal (accessible en l’enllaç; https://www.valencia.es/cas/atencion-ciudadana/dana/informacion-especial) per a poder conéixer tot el referent a estes qüestions i els recursos a disposició.

La informació telefònica està accessible tant en el 010, com en els números 672398027 (2a Comissaria de proximitat de la Policia Local), 661731519 (alcaldia pedània de La Torre) i en el 963760936 (alcaldia pedània del Forn d’Alcedo). Paral·lelament, continua funcionant el servici d’atenció presencial a la ciutadania per a respondre a estes qüestions, que funciona en les oficines habilitades en les alcaldies pedànies de La Torre i del Forn d’Alcedo, en horari de demà i de vesprada.

La Policia Local ha habilitat estes ferramentes d’atenció a la ciutadania, amb la col·laboració de les regidories de Pedanies i Servicis Centrals Tècnics per a facilitar que la ciutadania puga conéixer la localització dels vehicles que van resultar afectats per la dana en les pedanies de la ciutat i el seu entorn.

La col·laboració entre la Policia Local i el Servici de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (SerTIC) de l’Ajuntament han fet possible que es puga disposar d’esta ferramenta de busca d’automòbils, furgonetes, camionetes, motos i tot tipus de vehicles de motor matriculats que han sigut retirats en els últims dies dels carrers de Castellar-l’Oliveral, El Forn d’Alcedo i La Torre.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.

Buchanan patix una lesió muscular al bíceps femoral dret i és baixa per al Villarreal

Tajon Buchanan ha patit una lesió muscular al bíceps femoral de la cama dreta i és baixa indefinida per al Villarreal, que no ha fixat termini de recuperació.

El Madrid busca reconciliar-se amb el Bernabéu davant un Vila-real llançat

El Real Madrid torna al Santiago Bernabéu després del paró de seleccions obligat a oferir una versió convincent davant un Vila-real en ratxa, amb dos triomfs seguits i la vista també posada en la Champions.

Detingut a Alcoi un quart membre d’una trama que portava embarassades a Espanya per a regularitzar-se

La Guàrdia Civil ha detingut a Alcoi un home de 38 anys, de nacionalitat brasilera, acusat de gestionar la logística d’una xarxa que portava dones embarassades al final de la gestació perquè els seus fills nasqueren a Espanya i així obtindre la nacionalitat. La investigació, iniciada a Burgos, ha permés desmantellar l’organització i continua oberta, sense descartar noves detencions.

Desmantellada una trama de frau de 70 milions d’euros en l’IVA a Espanya

La Agencia Tributaria ha liderat una macrooperació, amb registres a València i Màlaga i coordinació europea, contra una xarxa que ha defraudat 70 milions en IVA mitjançant frau carrusel.

Sanjuan agraïx als acampats de València que defenguen el dret a quedar-se

El portaveu socialista Borja Sanjuan agraïx a les persones acampades en la plaça de l'Ajuntament que reivindiquen el dret a la vivenda i a continuar vivint en València coincidint amb el 9 d'Octubre.