10.6 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

La Policia Local accelera la retirada de vehicles afectats per la dana i ja ha traslladat més de 500 al desballestament

La Policia Local de València ha traslladat ja més de 500 vehicles afectats per les inundacions causades per la dana a centres autoritzats de tractament (CAT) perquè siguen desballestats, una vegada han sigut declarats com a “pèrdua total”, tal com especifica el Decret llei 8/2024 de 28 de novembre de mesures urgents complementàries sobre la dana. Cal recordar que de la via pública o de solars de les pedanies de La Torre, el Forn d’Alcedo i Castellar-l’Oliveral es van retirar un total de 2.569 vehicles, que van ser arrossegats per la riuada del passat 29 d’octubre. Tots ells van ser traslladats a 11 campes situades dins del terme municipal de València, des d’on ara s’emporten a les plantes de desballestament i tractament.

El regidor de Mobilitat i Seguretat Ciutadana, Jesús Carbonell, ha explicat que per a l’Ajuntament de València” era prioritari que els vehicles afectats per l’aigua i el fang es retiraren amb la màxima celeritat de la via pública i dels solars, i això es va aconseguir en pocs dies i amb totes les garanties per als propietaris per a la seua localització i peritatge de les assegurances”. Ara, ha prosseguit Carbonell, “estem també donant la màxima celeritat als processos policials i administratius perquè els vehicles que siguen declarats com a pèrdua total es desballesten i se sotmeten al tractament que marca la legislació”.

La retirada, o si és el cas depòsit, dels vehicles afectats es durà a terme d’acord amb les següents regles. Els vehicles afectats que hagen sigut peritados pel Consorci de Compensació d’Assegurances i que, a l’efecte de l’assegurança contractada, siguen declarats com a “pèrdua total”, seran traslladats immediatament a un centre autoritzat de tractament dels vehicles al final de la seua vida útil (CAT) per al seu tractament.

La Policia Local garantia la traçabilitat de cada vehicle retirat. És a dir, on van ser trobats i on van ser traslladats. Per a això, es va posar a la disposició dels propietaris una sèrie de telèfons d’informació i un apartat específic en la web municipal (accessible en l’enllaç; https://www.valencia.es/cas/atencion-ciudadana/dana/informacion-especial) per a poder conéixer tot el referent a estes qüestions i els recursos a disposició.

La informació telefònica està accessible tant en el 010, com en els números 672398027 (2a Comissaria de proximitat de la Policia Local), 661731519 (alcaldia pedània de La Torre) i en el 963760936 (alcaldia pedània del Forn d’Alcedo). Paral·lelament, continua funcionant el servici d’atenció presencial a la ciutadania per a respondre a estes qüestions, que funciona en les oficines habilitades en les alcaldies pedànies de La Torre i del Forn d’Alcedo, en horari de demà i de vesprada.

La Policia Local ha habilitat estes ferramentes d’atenció a la ciutadania, amb la col·laboració de les regidories de Pedanies i Servicis Centrals Tècnics per a facilitar que la ciutadania puga conéixer la localització dels vehicles que van resultar afectats per la dana en les pedanies de la ciutat i el seu entorn.

La col·laboració entre la Policia Local i el Servici de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (SerTIC) de l’Ajuntament han fet possible que es puga disposar d’esta ferramenta de busca d’automòbils, furgonetes, camionetes, motos i tot tipus de vehicles de motor matriculats que han sigut retirats en els últims dies dels carrers de Castellar-l’Oliveral, El Forn d’Alcedo i La Torre.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.