13.8 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

La Policia Local accelera la retirada de vehicles afectats per la dana i ja ha traslladat més de 500 al desballestament

La Policia Local de València ha traslladat ja més de 500 vehicles afectats per les inundacions causades per la dana a centres autoritzats de tractament (CAT) perquè siguen desballestats, una vegada han sigut declarats com a “pèrdua total”, tal com especifica el Decret llei 8/2024 de 28 de novembre de mesures urgents complementàries sobre la dana. Cal recordar que de la via pública o de solars de les pedanies de La Torre, el Forn d’Alcedo i Castellar-l’Oliveral es van retirar un total de 2.569 vehicles, que van ser arrossegats per la riuada del passat 29 d’octubre. Tots ells van ser traslladats a 11 campes situades dins del terme municipal de València, des d’on ara s’emporten a les plantes de desballestament i tractament.

El regidor de Mobilitat i Seguretat Ciutadana, Jesús Carbonell, ha explicat que per a l’Ajuntament de València” era prioritari que els vehicles afectats per l’aigua i el fang es retiraren amb la màxima celeritat de la via pública i dels solars, i això es va aconseguir en pocs dies i amb totes les garanties per als propietaris per a la seua localització i peritatge de les assegurances”. Ara, ha prosseguit Carbonell, “estem també donant la màxima celeritat als processos policials i administratius perquè els vehicles que siguen declarats com a pèrdua total es desballesten i se sotmeten al tractament que marca la legislació”.

La retirada, o si és el cas depòsit, dels vehicles afectats es durà a terme d’acord amb les següents regles. Els vehicles afectats que hagen sigut peritados pel Consorci de Compensació d’Assegurances i que, a l’efecte de l’assegurança contractada, siguen declarats com a “pèrdua total”, seran traslladats immediatament a un centre autoritzat de tractament dels vehicles al final de la seua vida útil (CAT) per al seu tractament.

La Policia Local garantia la traçabilitat de cada vehicle retirat. És a dir, on van ser trobats i on van ser traslladats. Per a això, es va posar a la disposició dels propietaris una sèrie de telèfons d’informació i un apartat específic en la web municipal (accessible en l’enllaç; https://www.valencia.es/cas/atencion-ciudadana/dana/informacion-especial) per a poder conéixer tot el referent a estes qüestions i els recursos a disposició.

La informació telefònica està accessible tant en el 010, com en els números 672398027 (2a Comissaria de proximitat de la Policia Local), 661731519 (alcaldia pedània de La Torre) i en el 963760936 (alcaldia pedània del Forn d’Alcedo). Paral·lelament, continua funcionant el servici d’atenció presencial a la ciutadania per a respondre a estes qüestions, que funciona en les oficines habilitades en les alcaldies pedànies de La Torre i del Forn d’Alcedo, en horari de demà i de vesprada.

La Policia Local ha habilitat estes ferramentes d’atenció a la ciutadania, amb la col·laboració de les regidories de Pedanies i Servicis Centrals Tècnics per a facilitar que la ciutadania puga conéixer la localització dels vehicles que van resultar afectats per la dana en les pedanies de la ciutat i el seu entorn.

La col·laboració entre la Policia Local i el Servici de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (SerTIC) de l’Ajuntament han fet possible que es puga disposar d’esta ferramenta de busca d’automòbils, furgonetes, camionetes, motos i tot tipus de vehicles de motor matriculats que han sigut retirats en els últims dies dels carrers de Castellar-l’Oliveral, El Forn d’Alcedo i La Torre.

Últimes notícies

Carlos Mazón anuncia la seua dimissió com president de la Generalitat: ‘Ja no puc més’

El president de la Generalitat ha anunciat la seua dimissió un any després de la dana amb 229 morts i ha admés que 'ja no puc més'. Ha apel·lat a la majoria de Les Corts per a triar nou president, després de defendre que la recuperació està ben canalitzada.

Vilaplana no ha aportat el tiquet d’aparcament i donarà la matrícula per a demanar-lo

La periodista ha explicat com a testimoni que no conserva el justificant del pàrquing. El jutjat oficiarà a l'empresa amb la matrícula per a obtindre el registre.

Rosalía, del flamenc al minimalisme místic: així evoluciona el seu estil

A dies de llançar 'Lux', Rosalía consolida una trajectòria estètica que acompanya cada disc: del pols flamenc i l'urbà al minimalisme místic en blanc.

Comença la declaració de la periodista que va menjar amb Mazón el dia de la DANA

La declaració de Maribel Vilaplana ha començat a les 9.40 en el Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja. L'Audiència va ordenar la seua citació per a aclarir el procés de decisions d'eixa vesprada, quan les inundacions van deixar 229 morts.

Mazón dimitix com president de la Generalitat: ‘Ja no puc més’

Carlos Mazón ha anunciat la seua dimissió un any després de la dana que va deixar 229 morts. Ha apel·lat a la majoria de Les Corts per a triar nou president.

Mazón admet errors en la dana i nega càlcul polític

El president ha reconegut fallades el dia de la dana, ha negat que anaren per càlcul polític i ha descrit dotze mesos 'duríssims'. Ha afirmat que ni ell ni la seua família estan preparats per a continuar.

Maribel Vilaplana arriba al jutjat de Catarroja per a atestar pel 29-O

Maribel Vilaplana ha arribat a les 9.03 als jutjats de Catarroja per a declarar com a testimoni per la gestió de la dana del 29-O. No ha fet declaracions i afronta preguntes sobre la presa de decisions d'aquella vesprada.

Carlos Mazón anuncia la seua dimissió com a president de la Generalitat: ‘Ja no puc més’

Carlos Mazón anuncia que marxa com president de la Generalitat i admet 'Ja no puc més'. La seua decisió obri el relleu i una etapa de transició política.