5.4 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

València, elegida pel New York Times com una de les millors destinacions per viatjar el 2024

València, que este 2024 ostenta la Capitalitat Verda Europea, ha estat inclosa en la llista ’52 Places to Go’, que el diari The New York Times recomana visitar cada any. El prestigiós diari americà ha assenyalat València, única destinació espanyola a la llista, a causa del seu gran potencial com a lloc turístic sostenible i innovador.

A esta publicació se suma la realitzada per AFAR, una de les revistes de viatges més importants dels EUA, i que ha inclòs recentment València al Top 10 de ciutats per visitar durant el mes de març. Així, el degoteig de recomanacions i articles sobre València dels mitjans nord-americans ha crescut significativament en els últims anys, i inclou capçaleres com la revista Time o cadenes tan rellevants com la CNN.

Paula Llobet, regidora de Turisme, innovació i Inversions, ha valorat molt positivament la recomanació per part de The New York Times i ha destacat que “València està treballant intensament el posicionament al mercat nord-americà i els resultats estan sent molt satisfactoris. No només a nivell mediàtic les publicacions més importants del món lloen les propostes culturals i l’autenticitat de la destinació València, la resposta del turista nord-americà està sent molt positiva. De fet, les pernoctacions i els viatgers que procedeixen dels Estats Units estan creixent a València a un ritme del 14% i un 7%, respectivament, i ja es posiciona com el cinqué mercat més important de la ciutat per davant de França.”

Este 2024 és un any carregat de grans esdeveniments per a la ciutat de València, ja que s’estrena com a capital verda europea, un nomenament important que remarca la visibilitat de la ciutat sobre el mapa internacional, com una destinació a l’avantguarda de les darreres novetats sostenibles i verds com a urbs mediterrània.

Vibrant cultura i gastronomia

La publicació americana assenyala els paratges verds i les polítiques sostenibles que l’han portat a ser Capital Verd Europea el 2024. Algunes de les joies que València té com a grans pulmons són el Jardí del Túria, l’antic llit del riu Túria. Amb més de 120 hectàrees de superfície i 12 quilòmetres de llargada, és el parc urbà més llarg d’Europa. Altres paratges com el Parc Natural de l’Albufera, el Parc Natural del Túria, l’horta periurbana i el mar Mediterrani uneixen el conjunt principal de zones verdes i naturals a la ciutat de València i els seus voltants.

La ciutat fa temps que s’obre pas al vianant i, per això també, The New York Times ha destacat la conversió en zona de vianants del nucli antic de l’urbs. Els ciutadans i visitants gaudeixen d’una ciutat més baixa en emissions, gràcies a la zona de vianants de punts clau com la plaça de la Reina, així com els carrers que envolten el Mercat Central o la Plaça de l’Ajuntament per complir l’objectiu de ser ciutat neutra a carboni per al 2030.

La publicació americana també ha assenyalat el nou Centre d’Art Hortensia Herrero a l’antic Palau de Valeriola, un espai que ha sacsejat l’escena cultural valenciana des de la seua obertura i que acull grans obres d’artistes internacionals.

La gastronomia valenciana és una altra de les raons per les quals The New York Times ha inclòs València al seu llistat. Bressol de la paella, un dels plats més reconeguts a nivell internacional, no ha pogut passar desapercebut pels redactors del diari que han elaborat esta llista, ja que la gastronomia és una part fonamental d’un destí. València té la sort d’estar ubicada en un enclavament prestigiós amb el Mar Mediterrani, abraçada per quilòmetres d’horta amb producte local i tot plegat fa que ciutadans i visitants gaudeixen d’aliments de quilòmetre 0 de la millor qualitat.

Últimes notícies

La compravenda de vivendes en la Comunitat va pujar un 1% al setembre i el preu va escalar un 13,8%

La compravenda de vivendes en la Comunitat Valenciana va repuntar al setembre un 1% fins a 9.097 operacions. El metre quadrat es va encarir un 13,8% i els préstecs van créixer un 13,5%.

Cel buidat i màximes a l’alça, amb vent fort en el nord de Castelló

Cel poc nuvolós o buidat este dijous, amb mínimes a la baixa i gelades febles a l'interior. Les màximes pujaran i el nord de Castelló tindrà vent fort.

Les Corts voten la investidura de Pérez Llorca amb el suport de Vox en l’aire

Les Corts celebren el ple d'investidura de Juanfran Pérez Llorca en substitució de Carlos Mazón. Vox decidirà el seu vot després del discurs i el seu suport és clau.

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla