22.5 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Veïns de Benillup demanen a Pérez Llorca frenar l’avanç del Barranc de Caraita

Veïns de Benillup (El Comtat) han remés una carta al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a demanar la seua implicació directa en una solució definitiva a la inestabilitat del terreny en el Barranc de Caraita, un llit que discorre molt prop de diverses vivendes del nucli urbà.

Els residents temen que puga produir-se un despreniment de grans dimensions que afecte les cases, i citen com a referència el recent cas de Niscemi (Sicília), on es va precipitar un tram de quatre quilòmetres barranc a baix, amb vivendes. L’exemple subratlla que una erosió sostinguda pot desembocar en col·lapses sobtats quan el llit avança cap a zones habitades.

La localitat, amb poc més d’un centenar d’habitants a la vall del Travadell i limítrof amb Cocentaina, Almudaina, Benimarfull i Millena, patix des de 2004 episodis recurrents de solsides i despreniments en el Barranc de Caraita, afluent del riu Serpis que travessa el nucli i passa a escassa distància de diverses cases, comprometent la seguretat veïnal.

Erosió, respostes puntuals i petició de lideratge

Segons han explicat portaveus veïnals, els episodis de pluges intenses i persistents han anat provocant una erosió constant del talús, amb caiguda de terra i xicotets lliscaments que, sumats, incrementen el risc per a les vivendes pròximes després de cada temporal. La proximitat de les cases amplifica l’exposició i genera un clima de ‘por i incertesa permanent’ entre els residents.

En l’escrit traslladat al cap del Consell s’arrepleguen els antecedents, les gestions davant diferents conselleries i organismes competents i la situació actual del terreny. Afirmen que durant més de dos dècades s’han presentat nombrosos escrits i sol·licituds, tant per part de l’Ajuntament com de particulars, sense que s’haja executat una actuació integral que garantisca l’estabilitat del barranc. Les contestacions rebudes, assenyalen, han sigut ‘parcials o limitades a intervencions puntuals’, que alleugen de manera temporal però no resolen el problema de fons.

Per això reclamen ‘un lideratge polític clar’ que coordine a les diferents conselleries implicades, alinee criteris tècnics i desbloquege una solució definitiva. ‘No demanem privilegis, només poder viure al nostre poble sense por cada vegada que plou’, assenyalen els veïns, que demanen una intervenció planificada d’estabilització del talús i protecció del llit per a evitar nous despreniments i assegurar les vivendes confrontants.

Últimes notícies

El Govern ha aprovat un decret llei per a topar preus en emergències i evitar abusos

L'Executiu ha aprovat un decret llei que limita pujades en béns i servicis durant emergències. La mesura fixa referències de 30 dies i obliga a informar.

Dimarts amb pluges febles, mínimes a l’alça i vent molt fort a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts amb cels nuvolosos, pluges febles ocasionals i un ascens notable de les mínimes. El vent d'oest bufarà fort amb ratxes molt fortes a l'interior.

València tanca parcs, jardins i cementeris i suspén activitats a l’aire lliure per alerta taronja de vent

L'Ajuntament de València ha tancat parcs, jardins i cementeris i ha suspés les activitats a l'aire lliure este dimarts després d'activar-se l'alerta taronja per vent de Aemet. Es demana evitar zones arbrades i bastides, assegurar vivendes i seguir els avisos oficials.

El 75,6% dels jóvens espanyols usa IA generativa, per damunt de la mitjana de la UE

En 2025, el 75,56% dels jóvens de 16 a 24 anys a Espanya van utilitzar ferramentes d'IA generativa, superant la mitjana de la UE, situada en el 63,8%.

El Govern aprova un decret llei per a topar preus en situacions d’emergència

El Consell de Ministres ha aprovat un decret llei que limita pujades de béns i servicis en situacions excepcionals. El topall no permet superar el màxim dels últims 30 dies ni depassar en un 50% la mitjana d'eixe període.

El PP advertix que qui va comprar VPP per a especular no podrà lucrar-se

El govern municipal avisa que no permetrà guanys per revenda irregular de VPP a la Platja de Sant Joan i anuncia mesures com a tanteig i retracte. La investigació per la promoció Els Naus ja ha provocat dimissions i l'encreuament de dades amb funcionaris s'ha remés a la Conselleria.

El València firmarà la seua pitjor ratxa de derrotes en Lliga si cau en el Ciutat

L'equip de Carlos Corberán arriba amb dos caigudes de lliga i es juga evitar tres seguides davant el Llevant. Una ensopegada també podria ficar-li en descens si guanya el Raig.

El pes de l’ocupació privada a Espanya creix en 2025 fins al 85,6%

El sector privat guanya pes i ja reunix el 85,6% de l'ocupació en 2025, cinc dècimes més que un any abans. Des de 2019, el 88% de la nova ocupació procedix d'empreses.