25.4 C
València
Dimecres, 22 octubre, 2025

Víctimes de la DANA demanen suport social en la seua dotzena manifestació contra la gestió de Mazón

La plataforma d’entitats socials, cíviques i sindicals ‘Mazón dimissió’, al costat d’associacions de víctimes, l’Acord Social Valencià i comités locals de reconstrucció, ha demanat este dimarts el suport de la ciutadania per a la dotzena manifestació contra la gestió de la DANA per part del Consell i del seu president, Carlos Mazón, prevista este dissabte en el centre de València.

Sota el lema ‘El poble ve crescut’, els convocants exigixen responsabilitats i justícia quan està a punt de complir-se el primer aniversari de la catàstrofe que va deixar 229 víctimes mortals. La marxa busca visibilitzar el malestar acumulat i reforçar la pressió social per a esclarir l’ocorregut i accelerar solucions als problemes que persistixen.

Exigixen responsabilitats i justícia

‘Encara no s’han assumit responsabilitats polítiques i l’única informació que hem rebut per part del Govern valencià ha sigut mentides. Durant dotze mesos sol hem sabut el que va passar el 29 d’octubre de 2024 a colp d’acte judicial i gràcies al treball d’investigació de la premsa compromesa amb la veritat’, assenyalen en la seua convocatòria.

‘El maltractament a les víctimes és només l’altra cara de la mateixa moneda. Mazón i el seu Consell ignoren i rebutgen les seues peticions perquè no fer-ho és assumir que són responsables. Intenta imposar una normalitat que no existix’, afigen.

Al seu juí, la reconstrucció que promou el Consell es basa a reactivar l’economia per a protegir beneficis, no a garantir les necessitats bàsiques dels afectats. Assenyalen que continuen existint desperfectes en els barris, alumnat en barracons, carències de servicis públics de qualitat, absència de plans d’emergència eficaces i falta de vivenda per als qui ho van perdre tot. Per als col·lectius, atendre estes carències és un requisit per a parlar de normalitat.

La portaveu de la Associació de Víctimes de la dana 29 d’Octubre, Mariló Gradolí, ha lamentat en roda de premsa: ‘Seguim un any sense responsables i per això demanem el suport de tot el poble valencià, que ens acompanye, perquè no podem deixar passar això, els canvis de versions, les mentides… La reivindicació també és memòria’.

La manifestació començarà en la plaça de Sant Agustí a les 18.00 hores i recorrerà els carrers Xàtiva, Colón, Palau de la Justícia, Alfons el Magnànim i la Pau, per a finalitzar en la plaça de la Verge, al costat del Palau de la Generalitat, després de passar per Brodadors i Micalet. L’itinerari discorre per eixos comercials i administratius del centre per a maximitzar la visibilitat del missatge i la seua càrrega simbòlica davant la seu del Consell.

Últimes notícies

Tres detinguts i un investigat per dos robatoris amb força en La Barona i Oropesa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens i investigat a un quart per dos robatoris amb força comesos la nit del 16 d'octubre en La Barona i Orpesa. El mateix vehicle hauria sigut utilitzat en els dos fets, la qual cosa va permetre un operatiu conjunt i les detencions.

Juguettos rellança Imaginarium amb més de 190 referències des del 27 d’octubre

Juguettos posarà a la venda més de 190 referències de Imaginarium després d'adquirir la marca i els seus actius. El catàleg tornarà des del 27 d'octubre en botigues i canals en línia.

Troben en bon estat a l’home major de Benlloch buscat des d’anit

La Guàrdia Civil ha localitzat a Cabanes, en aparent bon estat, al veí de Benlloch que no havia tornat després d'eixir a passejar. L'operatiu, actiu des de les 23.00 d'este dimarts, ha quedat desactivat.

Barcones defén És-Alert i sosté que la dana va deixar una major percepció del risc

La directora de Protecció Civil assegura que la tragèdia de 2024 va enfortir la cultura d'autoprotecció i defén que És-Alert salva vides i funciona en emergències.

Operació Urbanites: 64 investigats per construccions il·legals en partides d’Alacant

La Guàrdia Civil ha investigat a 64 persones per construccions presumptament il·legals en diverses partides d'Alacant després de més de 70 inspeccions. S'imputen delictes urbanístics i, en alguns casos, falsedat documental i frau a Hisenda.

Busquen a un home major desaparegut en Benlloch després d’eixir a passejar amb el seu gos

Els bombers mantenen actiu des de les 23.00 un dispositiu de busca en Benlloch per a localitzar a un home major que va eixir amb el seu gos i no va tornar.

La calor i l’estabilitat frenen a la tardor en la Comunitat Valenciana: ponent i ratxes molt fortes

La Comunitat Valenciana encadena un mes de tardor amb ambient primaveral i màximes altes. El ponent bufa moderat i deixa ratxes molt fortes en interior i prelitoral de València.

Proves a un cadàver trobat al Túria per a veure si és d’un desaparegut de la dana

Operaris de TRAGSA van trobar un cadàver durant el desenrunament del riu Túria a València. En les pròximes hores faran proves per a saber si és un dels tres desapareguts de la dana del 29 d'octubre de 2024.