Evacuen als animals d’una protectora, però deixen allí al personal

 

Paul “Pen” Farthing, un exsergent de la marina real del Regne Unit, que va emprendre una campanya per a eixir de l’Afganistan amb quasi 200 gossos i gats rescatats, ha volat a un lloc segur, amb els animals, però sense el personal afganés de la seua organització benèfica, que es va quedar arrere a Kabul.

Un avió noliejat amb fons privats que transportava a Farthing i els seus animals va enlairar de Kabul el dissabte a la nit després d’una polèmica que va dividir als britànics sobre el valor relatiu atorgat a les vides humanes i animals.

No obstant això, els 24 treballadors de Nowzad, el nom de l’organització benèfica, i les seues famílies, es van quedar arrere, perquè els talibans no els van deixar passar fins a l’aeròdrom malgrat que tenien el permís del Govern de Boris Johnson.

Este diumenge, en una publicació en el seu compte de Twitter, Farthing confirmava el seu aterratge en l’aeroport de Heathrow amb uns 100 gossos i 70 gats després d’un «èxit parcial» de la campanya que havia emprés per a eixir de l’Afganistan, i a la qual havia batejat amb el nom d’Operació Arca.

 

El marine, que va deixar l’Exèrcit britànic fa 15 anys per a muntar un refugi d’animals de carrer a Kabul, va expressar la seua «profunda tristesa» per la situació d’Afganistan.

En declaracions al diari The Sun, va afirmar que va ser «depriment» deixar als seus col·laboradors. «Alguns van vindre amb mi a l’aeroport, però no se’ls va permetre travessar la línia entre els talibans i el control britànic. Va haver-hi moltes llàgrimes quan ens acomiadem. Em sent molt trist per ells», va dir, però «alleujat per mi i feliç pels animals».

Farthing va obtindre el suport de celebritats, inclòs el comediant Ricky Gervais, i moltes ofertes per a adoptar als animals rescatats. Però també va rebre crítiques dels qui van dir que el cas estava consumint temps i energia de la tasca de rescatar als afganesos en risc dels nous governants talibans del país.

El Regne Unit sosté que va evacuar a més de 15.000 ciutadans britànics i afganesos vulnerables en un pont aeri de dos setmanes que va acabar el dissabte. Però els funcionaris diuen que fins a 1.100 afganesos que tenien dret a vindre al Regne Unit s’han quedat arrere. Alguns congressistes britànics que han estat tractant d’ajudar als electors encallats i les seues famílies creuen que el total real és major.

Adopció dels animals

 

Els animals romandran en quarantena durant quatre mesos, mentre que Farthing haurà d’estar deu dies en un hotel, com la resta d’evacuats del país asiàtic. El doctor Iain McGill, un veterinari del refugi, va declarar a la BBC que «considerant el que han passat, els animals estan en molt bon estat en general». Moltes persones ja s’han oferit per a adoptar-los.

Crítiques des del Govern

 

Pel que sembla, el ministre li hauria etzibat que no anava a «prioritzar als animals per damunt de les persones» i que els seus comandaments haurien de «centrar-se en la crisi humanitària«.

També va ser molt crític el president del Comité Selecte d’Afers exteriors del Parlament, el diputat Tom Tugendhat, que va ser soldat, i qui va explicar a la BBC que enmig de les dificultats per a aconseguir que la gent aconseguira arribara a l’aeroport, va caldre utilitzar a moltes tropes per a l’operació d’evacuació dels animals, «mentre que la família del meu intèrpret probablement serà assassinada«, va declarar.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.