Evacuen als animals d’una protectora, però deixen allí al personal

 

Paul “Pen” Farthing, un exsergent de la marina real del Regne Unit, que va emprendre una campanya per a eixir de l’Afganistan amb quasi 200 gossos i gats rescatats, ha volat a un lloc segur, amb els animals, però sense el personal afganés de la seua organització benèfica, que es va quedar arrere a Kabul.

Un avió noliejat amb fons privats que transportava a Farthing i els seus animals va enlairar de Kabul el dissabte a la nit després d’una polèmica que va dividir als britànics sobre el valor relatiu atorgat a les vides humanes i animals.

No obstant això, els 24 treballadors de Nowzad, el nom de l’organització benèfica, i les seues famílies, es van quedar arrere, perquè els talibans no els van deixar passar fins a l’aeròdrom malgrat que tenien el permís del Govern de Boris Johnson.

Este diumenge, en una publicació en el seu compte de Twitter, Farthing confirmava el seu aterratge en l’aeroport de Heathrow amb uns 100 gossos i 70 gats després d’un «èxit parcial» de la campanya que havia emprés per a eixir de l’Afganistan, i a la qual havia batejat amb el nom d’Operació Arca.

 

El marine, que va deixar l’Exèrcit britànic fa 15 anys per a muntar un refugi d’animals de carrer a Kabul, va expressar la seua «profunda tristesa» per la situació d’Afganistan.

En declaracions al diari The Sun, va afirmar que va ser «depriment» deixar als seus col·laboradors. «Alguns van vindre amb mi a l’aeroport, però no se’ls va permetre travessar la línia entre els talibans i el control britànic. Va haver-hi moltes llàgrimes quan ens acomiadem. Em sent molt trist per ells», va dir, però «alleujat per mi i feliç pels animals».

Farthing va obtindre el suport de celebritats, inclòs el comediant Ricky Gervais, i moltes ofertes per a adoptar als animals rescatats. Però també va rebre crítiques dels qui van dir que el cas estava consumint temps i energia de la tasca de rescatar als afganesos en risc dels nous governants talibans del país.

El Regne Unit sosté que va evacuar a més de 15.000 ciutadans britànics i afganesos vulnerables en un pont aeri de dos setmanes que va acabar el dissabte. Però els funcionaris diuen que fins a 1.100 afganesos que tenien dret a vindre al Regne Unit s’han quedat arrere. Alguns congressistes britànics que han estat tractant d’ajudar als electors encallats i les seues famílies creuen que el total real és major.

Adopció dels animals

 

Els animals romandran en quarantena durant quatre mesos, mentre que Farthing haurà d’estar deu dies en un hotel, com la resta d’evacuats del país asiàtic. El doctor Iain McGill, un veterinari del refugi, va declarar a la BBC que «considerant el que han passat, els animals estan en molt bon estat en general». Moltes persones ja s’han oferit per a adoptar-los.

Crítiques des del Govern

 

Pel que sembla, el ministre li hauria etzibat que no anava a «prioritzar als animals per damunt de les persones» i que els seus comandaments haurien de «centrar-se en la crisi humanitària«.

També va ser molt crític el president del Comité Selecte d’Afers exteriors del Parlament, el diputat Tom Tugendhat, que va ser soldat, i qui va explicar a la BBC que enmig de les dificultats per a aconseguir que la gent aconseguira arribara a l’aeroport, va caldre utilitzar a moltes tropes per a l’operació d’evacuació dels animals, «mentre que la família del meu intèrpret probablement serà assassinada«, va declarar.

Últimes notícies

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.