Evacuen als animals d’una protectora, però deixen allí al personal

 

Paul “Pen” Farthing, un exsergent de la marina real del Regne Unit, que va emprendre una campanya per a eixir de l’Afganistan amb quasi 200 gossos i gats rescatats, ha volat a un lloc segur, amb els animals, però sense el personal afganés de la seua organització benèfica, que es va quedar arrere a Kabul.

Un avió noliejat amb fons privats que transportava a Farthing i els seus animals va enlairar de Kabul el dissabte a la nit després d’una polèmica que va dividir als britànics sobre el valor relatiu atorgat a les vides humanes i animals.

No obstant això, els 24 treballadors de Nowzad, el nom de l’organització benèfica, i les seues famílies, es van quedar arrere, perquè els talibans no els van deixar passar fins a l’aeròdrom malgrat que tenien el permís del Govern de Boris Johnson.

Este diumenge, en una publicació en el seu compte de Twitter, Farthing confirmava el seu aterratge en l’aeroport de Heathrow amb uns 100 gossos i 70 gats després d’un «èxit parcial» de la campanya que havia emprés per a eixir de l’Afganistan, i a la qual havia batejat amb el nom d’Operació Arca.

 

El marine, que va deixar l’Exèrcit britànic fa 15 anys per a muntar un refugi d’animals de carrer a Kabul, va expressar la seua «profunda tristesa» per la situació d’Afganistan.

En declaracions al diari The Sun, va afirmar que va ser «depriment» deixar als seus col·laboradors. «Alguns van vindre amb mi a l’aeroport, però no se’ls va permetre travessar la línia entre els talibans i el control britànic. Va haver-hi moltes llàgrimes quan ens acomiadem. Em sent molt trist per ells», va dir, però «alleujat per mi i feliç pels animals».

Farthing va obtindre el suport de celebritats, inclòs el comediant Ricky Gervais, i moltes ofertes per a adoptar als animals rescatats. Però també va rebre crítiques dels qui van dir que el cas estava consumint temps i energia de la tasca de rescatar als afganesos en risc dels nous governants talibans del país.

El Regne Unit sosté que va evacuar a més de 15.000 ciutadans britànics i afganesos vulnerables en un pont aeri de dos setmanes que va acabar el dissabte. Però els funcionaris diuen que fins a 1.100 afganesos que tenien dret a vindre al Regne Unit s’han quedat arrere. Alguns congressistes britànics que han estat tractant d’ajudar als electors encallats i les seues famílies creuen que el total real és major.

Adopció dels animals

 

Els animals romandran en quarantena durant quatre mesos, mentre que Farthing haurà d’estar deu dies en un hotel, com la resta d’evacuats del país asiàtic. El doctor Iain McGill, un veterinari del refugi, va declarar a la BBC que «considerant el que han passat, els animals estan en molt bon estat en general». Moltes persones ja s’han oferit per a adoptar-los.

Crítiques des del Govern

 

Pel que sembla, el ministre li hauria etzibat que no anava a «prioritzar als animals per damunt de les persones» i que els seus comandaments haurien de «centrar-se en la crisi humanitària«.

També va ser molt crític el president del Comité Selecte d’Afers exteriors del Parlament, el diputat Tom Tugendhat, que va ser soldat, i qui va explicar a la BBC que enmig de les dificultats per a aconseguir que la gent aconseguira arribara a l’aeroport, va caldre utilitzar a moltes tropes per a l’operació d’evacuació dels animals, «mentre que la família del meu intèrpret probablement serà assassinada«, va declarar.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.