15.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Evacuen als animals d’una protectora, però deixen allí al personal

 

Paul “Pen” Farthing, un exsergent de la marina real del Regne Unit, que va emprendre una campanya per a eixir de l’Afganistan amb quasi 200 gossos i gats rescatats, ha volat a un lloc segur, amb els animals, però sense el personal afganés de la seua organització benèfica, que es va quedar arrere a Kabul.

Un avió noliejat amb fons privats que transportava a Farthing i els seus animals va enlairar de Kabul el dissabte a la nit després d’una polèmica que va dividir als britànics sobre el valor relatiu atorgat a les vides humanes i animals.

No obstant això, els 24 treballadors de Nowzad, el nom de l’organització benèfica, i les seues famílies, es van quedar arrere, perquè els talibans no els van deixar passar fins a l’aeròdrom malgrat que tenien el permís del Govern de Boris Johnson.

Este diumenge, en una publicació en el seu compte de Twitter, Farthing confirmava el seu aterratge en l’aeroport de Heathrow amb uns 100 gossos i 70 gats després d’un “èxit parcial” de la campanya que havia emprés per a eixir de l’Afganistan, i a la qual havia batejat amb el nom d’Operació Arca.

 

El marine, que va deixar l’Exèrcit britànic fa 15 anys per a muntar un refugi d’animals de carrer a Kabul, va expressar la seua “profunda tristesa” per la situació d’Afganistan.

En declaracions al diari The Sun, va afirmar que va ser “depriment” deixar als seus col·laboradors. “Alguns van vindre amb mi a l’aeroport, però no se’ls va permetre travessar la línia entre els talibans i el control britànic. Va haver-hi moltes llàgrimes quan ens acomiadem. Em sent molt trist per ells”, va dir, però “alleujat per mi i feliç pels animals”.

Farthing va obtindre el suport de celebritats, inclòs el comediant Ricky Gervais, i moltes ofertes per a adoptar als animals rescatats. Però també va rebre crítiques dels qui van dir que el cas estava consumint temps i energia de la tasca de rescatar als afganesos en risc dels nous governants talibans del país.

El Regne Unit sosté que va evacuar a més de 15.000 ciutadans britànics i afganesos vulnerables en un pont aeri de dos setmanes que va acabar el dissabte. Però els funcionaris diuen que fins a 1.100 afganesos que tenien dret a vindre al Regne Unit s’han quedat arrere. Alguns congressistes britànics que han estat tractant d’ajudar als electors encallats i les seues famílies creuen que el total real és major.

Adopció dels animals

 

Els animals romandran en quarantena durant quatre mesos, mentre que Farthing haurà d’estar deu dies en un hotel, com la resta d’evacuats del país asiàtic. El doctor Iain McGill, un veterinari del refugi, va declarar a la BBC que “considerant el que han passat, els animals estan en molt bon estat en general”. Moltes persones ja s’han oferit per a adoptar-los.

Crítiques des del Govern

 

Pel que sembla, el ministre li hauria etzibat que no anava a “prioritzar als animals per damunt de les persones” i que els seus comandaments haurien de “centrar-se en la crisi humanitària“.

També va ser molt crític el president del Comité Selecte d’Afers exteriors del Parlament, el diputat Tom Tugendhat, que va ser soldat, i qui va explicar a la BBC que enmig de les dificultats per a aconseguir que la gent aconseguira arribara a l’aeroport, va caldre utilitzar a moltes tropes per a l’operació d’evacuació dels animals, “mentre que la família del meu intèrpret probablement serà assassinada“, va declarar.

Últimes notícies

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.