Evacuen als animals d’una protectora, però deixen allí al personal

 

Paul “Pen” Farthing, un exsergent de la marina real del Regne Unit, que va emprendre una campanya per a eixir de l’Afganistan amb quasi 200 gossos i gats rescatats, ha volat a un lloc segur, amb els animals, però sense el personal afganés de la seua organització benèfica, que es va quedar arrere a Kabul.

Un avió noliejat amb fons privats que transportava a Farthing i els seus animals va enlairar de Kabul el dissabte a la nit després d’una polèmica que va dividir als britànics sobre el valor relatiu atorgat a les vides humanes i animals.

No obstant això, els 24 treballadors de Nowzad, el nom de l’organització benèfica, i les seues famílies, es van quedar arrere, perquè els talibans no els van deixar passar fins a l’aeròdrom malgrat que tenien el permís del Govern de Boris Johnson.

Este diumenge, en una publicació en el seu compte de Twitter, Farthing confirmava el seu aterratge en l’aeroport de Heathrow amb uns 100 gossos i 70 gats després d’un «èxit parcial» de la campanya que havia emprés per a eixir de l’Afganistan, i a la qual havia batejat amb el nom d’Operació Arca.

 

El marine, que va deixar l’Exèrcit britànic fa 15 anys per a muntar un refugi d’animals de carrer a Kabul, va expressar la seua «profunda tristesa» per la situació d’Afganistan.

En declaracions al diari The Sun, va afirmar que va ser «depriment» deixar als seus col·laboradors. «Alguns van vindre amb mi a l’aeroport, però no se’ls va permetre travessar la línia entre els talibans i el control britànic. Va haver-hi moltes llàgrimes quan ens acomiadem. Em sent molt trist per ells», va dir, però «alleujat per mi i feliç pels animals».

Farthing va obtindre el suport de celebritats, inclòs el comediant Ricky Gervais, i moltes ofertes per a adoptar als animals rescatats. Però també va rebre crítiques dels qui van dir que el cas estava consumint temps i energia de la tasca de rescatar als afganesos en risc dels nous governants talibans del país.

El Regne Unit sosté que va evacuar a més de 15.000 ciutadans britànics i afganesos vulnerables en un pont aeri de dos setmanes que va acabar el dissabte. Però els funcionaris diuen que fins a 1.100 afganesos que tenien dret a vindre al Regne Unit s’han quedat arrere. Alguns congressistes britànics que han estat tractant d’ajudar als electors encallats i les seues famílies creuen que el total real és major.

Adopció dels animals

 

Els animals romandran en quarantena durant quatre mesos, mentre que Farthing haurà d’estar deu dies en un hotel, com la resta d’evacuats del país asiàtic. El doctor Iain McGill, un veterinari del refugi, va declarar a la BBC que «considerant el que han passat, els animals estan en molt bon estat en general». Moltes persones ja s’han oferit per a adoptar-los.

Crítiques des del Govern

 

Pel que sembla, el ministre li hauria etzibat que no anava a «prioritzar als animals per damunt de les persones» i que els seus comandaments haurien de «centrar-se en la crisi humanitària«.

També va ser molt crític el president del Comité Selecte d’Afers exteriors del Parlament, el diputat Tom Tugendhat, que va ser soldat, i qui va explicar a la BBC que enmig de les dificultats per a aconseguir que la gent aconseguira arribara a l’aeroport, va caldre utilitzar a moltes tropes per a l’operació d’evacuació dels animals, «mentre que la família del meu intèrpret probablement serà assassinada«, va declarar.

Últimes notícies

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.