Torrent promou l’ús de la llengua a través del Voluntariat pel Valencià

Ejemplo de shortcode con estilo
D’aquesta iniciativa forma part el Club de Lectura del Voluntariat pel Valencià de Torrent, que per a la primera sessió d’enguany, que serà el dia 2 de març, ha triat el llibre La sega de Martí Domínguez, qui acudirà a la sessió

L’Ajuntament de Torrent, a través de l’Oficina de Promoció i Ús del Valencià i en col·laboració amb Escola Valenciana, impulsa el Voluntariat pel Valencià, una iniciativa orientada a posar en contacte gent que vol aprendre a parlar valencià o reforçar el seu nivell oral i gent valencianoparlant, amb l’objectiu de fomentar l’ús social de la llengua i estendre i normalitzar l’ús del valencià en tots els àmbits. Els voluntaris i aprenents lingüístics formen parelles i queden, en prinicipi, una hora a la setmana per a parlar en valencià.

Com a complement al Voluntariat, fa al voltant de cinc anys, l’Oficina de Promoció i Ús del Valencià va posar en marxa el Club de Lectura del Voluntariat pel Valencià de Torrent amb la finalitat de promoure la lectura en valencià. Així al llarg de cada edició es trien diversos llibres i s’organitzen diverses sessions sobre els llibres, en les quals, si és possible, participen els autors, de manera que l’aprenentatge de la llengua es reforça amb un mitjà escrit tan important com la lectura. Així, aquestes dues iniciatives es complementen, ja que la gent que forma part del Voluntariat i també del club de lectura rep com a regal els llibres triats per a llegir en el club.

En aquest aspecte, per a començar les lectures del club d’enguany, s’ha triat el llibre La sega de Martí Dominguez, un dels escriptors valencians de més prestigi arreu del nostre domini lingüístic, que ha guanyat nombrosos premis literaris i a més és el director de la revista científica Mètode, de la Universitat de València. A més, l’escriptor participarà presencialment en la sessió que tindrà lloc el pròxim 2 de març, a les 19h, en el Museu Comarcal de l’Horta Sud.

La gent interessada a formar part del Voluntariat pel valencià i del seu club de lectura pot posar-se en contacte amb l’Oficina de Promoció i Ús del Valencià ja que són iniciatives que estan actives de manera permanent

Últimes notícies

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.

Familiars dels dos desapareguts de la dana esperen que hi haja responsabilitats polítiques

Familiars de Francisco i Elisabeth, desapareguts en la dana de 2024, reclamen responsabilitats polítiques i continuen esperant trobar-ne els cossos.

BioComunica26 debat com reforçar el rigor de la comunicació científica

BioComunica26 ha reunit professionals a València per a analitzar com reforçar el rigor i la credibilitat de la comunicació científica. El congrés també ha abordat la IA, la salut i la captació d’inversió.

Les platges de la Safor i la Ribera Baixa ja es netegen de canyes

La Diputació de Valencia ha començat a retirar canyes i residus de les platges afectades per la dana Adam. Daimús és el primer municipi.

Puente apunta al factor humà després de la fallada del sistema de seguretat en l’accident d’Urda, que deixa 68 morts

El ministre qualifica d''inversemblant' l'accident, que deixa 80 ferits, i revela que es va autoritzar un AVE a reprendre la marxa amb normalitat malgrat tindre un altre tren detingut davant