Torrent promou l’ús de la llengua a través del Voluntariat pel Valencià

Ejemplo de shortcode con estilo
D’aquesta iniciativa forma part el Club de Lectura del Voluntariat pel Valencià de Torrent, que per a la primera sessió d’enguany, que serà el dia 2 de març, ha triat el llibre La sega de Martí Domínguez, qui acudirà a la sessió

L’Ajuntament de Torrent, a través de l’Oficina de Promoció i Ús del Valencià i en col·laboració amb Escola Valenciana, impulsa el Voluntariat pel Valencià, una iniciativa orientada a posar en contacte gent que vol aprendre a parlar valencià o reforçar el seu nivell oral i gent valencianoparlant, amb l’objectiu de fomentar l’ús social de la llengua i estendre i normalitzar l’ús del valencià en tots els àmbits. Els voluntaris i aprenents lingüístics formen parelles i queden, en prinicipi, una hora a la setmana per a parlar en valencià.

Com a complement al Voluntariat, fa al voltant de cinc anys, l’Oficina de Promoció i Ús del Valencià va posar en marxa el Club de Lectura del Voluntariat pel Valencià de Torrent amb la finalitat de promoure la lectura en valencià. Així al llarg de cada edició es trien diversos llibres i s’organitzen diverses sessions sobre els llibres, en les quals, si és possible, participen els autors, de manera que l’aprenentatge de la llengua es reforça amb un mitjà escrit tan important com la lectura. Així, aquestes dues iniciatives es complementen, ja que la gent que forma part del Voluntariat i també del club de lectura rep com a regal els llibres triats per a llegir en el club.

En aquest aspecte, per a començar les lectures del club d’enguany, s’ha triat el llibre La sega de Martí Dominguez, un dels escriptors valencians de més prestigi arreu del nostre domini lingüístic, que ha guanyat nombrosos premis literaris i a més és el director de la revista científica Mètode, de la Universitat de València. A més, l’escriptor participarà presencialment en la sessió que tindrà lloc el pròxim 2 de març, a les 19h, en el Museu Comarcal de l’Horta Sud.

La gent interessada a formar part del Voluntariat pel valencià i del seu club de lectura pot posar-se en contacte amb l’Oficina de Promoció i Ús del Valencià ja que són iniciatives que estan actives de manera permanent

Últimes notícies

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.