13.7 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

L’1,8% de persones a les que Sanitat ha oferit vacunar-se contra el Covid-19 ha rebutjat la dosi

 

Un 1,84% de les persones a les que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha oferit la vacuna contra el Covid-19 ha rebutjat posar-se-la. Este «baix percentatge» de rebuig, segons ha destacat la Generalitat en un comunicat, «evidència que la necessitat d’immunitzar-se ha calat entre els grups a on més avançat està el procés: personal sanitari i persones que viuen o treballen en centres de majors o de diversitat funcional».

 

El principal objectiu de la vacunació és «previndre la infecció per coronavirus i disminuir la seua gravetat i mortalitat en cas d’emmalaltir». L’Administració ha apuntat que, igual que passa amb la resta de vacunacions en Espanya, la vacuna enfront del coronavirus «és gratuïta, voluntària i també molt recomanable per a reduir l’impacte de la pandèmia».

 

En este sentit, ha insistit que la vacuna «protegix la persona immunitzada, però també, d’una manera indirecta, a la resta de la població», perquè «com més persones es vacunen, menor probabilitat hi haurà de què els grups més vulnerables entren en contacte amb el virus».

 

En este moment, estan autoritzades per les agències reguladores de medicaments i disponibles en el territori valencià les vacunes de Pfizer, Moderna i AstraZeneca. «Totes han demostrat en assajos clínics la seua capacitat de previndre la malaltia, és a dir, que són eficaces i també segures», assenyala la Generalitat.

 

 

Algunes persones a les que s’oferix la dosi la rebutgen perquè ja han passat el Covid-19

Esta evidència científica explica que el percentatge de rebuig «siga reduït» entre el personal de centres de salut i hospitals, a on s’han produït 0,71 rebutjos per cada 100 dosis administrades. La quantitat de rebutjos també és baixa entre personal de residències (1,11 rebutjos per cada 100 dosis declarades) i «pràcticament inexistent» en persones institucionalitzades en residències.

 

Per a monitorar l’estratègia de vacunació «correctament», els sistemes d’informació i registres valencians diferencien els rebutjos explícits dels casos que la vacunació està contraindicada. Com tots els medicaments, hi ha grups poblacionals per als que les vacunes no es recomanen, per exemple, en dones embarassades, un col·lectiu per al que «no hi ha evidència suficient per a aconsellar el seu ús durant la gestació», encara que «si la dona en qüestió té un alt risc d’exposició, s’estudia el cas concret i se sospesen pros i contres».

 

Salut Pública també registra els casos de persones a les que s’oferix la vacunació i la rebutgen perquè ja han passat el Covid-19, i elles mateixes consideren que la immunització natural que han generat és suficient (0,77 rebutjos per cada 100 dosi declarades).

 

En este sentit, l’evidència actual indica que la reinfecció pel nou coronavirus és «excepcional» en els sis mesos posteriors a una infecció natural, però Sanitat oferix la vacunació a totes les persones incloses en els grups prioritaris sense discriminar si han passat o no la infecció.

Últimes notícies

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.

El Marató bp Castelló entrega cinc xecs solidaris de 1.200 euros a cinc ONG

L'organització del Marató bp Castelló i 10K FACSA Castelló va entregar cinc xecs de 1.200 euros a Youcanyolé, Telèfon de l'Esperança, AFA Castelló, Asolecas i Antian. La recaptació procedix de l'edició de febrer de 2025 i subratlla l'impacte social de la carrera.

El València entrenarà a Mestalla amb portes obertes el 29 de desembre

El club programarà una sessió oberta a Mestalla el 29 de desembre. Les portes s'obriran a les 10.30 i l'accés requerirà una entrada generada en la web.

David Cantero, millor esportista 2025 del Projecte FER després d’un any d’èxits

El triatleta valencià va ser triat millor esportista 2025 del Projecte FER en la gala nadalenca. La decisió va premiar la seua plata a Austràlia i l'or al Brasil.

2025, any ‘horribilis’ per al futbol femení valencià: descens del València i crisi del Llevant

El futbol femení valencià ha tingut en 2025 el seu any més dur: el València va descendir per primera vegada, el Llevant va tancar l'any sense victòries i el Vila-real es va refer després d'una salvació agònica.