Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox a Les Corts ha assegurat este dimecres que no hi ha contactes ni una negociació en marxa amb el PP per a aprovar uns nous pressupostos de la Generalitat. Mentrestant, els grups de l’oposició consideren que qualsevol acord implicarà més concessions als postulats de Vox. A més, recorden que el marge per a tramitar els comptes abans de l’estiu és ja molt reduït.

El síndic de Vox, José María Llanos, ha explicat que la seua formació està disposada a dialogar si el president de la Generalitat els convoca. No obstant això, ha remarcat que, a hores d’ara, no s’ha produït cap contacte per a obrir eixa negociació.

Llanos també ha admés que ja no és possible tindre uns nous pressupostos aprovats al maig, com va passar l’any passat. Segons ha apuntat, la tramitació parlamentària necessita al voltant de dos mesos des de la presentació fins a l’aprovació. A més, ha defensat que els comptes públics han d’executar-se al màxim.

El PP manté l’optimisme mentre continua amb els comptes vigents

Per la seua banda, el síndic del PP, Nando Pastor, ha afirmat que li agradaria que la Comunitat Valenciana disposara de nous pressupostos. Tot i això, ha assenyalat que el Consell continua treballant amb els comptes actuals fins al mes de maig.

Pastor ha restat dramatisme a esta situació i ha comparat l’escenari valencià amb el del Govern d’Espanya. Al Govern d’Espanya ha retret que porte molts dies sense presentar uns pressupostos nous. En este context, ha insistit que confia en la capacitat del president de la Generalitat per a aconseguir acords importants per a la Comunitat Valenciana i s’ha mostrat optimista.

PSPV i Compromís preveuen més concessions a Vox

Des del PSPV, José Muñoz ha advertit que, si finalment hi ha nous pressupostos autonòmics, el resultat serà un augment de les cessions del PP a Vox. Segons la seua anàlisi, això es traduirà en mesures més restrictives en matèries com la igualtat, la immigració, els menors no acompanyats o el canvi climàtic.

Muñoz també ha recordat que, atenent els terminis parlamentaris, els nous comptes s’haurien de presentar en nou dies per a poder aprovar-los en este període de sessions. A més, ha sostingut que els socialistes han quedat al marge d’esta possible negociació. Això és perquè el PP no ha acceptat les seues ofertes d’acord i manté Vox com a aliat prioritari.

Compromís comparteix esta visió crítica. La portaveu adjunta, Isaura Navarro, ha afirmat que no esperen cap resultat positiu per a la ciutadania valenciana d’un eventual pacte entre PP i Vox. Al seu parer, cada acord entre les dos formacions comporta retallades en drets. Això afebleix la democràcia i reforça un discurs contrari a la igualtat i als serveis socials.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU