10.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

16 jóvens amb discapacitat intel·lectual es formen per a fomentar la seua inserció laboral en la UA

16 xics i xiques amb discapacitat intel·lectual cursen en la Universitat d'Alacant

Graduació dels alumnes | Europa Press

 

Setze xics i xiques amb discapacitat intel·lectual s’estan formant este curs acadèmic en la Universitat d’Alacant (UA) dins del programa ‘Unidiversidad’, amb l’objectiu de rebre una oportunitat de formació universitària i per a fomentar la seua inserció laboral.

 

Es tracta de la tercera edició d’un programa que impulsa la Fundació ONCE i que compta amb el suport del Fons Social Europeu. Els xics i xiques han de tindre el certificat de garantia juvenil, entre 18 i 30 anys i amb discapacitat intel·lectual.

 

Oportunitats per a entrar en el món laboral

«Es tracta de donar oportunitats als jóvens que més dificultats tenen en el sistema educatiu i que són expulsats abans d’ell», ha argumentat Isabel Martínez Lozano, directora de Programes amb Universitats i Promoció del Talent Jove de Fundació ONCE.

 

Estes iniciatives ja es fan en països com Finlàndia, el Canadà o els Estats Units, i van arribar a Espanya de la mà de l’ONCE fa tres anys, i ja es fan en 23 universitats espanyoles. En total, fins al moment s’ha format a un miler de xics i xiques. La UA va ser de les deu primeres que van decidir «apostar per esta classe de programes».

 

«Estan participant 16 xics i xiques, i és un programa formatiu», ha precisat la responsable de l’ONCE, que ha indicat que s’aborden qüestions que van des d’estratègies de resolució de conflictes i habilitats socials i emocionals, fins a competències professionals com la llengua, tecnologia, matemàtiques, comunicació, orientació professional o competències tècniques en llocs de treball d’auxiliar i logística.

 

Un 25% d’inserció laboral

A demés, Isabel Martínez Lozano ha subratllat que la formació es completa amb pràctiques en empreses. «El nostre objectiu últim amb el programa és trobar una ocupació, al marge de normalitzar a estes xiques i xics en l’entorn universitari i d’oferir-li una oportunitat de formació en la universitat», ha al·legat.

 

Per això, ha destacat que les pràctiques «milloren» la seua formació i fa que «les empreses els coneguen i els puguen contractar», ha agregat. Des de l’ONCE s’ha precisat que només entre el 5 i 6% de les persones amb discapacitat tenen estudis universitaris hui en Espanya, a pesar de què l’Estratègia Europea 2020 parla d’un horitzó del 40%.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.