20 milions d’euros en ajudes per als agricultors afectats per la DANA

 

Este divendres en el Ple del Consell s’aprovarà el decret d’ajudes directes per als agricultors afectats per la DANA de setembre, segons ha informat el president de la Generalitat, Ximo Puig, este dimarts. En total, es destinaran 20 milions d’euros, ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Este paquet d’ajudes, que donarà fins a 8.000 euros per agricultor, se suma als 10 milions d’euros que «ja s’estan executant en obres relacionades amb la reposició d’infraestructures agràries». A demés, també s’han repartit ja al voltant del 50% de les ajudes a particulars, de les que s’han beneficiat directament 4.000 persones. 

 

Este decret cobrirà ajudes en basses, bancals, terrasses i murs, séquies, canals i comportes, camins d’accés, dipòsits, xarxes elèctriques, i per a la neteja de castes i dels camps, i també per a pal·liar la pèrdua definitiva de sòl i de capacitat productiva.

 

Convertir el Baix Segura en un «port sec»

Ximo Puig també ha informat sobre la intenció de la Generalitat de convertir la comarca del Baix Segura en un «port sec», motiu pel que «s’està realitzant un estudi previ» que s’espera que estiga acabat abans de l’estiu. L’objectiu és convertir la zona en un «centre logístic d’importància dins de l’arc mediterrani» que cree «llocs de treball i riquesa».

  

A demés, ha elogiat el treball i la constància que han demostrat els i les habitants d’esta comarca alacantina, a la que s’ha referit com a «comarca de persones emprenedores, que miren cap al futur» per a tornar a generar «prosperitat».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’alta velocitat Madrid-València reduïx la velocitat en un tram de Tarancón per problemes en la via

La línia d'alta velocitat Madrid-València manté limitada la velocitat en un tram de 163 metres a l'altura de Tarancón per problemes en el carril, amb impacte mínim en els temps de viatge, segons Adif.

Barcala anuncia una reunió al més alt nivell per a impulsar el tren a l’aeroport d’Alacant-Elx

Luis Barcala anuncia una reunió al més alt nivell en els pròxims dies per a abordar la connexió ferroviària de l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández amb les ciutats d'Alacant i Elx i reduir el dèficit d'infraestructures.

Pérez Llorca garantix que els diputats del PP col·laboraran amb la Justícia per la gestió de la dana

Juanfran Pérez Llorca assegura que tots els diputats del PP continuaran acudint a les citacions judicials com a testimonis en la causa penal per la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024, en la qual està cridat a declarar Carlos Mazón.

Elx renova la seua tradició de palmes blanques per al Papa, la Casa Reial i altres autoritats

Elx presenta les seues palmes blanques artesanals per al Papa, la Casa Reial i diverses autoritats, reforçant una tradició que es manté des de la dècada de 1950.

Sánchez defén la seua política de vivenda i la baixada del lloguer a València

Pedro Sánchez reivindica en el Congrés el canvi de paradigma en vivenda aplicat pel seu Govern i assegura que el lloguer ha baixat un 4% a València, defenent la seua estratègia enfront de les crítiques dels seus socis i de l'oposició.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en Casas del Riu, a Requena

El dispositiu de busca de l'home de 77 anys desaparegut en Casas del Riu, pedania de Requena, es manté per quart dia amb amplis mitjans terrestres, aeris i aquàtics al llarg del riu Cabriol i els seus voltants.

Pérez Llorca nega tracte de favor en la contractació de la seua parella i denúncia una campanya masclista

Juanfran Pérez Llorca defén que la contractació de la seua parella en la Diputació de València va seguir els llits legals i acusa l'oposició d'usar un discurs masclista per a atacar la seua imatge.

Detingut a Alacant un ucraïnés buscat per Alemanya per presumpte espionatge per a Rússia

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un ciutadà ucraïnés reclamat per Alemanya per presumpte espionatge relacionat amb el subministrament de drons a Ucraïna. L'operació, coordinada amb les autoritats alemanyes, inclou també la detenció d'una col·laboradora romanesa.