Carlos Mazón evita valorar la seua citació judicial per respecte al procés de la DANA

Carlos Mazón ha evitat este dimecres pronunciar-se sobre la seua citació judicial com a testimoni en la causa que investiga la gestió de la DANA de València de 2024, un episodi de pluges torrencials que va provocar greus inundacions i va causar la mort de 230 persones. El expresident de la Generalitat ha insistit que no farà valoracions al respecte perquè considera que guardar silenci és la millor manera de respectar el procediment obert en els jutjats.

El dirigent popular ha sigut preguntat pels mitjans de comunicació en els passadissos de Les Corts Valencianes, on ha acudit en la seua condició de diputat autonòmic del grup popular. La seua compareixença es produïa un dia després de conéixer-se la decisió de la jutgessa de Catarroja, Núria Ruiz Tobarra, de telefonar-li a declarar com a testimoni en el marc de la investigació penal sobre la gestió institucional i política d’aquella emergència.

Citació com a testimoni en la causa de la DANA

Segons ha explicat, no té intenció de valorar públicament ni la citació ni l’avanç de la instrucció. Ha recalcat que no acostuma a fer comentaris sobre processos judicials en marxa, que mai ho ha fet i que tampoc començarà ara, subratllant que per a ell eixa actitud és la millor manera de mostrar respecte a la labor de la justícia i a les persones afectades per l’ocorregut durant la DANA.

Durant el breu contacte amb la premsa, Mazón ha optat per no respondre a qüestions més concretes sobre la seua futura compareixença. En particular, ha evitat aclarir si té previst entregar a la jutgessa el registre de crides i els missatges que va mantindre el dia de l’episodi de pluges, informació que podria ajudar a reconstruir la presa de decisions i la coordinació institucional durant les hores més crítiques.

Tampoc ha volgut revelar si es planteja deixar l’escó en Les Corts arran d’esta citació. Davant les preguntes dels periodistes sobre un possible impacte en la seua continuïtat com a parlamentari autonòmic, el expresident ha preferit guardar silenci, mantenint la mateixa línia de prudència i remetent-se en tot moment al curs del procediment judicial.

Mazón ha indicat que assumix la posició expressada per l’actual president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, després de la decisió unànime del Tribunal Superior de Justícia valencià de no imputar-li en esta causa. Ha recordat que el president va sostindre que amb eixe pronunciament judicial tot quedava bastant clar, i ha donat a entendre que compartix eixa lectura en remetre’s a eixes paraules sense afegir noves valoracions.

Amb esta postura, Mazón intenta conjugar la seua condició de expresident i diputat amb la de testimoni en una causa de gran rellevància pública, marcada per la magnitud de la tragèdia humana i pel debat sobre com es va gestionar l’emergència. La seua negativa a entrar en els detalls reflectix una estratègia de prudència política i jurídica, basada en la idea que qualsevol declaració pública podria interferir en la investigació o ser interpretada com una pressió sobre la labor de la jutgessa i de la resta d’actors implicats.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.