Educació xifra el seguiment de la vaga en el 21,4% mentre els sindicats l’eleven fins al 68%

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació ha xifrat el seguiment de la vaga educativa convocada aquest dijous a la Comunitat Valenciana per a protestar contra les polítiques del PP i Vox –partits de govern en aquesta autonomia– en el 21,45 per cent, mentre que la Plataforma per l’Ensenyament Públic ha elevat aquestes dades fins al 68%, un registre «molt satisfactori» per a l’entitat convocant.

Per part de Conselleria, segons les dades facilitades pels centres educatius al llarg del dia, fins a les 17.30 hores, dels 69.840 docents de la Comunitat Valenciana que estaven cridats a la vaga s’han sumat 14.980, la qual cosa representa un 21,45% del total.

Per províncies, el seguiment de la vaga a Alacant ha sigut del 20,44%, amb 5.579 docents d’un total de 27.290; en la de Valencia ha aconseguit el 22,81%, la qual cosa correspon a 7.446 docents de 32.648, i en la de Castelló el seguiment s’ha situat en el 19,74%, la qual cosa significa 1.955 docents de 9.902.

En la recopilació de dades s’ha tingut en compte tot el personal docent de la Formació d’Adults, Educació Especial, Infantil, Primària, Règim Especial i Secundària dels centres públics de la Comunitat Valenciana, apunten des del departament de Campanar.

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, havia subratllat durant el matí que, segons les dades recaptades a través de la inspecció educativa, «els centres estan funcionant amb absoluta normalitat i no hi ha absolutament cap incident digne d’esment».

Del seu costat, Plataforma per l’Ensenyament Públic ha sostingut que el seguiment de la vaga, quant al professorat, ha sigut d’un 68%, mentre que en el col·lectiu d’educadors ha sigut d’un 57%. Per províncies, a València el seguiment ascendeix al 71%, a Alacant se situa en el 69% i a Castelló, en el 65%.

Un total de 491 centres educatius dels més d’1.500 han contestat l’enquesta del seguiment de la vaga, amb dades fins a les 15.00 hores, per la qual cosa el suport ha resultat «molt satisfactori», segons la plataforma.

En qualsevol cas, el col·lectiu ha mostrat la seua «satisfacció» amb el seguiment d’aquesta jornada i ha subratllat que les mobilitzacions celebrades durant el matí d’aquest dijous han «superat les expectatives previstes». Per tot això, ha exigit a la Conselleria d’Educació i al Consell que atenguen «les reivindicacions de la comunitat educativa».

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.