6.8 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Mercadona preveu comprar 115.000 tones de meló d’Alger d’origen nacional en 2024, un 38% més

Mercadona té meló d’Alger d’origen nacional en totes les seues tendes, campanya que va arrancar el mes d’abril passat i la previsió és que s’allargue fins el mes vinent d’octubre. Els plans de la companyia passen per comprar este any més de 115.000 tones d’esta fruita de temporada, xifra que suposa un increment del 38% respecte a la campanya anterior i que reforça la seua ferma aposta pel sector primari espanyol.

En concret, Mercadona preveu comercialitzar meló d’Alger procedent de camps d’Andalusia, Castella-la Manxa, Extremadura, Regió de Múrcia, Canàries, C. Valenciana i Catalunya gràcies als acords estables que manté amb 22 proveïdors especialistes, “amb els quals treballem estretament per a respondre a les expectatives dels nostres clients, que demanden un meló d’Alger dolç, amb el color roig característic d’esta fruita d’estiu i una textura sucosa i cruixent”, explica Elvira Guill, especialista de Mercadona.

La companyia de supermercats físics i de venda en línia oferix meló d’Alger nacional en dos formats, sencera i tallada, i treballa les principals varietats d’esta fruita: Bengala, Xarxa Jasper, *Moon Gem, Fenway, Style, Bazman i Boston. “És sens dubte una de les fruites més demandades pel seu gran contingut en aigua, d’aquí ve que treballem mà a mà amb els nostres clients i proveïdors per a definir la qualitat que hem d’oferir”, aclarix l’especialista.

LOTERÍA DE NAVIDAD

Comprueba tu décimo (premios provisionales)

Información provisional ofrecida por SELAE. Los premios definitivos se confirmarán con el listado oficial.

Compromís amb l’origen i la qualitat

El volum de compres de meló d’Alger nacional previst per a la present campanya respon a l’aposta de Mercadona per la fruita i verdura de proximitat. Com tots els anys, durant la campanya espanyola i quan el producte compta amb la qualitat que demanden els seus “caps” (com denomina internament als clients), hi ha meló d’Alger 100% espanyol procedent de diferents comunitats autònomes, la qual cosa reflectix l’aposta de la companyia pel sector.

En 2023 les compres de Mercadona a Espanya van aconseguir els 27.142 milions d’euros, un 22% més que a l’any anterior. Una ferma aposta pel sector primari espanyol que dona com a resultat que més del 85% de l’assortiment de Mercadona siga d’origen nacional, amb productes cultivats, peixos, elaborats o transformats a Espanya.

Així mateix, Mercadona defén les pràctiques comercials justes i des de fa anys està adherida al Codi de Bones Pràctiques Mercantils en la Contractació Alimentària. Este acord voluntari, que suposa un pas en la promoció de pràctiques comercials justes, s’emmarca en la Llei de Mesures per a Millorar el Funcionament de la Cadena Alimentària i està impulsat pel Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA) en col·laboració amb diferents associacions de tota la cadena agroalimentària nacional.

Últimes notícies

El 78.477, primer quart premi, repartix 600.000 euros a Alaquàs, Mislata i València

El primer quart premi del sorteig ha deixat una sèrie en cada localitat. Cada administració ha venut deu dècims premiats amb 60.000 euros.

El 78477, quart premi de la Loteria de Nadal, deixa 200.000 euros a la Comunitat Valenciana

El número ha sigut premiat amb 20.000 euros al dècim en el Sorteig Extraordinari de Nadal celebrat este 22 de desembre

Fruites, flors, xocolate, oli, bolets i tòfones: regals gurmet per a Nadal

Els regals gurmet guanyen terreny per Nadal amb cistelles de fruites, tòfones, AOVE de collita primerenca, flors preservades i desdejunis a domicili. Són detalls elegants, compartibles i lleugers enfront de taules copioses.

El 70048, segon premi de la Loteria de Nadal, reparteix fortuna a Madrid

El número ha eixit premiat a les 09.21 hores amb 125.000 euros al dècim en el Sorteig de Nadal

Un guàrdia civil ha rescatat a un bebé tancat en un cotxe en l’aparcament del centre comercial Bonaire

Un guàrdia civil ha trencat una finestreta per a obrir un cotxe i rescatar a un bebé d'1 any en l'aparcament del centre comercial Bonaire. El menor va eixir il·lés.

La Comunitat Valenciana juga 425 milions en la Loteria de Nadal, un 0,67% menys que en 2024

La Comunitat Valenciana participa amb 425.409.780 euros en el sorteig, un 0,67% menys que en 2024. El gasto mitjà per habitant se situa en 78,41 euros.

Fred i gelades a l’interior obrin una setmana sense pluges en la Comunitat Valenciana

La setmana arranca amb ambient fred, gelades a l'interior i cels buidats que s'ennuvolen al final del dia. El dimarts augmenta la nuvolositat i puja la cota de neu.

4-0: L’Elx polvoritza al Raig i s’acosta a la permanència

L'Elx va firmar un 4-0 incontestable davant el Rayo Vallecano per a continuar invicte en el Martínez Valero. Va saber castigar els espais i va tancar el partit en dos minuts.