La Generalitat destina 21,5 milions per a recuperar el Parc Natural del Túria després de la DANA

La Generalitat ha xifrat en 21,5 milions d’euros els danys causats per la DANA al Parc Natural del Túria (València), i després d’una primera fase d’avaluació, ha entrat en un segon escenari que se centra en la neteja i retirada de residus i de la vegetació generada per la riuada.

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha explicat que ja està en marxa la segona fase del pla d’acció per a la recuperació del Parc Natural del Túria «dissenyat en tres fases per a recompondre un dels espais més emblemàtics de les comarques del Camp de Túria i L’Horta *Sud».

Martínez Mus ha visitat este divendres el parc natural en el terme municipal de Vilamarxant, on ha comprovat els treballs que s’estan duent a terme, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

«Estem compromesos amb la recuperació del Parc Natural del Túria. La valoració de desperfectes ha sigut un pas fonamental, i ara estem treballant amb Vaersa i els nostres tècnics per a netejar el parc i retornar-lo al seu estat natural», ha declarat Martínez Mus.

Durant l’avaluació, es van identificar afectacions significatives en diversos elements del parc, incloent-hi l’oficina tècnica, el centre de visitants, les diferents rutes i la senyalització. A més, les estructures de ponts i miradors també han patit les conseqüències de les inundacions.

El conseller de Medi Ambient ha assenyalat que és essencial que, després d’estes labors de neteja, «s’avance cap a la tercera fase, on ens enfocarem en la restauració del parc. El nostre objectiu és no sols reparar els danys, sinó també implementar actuacions que minimitzen l’impacte de futurs episodis meteorològics, protegint així este valuós entorn natural, i això és precisament el que realitzarem en la futura tercera fase»

DANYS AL PARC

Segons la valoració dels danys, el centre de visitants del parc, situat en un edifici de fusta a Vilamarxant, ha quedat «completament inutilitzable».

A més, les sis rutes de senderisme del parc han vist el seu accés severament limitat. En particular, quatre d’elles han quedat pràcticament intransitables: la ruta roja (la Pea), la ruta blava (del Palmerar), la ruta verda (Fluvial del Túria) i la ruta violeta (de l’Aigua). Únicament, la ruta groga (Els Rodanes) i la ruta rosa (La Vallesa) han romàs intactes.

D’altra banda, les àrees d’ús públic del parc han sigut arrasades íntegrament. Espais com l’àrea de bany de Gestalgar i de la Pea, la platja fluvial de Bugarra, així com diverses àrees recreatives a Pedralba, Benaguasil, Riba-roja de Túria i la Presa de Manises han quedat inutilitzables. Esta situació també afecta a l’àrea del Centre de Visitants del Parc i la de Quart de Poblet.

Respecte a les activitats d’educació ambiental, continuen aquelles que no requerixen accés directe a la ribera, i s’han reprogramat per al retorn de les vacacions de Nadal el 100% de les previstes.

Qualsevol persona o visitant que necessite informació sobre l’estat del parc pot dirigir-se a l’Oficina de Gestió i Punt d’Informació en el seu nou emplaçament de la plaça Bàscula, 5 de Vilamarxant. També poden contactar via correu electrònic a parque_turia@gva.es

Últimes notícies

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.

Espanya amplia a set aeroports els controls a viatgers procedents d’Itàlia

Espanya ha ampliat a set aeroports els controls fronterers aleatoris a viatgers procedents d’Itàlia, tant en trànsit aeri com marítim.

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.
FILMOTECA D'ESTIU