26.8 C
València
Divendres, 11 juliol, 2025

València aposta pel turisme com a motor de recuperació de Pobles del Sud

Amb l’objectiu de contribuir a la recuperació i reactivació de la zona afectada per la dana i la seua àrea d’influència, l’Ajuntament de València ha presentat l’inici dels treballs per a l’elaboració d’un Pla operatiu d’actuacions per a la reactivació turística de Pobles del Sud. La regidora de Turisme, Paula Llobet, s’ha reunit amb els alcaldes i alcaldesses pedanis, als quals ha traslladat “la rellevància del turisme com a motor per a la recuperació econòmica de la zona”.

“El turisme és una ferramenta poderosa i eficaç tant per a la reconstrucció com per a la dotació d’infraestructures, a més de ser clau per a la revitalització del teixit empresarial i comercial”, ha assenyalat Llobet.

- Advertisement -Telegram València Diari

El pla té com a objectiu desenrotllar un producte turístic unificat i distintiu que abaste el barri de Faitanar i les pedanies de la Torre, La Punta, Castellar-l’Oliveral, El Forn d’Alcedo, Pinedo, El Saler, El Palmar i El Perellonet. Este projecte inclourà rutes gastronòmiques, activitats saludables i recreatives que posaran en valor els ecosistemes únics de l’Albufera, la seua gastronomia i el seu estil de vida.

“Volem posicionar estes pedanies com a destinacions turístiques de referència, capaces d’atraure visitants interessats en experiències autèntiques que combinen naturalesa, cultura i gastronomia. Este pla és un pas ferm cap a la sostenibilitat econòmica i ambiental del districte”, ha afegit la responsable municipal de Turisme.

El pla també contempla la creació d’un microdestí que integre i diversifique l’oferta turística de Pobles del Sud, a través del foment d’activitats esportives a l’aire lliure, la seua gastronomia i els seus ecosistemes i la promoció dels seus barris com a enclavaments únics diferenciadors pel seu estil de vida. Estes accions busquen descentralitzar el turisme del centre urbà i formen part del Programa Turisme de Barris, que incentiva l’experiència de visitar i descobrir zones menys conegudes.

A més, el projecte s’alinea amb els objectius de l’estratègia de turisme sostenible de l’Ajuntament, per a garantir un desenrotllament equilibrat i respectuós amb l’entorn natural i social de la zona.

Entre les accions clau del pla destaquen les següents:

· Creació d’un producte turístic diferenciador basat en la gastronomia local, els ecosistemes de l’Albufera i activitats a l’aire lliure.

· Mesures de reactivació econòmica que inclouen la rehabilitació d’infraestructures turístiques, promoció digital i enfortiment del comerç local.

· Campanyes de promoció i màrqueting per a projectar a Pobles del Sud com un destí resilient, sostenible i compromés amb la seua recuperació.

· El Pla es desenrotllarà en col·laboració amb els alcaldes i alcaldesses de les pedanies, integrant les seues propostes per a assegurar que les accions responguen a les necessitats específiques de les pedanies afectades, amb els criteris de col·laboració i sostenibilitat.

Amb esta iniciativa, el districte municipal de Pobles del Sud no sols busca recuperar la seua activitat turística, sinó també posicionar-se com un destí atractiu i competitiu en el mercat turístic nacional i internacional.

Últimes notícies

Tempesta intensa deixa 32 litres per metre quadrat en menys d’una hora a Enguera, València

Una tempesta d'alta intensitat descarrega 32 litres per metre quadrat en la zona de La Matea, Enguera, València, amb avís taronja per fortes pluges i graníssol.

El València CF embene a la promesa Yarek Gasiorowski al PSV per deu milions d’euros

El València CF ha concretat la venda de la seua jove defensa central Yarek Gasiorowski al PSV Eindhoven per deu milions d'euros, incloent-hi un percentatge en futures vendes. Gasiorowski, format en la pedrera valencianista, ha disputat 35 partits oficials i és internacional en categories inferiors d'Espanya.

Cinc cossos en descomposició trobats en les costes valencianes en els últims dies

La Guàrdia Civil i Salvament Marítim van trobar cinc cossos en descomposició en aigües valencianes, possiblement víctimes d'un naufragi de pastera.

Cimera Empresarial destaca la importància del turisme i rebutja la imposició de reduir la jornada laboral

La Cimera Empresarial recalca el paper clau del turisme en l'economia espanyola i s'oposa a la reducció obligatòria de la jornada laboral, promovent un enfocament basat a guanyar més i augmentar la productivitat.

Consum impulsa la seua expansió a Catalunya amb 220 milions per a 60 noves botigues i millora logística a Zona Franca de Barcelona

Consum invertirà 220 milions d'euros fins a 2027 per a obrir 60 botigues a Catalunya i modernitzar la seua xarxa logística a la Zona Franca de Barcelona, generant més de 1100 ocupacions.

Cent taulells a Catarroja mostren el nivell de l’aigua després de la dana del 29 d’octubre

L'Ajuntament de Catarroja ha instal·lat cent taulells en diversos carrers per a assenyalar fins a quina altura va arribar l'aigua després de la dana del passat 29 d'octubre, com a record i senyal de la reconstrucció.

Dos hòmens moren ofegats en platges d’Alacant en incidents separats

Dos hòmens, de 73 i 46 anys, moren ofegats en platges diferents d'Alacant després de ser rescatats i atesos sense èxit per equips mèdics d'emergència.

L’escultura de Camilo Sesto finançada pels seus fans se situarà en el museu d’Alcoi

L'escultura de Camilo Sesto, sufragada pels seus seguidors de tot el món, s'instal·larà al pati interior del futur museu dedicat al cantant a Alcoi, Alacant.