La Torre provarà una iniciativa europea contra catàstrofes naturals amb tecnologia no tripulada i control remot

La pedania valenciana de la Torre, una de les més afectades per la DANA del passat mes d’octubre, acollirà en juny una prova pilot d’una iniciativa europea que busca millorar la resposta davant de catàstrofes naturals. Esta iniciativa, anomenada Lead-Pro, integra tecnologies punteres i intel·ligència artificial per a la gestió d’emergències.

La Policia Local de València farà proves amb vehicles aeris i submarins no tripulats. Estos aparells es podran controlar a distància o funcionar de manera autònoma per a detectar anomalies en zones perilloses. La finalitat és millorar l’eficiència i la seguretat dels equips d’intervenció davant de situacions d’emergència.

El projecte Lead-Pro està cofinançat per la Comissió Europea. La Policia Local de València lidera les proves de camp a Espanya, i serà el primer cos de seguretat de l’Estat que testarà este sistema. L’objectiu és coordinar millor els serveis d’emergència, reduir el temps de resposta i agilitzar la recuperació de zones afectades per catàstrofes.

Robots, sensors i dades per a anticipar emergències

Per a fer-ho possible, el govern local ha acceptat una subvenció de 203.915 euros de la Comissió Europea. Esta ajuda permetrà equipar els cossos de seguretat amb tecnologia basada en intel·ligència artificial per a totes les fases d’una emergència: des de la predicció fins a la recuperació.

Juntament amb la Policia Local de València participen altres sis socis de quatre països: les policies nacionals de Letònia i Lituània, una empresa espanyola de desenvolupament tecnològic i tres entitats internacionals especialitzades.

En una primera fase, els socis recopilen i analitzen informació en temps real per a preveure emergències greus. A partir d’açò, es crearà un sistema d’alerta ràpida i eficaç. També es millorarà la geolocalització, tant per a la població com per als equips d’emergència.

A continuació, el projecte optimitzarà les dades obtingudes de diferents fonts: imatges aèries i satel·litals, xarxes de sensors i informació meteorològica. Finalment, Lead-Pro desenvoluparà solucions innovadores per a la recuperació postcrisi, com l’ús de robots en zones perilloses o la rehabilitació de xarxes d’energia i comunicació.

Més suport europeu per a impulsar la policia de barri

Dins d’esta estratègia tecnològica, la Policia Local també rebrà una altra subvenció de 228.250 euros. Esta quantitat prové també de la Comissió Europea i s’emmarca en el projecte Koban, destinat a millorar l’eficiència de la policia de barri.

Koban permetrà desenvolupar un assistent virtual basat en intel·ligència artificial i una aplicació mòbil. Ambdós eines ajudaran els agents en el seu dia a dia, facilitant l’atenció ciutadana i la resolució de conflictes.

En este projecte participen un total de 19 entitats, entre les quals hi ha cossos policials de huit països europeus. El projecte busca innovar en la seguretat de proximitat i fer-la més eficaç i propera a la ciutadania.

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.