25.8 C
València
Dijous, 31 juliol, 2025

El Pla Reinicia Acte s’estén fins a octubre per a fer costat a afectats per la DANA

El Govern ha decidit estendre el termini del Pla Reinicia Acte+ quatre mesos més, establint com a nova data límit el 31 d’octubre de 2025. Este programa està dirigit als ciutadans afectats per la DANA, la Depressió Aïllada en Nivells Alts, que va produir greus danys en múltiples vehicles.

Fins a la data, s’han tramitat sol·licituds per a la compra de 37 300 vehicles gràcies a estes ajudes que poden aconseguir fins a 10 000 euros per beneficiari. El pla compta amb una inversió total de 465 milions d’euros i la col·laboració d’1 300 concessionaris a nivell nacional.

- Advertisement -Telegram València Diari

Este pla sorgix com una mesura de suport per a facilitar la renovació o reposició ràpida de vehicles danyats per les intenses pluges i inundacions provocades per la DANA, ajudant els afectats a recuperar la seua mobilitat i activitat diària.

A més del Pla Reinicia Acte+, existixen altres línies de finançament destinades a empreses i autònoms que van patir pèrdues a causa de les inundacions. Entre estes mesures s’inclouen els 350 milions d’euros del Fons FEPYME DANA, així com 650 milions per part del Fons de Suport a la Inversió Industrial i Productiva (FAIIP DANA).

La secretària d’Estat d’Indústria, Rebeca Torró, va anunciar estes mesures en el Fòrum sobre Reindustrialització, destacant el compromís del Ministeri per a continuar fent costat als sectors més afectats i fomentar la recuperació industrial després de les catàstrofes naturals.

Política industrial post-Next Generation i suport a la indústria

En paral·lel, el Ministeri d’Indústria treballa en un pla d’acció a llarg termini que seguirà més enllà del programa Next Generation. El seu objectiu és respondre als reptes actuals de la indústria espanyola i atraure noves inversions per a enfortir el sector.

Ajudes per a la compensació de costos d’emissions

S’ha posat en marxa un augment en les ajudes destinades a la compensació de costos associats a les emissions de CO₂ en grans indústries, amb una pujada de finançament que aconseguix els 600 milions d’euros. Esta mesura contribuirà a reduir el gasto energètic i millorar la competitivitat empresarial, facilitant la transició cap a models industrials més sostenibles i eficients.

Compromís per una indústria forta i competitiva

Amb estes accions, el Govern reafirma el seu compromís per una indústria espanyola més forta, competitiva i preparada per als desafiaments del futur, garantint un suport integral tant als ciutadans com a les empreses afectades per la DANA.

Últimes notícies

Els Comités Locals exigixen major coordinació administrativa i participació ciutadana en la reconstrucció després de la DANA

Els Comités Locals d'Emergència i Reconstrucció demanden més coordinació entre administracions i la inclusió activa de ciutadans en la recuperació després de la DANA a València.

Víctimes de la dana a València prioritzen col·laboració i reconstrucció sobre dimissió de Mazón

Les associacions de víctimes de la dana a València es reunixen amb Alberto Núñez Feijóo per a exigir coordinació entre governs i evitar que incidents similars es repetisquen.

Xàtiva i Jalance lideren les temperatures més altes de la Comunitat Valenciana este dimecres amb 33,5 graus

Els municipis valencians de Xàtiva i Jalance registren la màxima temperatura de la Comunitat Valenciana este dimecres, amb 33,5 graus, segons la Aemet.

Víctimes de la DANA demanen a Feijóo col·laboració entre governs i posposen la dimissió de Mazón

Les víctimes de la DANA a València prioritzen la cooperació entre els governs autonòmic i central per a previndre futures catàstrofes i reconstruir la zona. Posterguen la petició de dimissió del president valencià Mazón.

L’alcaldessa de Catarroja sol·licita un interlocutor únic i la visita de Carlos Mazón després de la DANA

L'alcaldessa de Catarroja insta el president Carlos Mazón a designar un gestor únic que agilitze la reconstrucció després de la DANA i a visitar el municipi afectat.

Robles defén que la justícia determine si el comissionat de la DANA és culpable de falsificació

La ministra de Defensa, Margarita Robles, afirma que serà un tribunal qui determine la culpa del comissionat de la DANA davant acusacions de falsificació de títol.

José Copete, nou defensor del València CF, confia a acabar la temporada en llocs alts

José Copete ha sigut presentat com a nou jugador del València CF, amb contracte fins a 2029, i assegura que al final de la temporada l'equip estarà a dalt en la classificació de LaLiga.

Més de 2.400 farmàcies valencianes s’unixen com a punts segurs contra la violència masclista

Més de 2.400 farmàcies en la Comunitat Valenciana es convertiran en espais segurs per a dones víctimes de violència masclista, amb formació especialitzada i suport 24 hores.