29.3 C
València
Dilluns, 4 agost, 2025

Agost registra temperatures càlides en la Comunitat Valenciana però inferiors a onades de calor prèvies

La Comunitat Valenciana experimentarà durant el cap de setmana i al començament de la setmana vinent els dies més càlids d’agost, encara que els nivells de temperatura previstos seran inferiors als registrats durant l’onada de calor de finals de juny i principis de juliol, així com respecte al pic càlid de mitat de juliol.

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) destaca que l’escenari meteorològic actual afavorirà la generació de brises a partir del migdia, les quals aniran progressant cap a l’interior, facilitant la ventilació de gran part del territori valencià. Este fenomen contribuirà a mitigar la sensació tèrmica especialment en zones costaneres.

- Advertisement -Telegram València Diari

Les temperatures més elevades es pronostiquen a l’interior sud de València, on es podran aconseguir valors entre 38 i 40 graus en les àrees on les brises marines es retarden. D’altra banda, en les zones costaneres, les màximes oscil·laran entre 32 i 33 graus amb una sensació de xafogor marcada a causa de la humitat ambiental elevada. Les nits seran caloroses i en algunes zones es podrien superar els llindars de nit tòrrida.

Encara que les temperatures màximes no siguen tan extremes com en onades de calor anteriors, s’espera que predomine la sensació de xafogor causada per la combinació de la calor i un elevat nivell d’humitat. Així mateix, les temperatures mínimes nocturnes seran elevades, situant-se entre 24 i 25 graus, i fins i tot superant-los en algunes localitats.

Previsió de vents i brises marines

Els mapes de vent previstos per als pròxims dies mostren que les brises marítimes començaran a partir del migdia, transportant aire fresc des del Mediterrani i ventilant gran part del territori valencià, especialment en el litoral. No obstant això, l’arribe d’estes brises serà més tardà a l’interior, la qual cosa pot contribuir a les temperatures més altes observades en estes zones.

Aire fresc des del Mediterrani

Esta ventilació afavorix un alleujament parcial de les temperatures en comparació amb l’onada de calor de juny i juliol, però les condicions d’humitat i calor continuaran generant una sensació tèrmica elevada per a la població.

Precaucions recomanades

Amb estes condicions, és important mantindre precaucions habituals per a evitar colps de calor i molèsties relacionades amb les temperatures altes, especialment en grups sensibles com a xiquets, persones majors i malalts crònics.

Últimes notícies

La temperatura màxima en la Comunitat Valenciana puja fins a 37.7 graus a Ontinyent

La Comunitat Valenciana registra un augment de 3 graus en la temperatura màxima, aconseguint 37.7 graus a Ontinyent este dilluns 4 d'agost. Altres localitats també superen els 34 graus.

Pablo Martínez destaca l’elevada competència en el Llevant UD per a potenciar l’equip

El capità del Llevant UD, Pablo Martínez, afirma que l'alta competència generada pels nous fitxatges brindarà un plus a l'equip per a aconseguir la permanència en LaLiga.

Este dimarts continua el sol i les temperatures màximes pugen en l’est i sud d’Espanya

Este dimarts es manté l'estabilitat meteorològica a Espanya amb cels buidats i un notable augment de les temperatures màximes, especialment en l'est i sud peninsular, superant els 34 graus en gran part del país.

Estabilitzat l’incendi forestal en la zona de Cimeres de Moixent (València) després d’intensa mobilització d’emergències

L'incendi declarat en la zona arbrada de Cimeres, Moixent, València, ha sigut estabilitzat després de la intervenció de bombers, brigades forestals i mitjans aeris.

Incendi forestal a Moixent evoluciona favorablement i es retiren quasi tots els mitjans aeris

L'incendi forestal a Moixent (València) mostra una evolució positiva, amb retirada de mitjans aeris excepte dos helicòpters de bombers, davant la proximitat de vivendes.

Morant insta a Feijóo a predicar amb l’exemple sobre els títols de màster de Pedro Rollán

La ministra Diana Morant sol·licita a Alberto Núñez Feijóo coherència després de la suposada retirada de títols de màster de Pedro Rollán del currículum del president del Senat.

Morant acusa a Mazón de replicar el dúmping fiscal d’Ayuso baixant imposats a les grans fortunes

La ministra Diana Morant denuncia que Carlos Mazón aplica una reducció fiscal a les grans fortunes similar a la d'Ayuso, afectant el finançament autonòmic en la Comunitat Valenciana.

Sis mitjans aeris combaten un incendi forestal pròxim a urbanització a Moixent, València

Sis mitjans aeris al costat de brigades i unitats forestals treballen per a controlar un incendi forestal registrat en una zona arbrada pròxima a una urbanització a Moixent, València.