La Confederació Hidrogràfica de l’Ebre ha emés una alerta davant la previsió de plugues intenses en quasi tota la conca de l’Ebre, que podrien provocar crescudes sobtades en llits menors i barrancs.
Davant els avisos grocs de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), s’espera activitat meteorològica significativa per a la vesprada del dimarts, la qual cosa incrementa la probabilitat de canvis bruscos en el nivell dels rius i rierols de la zona.
Recomanacions per a la població
L’organisme encarregat del control i gestió de la conca recomana a la ciutadania mantindre’s informada sobre l’evolució de les condicions meteorològiques i hidrològiques a través de fonts oficials com l’Agència Estatal de Meteorologia, el Sistema Automàtic d’Informació Hidrològica de l’Ebre (SAIHEbro) i el portal web de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre.
El seguiment constant és clau per a previndre riscos associats a les crescudes sobtades, especialment en llits xicotets i barrancs que poden experimentar augments de cabal sobtats i perillosos.
El context meteorològic
Les condicions atmosfèriques que generen pluges intenses en la conca de l’Ebre es deuen a fenòmens propis de l’estiu, on les tempestes localitzades poden produir precipitacions fortes en curts períodes de temps. Estos episodis incrementen el risc d’avingudes sobtades que afecten infraestructures i població pròxima.
Més informació i recursos
Per a conéixer detalladament l’estat dels rius i les alertes vigents, és recomanable consultar les pàgines oficials: www.aemet.es, www.saihebro.com i www.chebro.es. Estes plataformes oferixen informació actualitzada i precisa per a la presa de decisions i la precaució ciutadana.
Mantindre la prudència i atendre les indicacions oficials permetrà reduir l’impacte de possibles crescudes i protegir la seguretat dels qui habiten o transiten en les zones afectades.