22.8 C
València
Dilluns, 6 octubre, 2025

Indústria activa una nova convocatòria de 400 milions per a impulsar el vehicle elèctric

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha activat una nova convocatòria del Perte VEC IV per a projectes d’inversió en la cadena de valor industrial del vehicle elèctric i connectat, dotada amb 400 milions d’euros. El paquet combina 250 milions en préstecs reembossables i 150 milions en subvencions directes, orientats a sistemes, subsistemes, components i unes certes infraestructures auxiliars que faciliten el desplegament del vehicle elèctric.

Terminis, condicions i gestió

Les sol·licituds podran presentar-se entre el 14 d’octubre de 2025 a les 10 hores i el 24 d’octubre de 2025 a les 14 hores. Els préstecs tindran un tipus fix del 2,844%, amb 10 anys d’amortització i 3 de carència. Estes condicions oferixen previsibilitat financera i marge de tresoreria per a escometre inversions industrials, mentres que la finestra de presentació, limitada a deu dies, exigix projectes madurs i llestos per a la seua execució.

Esta línia se suma a la de bateries dins de la quarta convocatòria del Perte VEC, dotada en total amb 1.250 milions i gestionada íntegrament per Sepides. Segons l’evolució de la demanda d’ajudes, la resta del pressupost s’anirà convocant en fases successives.

El Ministeri anima a les empreses de la cadena de valor a concórrer a esta secció del Perte VEC IV amb l’objectiu d’accelerar inversions i reforçar capacitats productives entorn del vehicle elèctric. La prioritat declarada és que els fons s’esgoten, com a indicador de tracció real sobre el teixit industrial.

L’anunci es va realitzar durant una visita a unes instal·lacions de Seat i Cupra a Sedaví que van quedar inundades per la DANA del 29 d’octubre de l’any passat, amb la intenció de subratllar el suport a la recuperació i a la modernització de l’ecosistema d’automoció.

En paral·lel, el titular d’Indústria va al·ludir a la situació de Ford a València: la companyia està acollida al mecanisme Xarxa per a formar a la plantilla en noves tecnologies i, durant 2025 i 2026, desenrotlla un projecte de transformació i preparació per a la producció de nous models. A partir de 2027, el pla passa per iniciar a València un nou model, un full de ruta amb la qual se sosté que a Almussafes hi ha futur i que comptarà amb l’acompanyament públic previst en este mecanisme.

Últimes notícies

La UEFA autoritza de manera excepcional que el Vila-real-Barcelona es jugue a Miami

La UEFA aprova de manera excepcional que el Vila-real-Barcelona de la jornada 17 es dispute a Miami per buits normatius en FIFA. L'entitat nega que establisca precedent i afronta l'oposició de AFE i Reial Madrid.

La Plataforma per l’Ensenyament Públic recolza la vaga educativa del 20 de novembre

La plataforma que agrupa famílies, docents, directors i alumnat se suma a l'atur del 20 de novembre. Hi haurà concentracions i una manifestació prèvia.

El Constitucional anul·la l’orde del Suprem i fa ferm l’absolució en el cas de la viuda de la CAM

El Constitucional anul·la la decisió del Suprem que va ordenar repetir el juí pel crim de la viuda de la CAM i deixa ferma l'absolució de Miguel López. El tribunal conclou que no va haver-hi indefensió de l'acusació i que el jurat ja havia dictat un veredicte de no culpable.

Policies locals de Torrent salven a un bebé sense respiració en la direcció

Els agents van aplicar maniobres de desobstrucció i reanimació fins a l'arribada del SAMU, que va estabilitzar al xicotet i el va traslladar a l'Hospital General. El bebé va quedar en UVI i evoluciona estable i fora de perill.

L’alumnat del CEIP Cervantes de Sueca farà classe en altres centres després de caure part del sostre

El CEIP Cervantes de Sueca traslladarà temporalment al seu alumnat a dos seus del municipi després del despreniment d'un fals sostre pel temporal. Les obres d'emergència ja estan en marxa i es projecta la reparació integral de la coberta.

L’IVAM obri Sessió expandida amb una xarrada que recorre el cinema americà a través de les perruques de Nicole Kidman

Juan Sanguino inaugura el cicle Sessió expandida amb una xarrada que usa la imatge de Nicole Kidman per a llegir quatre dècades de cinema, feminitat i celebritat. L'assistència és lliure fins a completar aforament.

El TSJCV reconeix a una jubilada el complement per bretxa de gènere per cuidar a la seua neta en acolliment familiar

El Tribunal Superior de Justícia valencià reconeix per primera vegada el complement per bretxa de gènere a una àvia que va cuidar a la seua neta en acolliment permanent. Revoca una resolució de l'INSS confirmada per un jutjat i obri un debat interpretatiu que podria arribar al Suprem.

El Tribunal Constitucional corregix al Suprem i confirma l’absolució per l’assassinat de la viuda de la CAM

El Tribunal Constitucional anul·la la decisió del Suprem que va revocar l'absolució de Miguel López per l'assassinat de María del Carmen Martínez, viuda de la CAM. La fallada confirma l'absolució i deixa sense efecte la revocació.