‘Tresors amb història’ demana la participació dels espectadors de la Comunitat Valenciana

Després de l’èxit de la primera temporada, el programa de televisió Tresors amb història, presentat per
Carolina Ferre, prepara una segona temporada on visitarà ciutats com Peníscola, Onda, Dénia, Alacant, València, Sueca, Ontinyent i Cocentaina.

El projecte demana la col·laboració dels espectadors i espectadores per a aconseguir cent objectes que mostren com hem canviat des de finals del segle XIX fins ara: Si tens qualsevol objecte i vols participar-hi, has d’entrar en el web www.tresorsambhistoria.es i pujar una fotografia del teu ‘tresor’.

Una vegada l’objecte estiga en el web, l’equip es posarà en contacte amb vosaltres.

El programa compta amb la col·laboració i l’assessorament de l’Etno, el Museu Valencià d’Etnologia. A més, un dels especialistes que analitzaran els objectes és Joan Seguí, conservador del museu. Els altres historiadors que examinaran els ‘tresors’ i contaran la seua fascinant història són el medievalista Vicent Baydal i la historiadora d’art Irene Ballester Buigues.

Tots tres, juntament amb la col·laboració de Paco Lloret com a expert en esports, seran els encarregats de triar, entre tots els objectes rebuts, els cent tresors que millor representen l’ànima valenciana.

No importa si els objectes són grans o menuts, ni tampoc el seu valor econòmic. Importa la història que conta i el que ha significat en la seua vida.

Ens serveixen ferramentes del camp, indumentària tradicional, objectes de la vida quotidiana, d’oficis antics o aquells relacionats amb els esports o la cultura.

Si l’objecte que es presenta és gran, el reporter Jose Molins es desplaçarà per a gravar-lo, per tal que també puga participar en el programa.

Tresors amb història és una producció d’À Punt Mèdia en associació amb Sunrise Pictures i El Terrat (The Mediapro Studio) amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport i l’Institut Valencià de Cultura.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mouriño vol guanyar al Barcelona per a retallar la distància en la taula

Mouriño fixa com a objectiu derrotar al líder Barcelona al Camp Nou per a reduir els 10 punts de diferència. El pla passa pel contraatac i l'eficàcia, amb l'uruguaià recuperat i una defensa més sòlida.

La jutgessa de la DANA manté la testifical i no espera al TSJ sobre Mazón

La magistrada ha rebutjat ajornar la declaració d'un alt càrrec del Consell malgrat que el TSJCV ha de decidir sobre la imputació del expresident Carlos Mazón. La defensa d'Emilio Argüeso va demanar suspendre-la, però el jutjat seguix amb les diligències.

Els taxis paralitzen 24 hores el servici en la Comunitat amb marxa a València i protesta davant la Generalitat

El taxi ha detingut la seua activitat des de les 06.00 amb excepcions per a urgències i trasllats hospitalaris. Reclama equilibri enfront de les VTC mentres la Generalitat ultima un decret.

Detinguts tres menors de 14 i 15 anys per la violació d’una menor de 16 a València

Tres menors de 14 i 15 anys han sigut detinguts per la violació d'una jove de 16 a València. També estan investigats per gravar i difondre les imatges; queden en llibertat vigilada amb prohibició d'acostar-se.

El MARQ presenta al MAN la investigació de la major necròpoli bizantina a Rojales

El MAN ha acollit la presentació dels avanços del MARQ sobre la major necròpoli bizantina peninsular a Rojales. La investigació es relaciona amb ritu cristià primerenc, mobilitat oriental i rastre de 'yersina pestis'.

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.