Sis milions de turistes estrangers visiten la Comunitat fins juny i el gasto puja un 8,7 %

La Comunitat Valenciana ha rebut entre gener i juny d’enguany 6.083.684 turistes internacionals, un 8,7 % més que en el mateix període de 2025, que han gastat 7.394 milions d’euros, xifra que també suposa un increment del 8,7 % segons l’INE.

Només en el mes de juny han arribat a la Comunitat 1.228.277 visitants estrangers, un 6,3 % més que un any abans. Estos turistes han registrat un gasto de 1.506 milions d’euros, que representa un augment del 6 % en comparació amb juny de 2025.

Segons les enquestes Frontur i Egatur de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), estes dades confirmen el bon moment del turisme internacional al territori valencià. El primer semestre es tanca amb un volum més alt de viatgers i amb una despesa associada també a l’alça.

Duració de les estades, la més alta d’Espanya

La consellera d’Indústria, Turisme, Innovació i Comerç, Marián Cano, ha remarcat que en este primer semestre la Comunitat ha consolidat la bona evolució del turisme internacional. Segons ha explicat, juny ha marcat el millor registre històric per a este mes tant en arribades com en gasto turístic.

Cano ha destacat que són xifres que, segons les seues paraules, ‘confirmen la fortalesa del destí i l’atractiu d’una oferta capaç de generar estades més llargues’. La duració mitjana se situa prop dels nou dies durant el primer semestre, i és la més llarga entre les comunitats autònomes, que presenten una mitjana de 6,9 dies.

Una estada mitjana més llarga implica que els visitants passen més nits als destins valencians. Això incentiva l’ocupació hotelera, l’activitat en apartaments turístics i el consum en restauració, comerç i oci.

Context estatal: màxims històrics a Espanya

En el conjunt d’Espanya, entre gener i juny han entrat 46,56 milions de turistes internacionals, un 4,6 % més que un any abans. Estos visitants han gastat 63.836 milions d’euros, un 7 % més, i les xifres continuen marcant màxims històrics mes rere mes.

Les dades mostren que el gasto creix per damunt del nombre d’entrades. Este comportament es considera pel sector un indicador d’un turisme ‘de més qualitat’, amb viatgers que gasten més durant la seua estada.

Només al juny, Espanya ha rebut 9,7 milions de turistes procedents d’altres països, un 2,9 % més que en el mateix mes de 2025. El gasto associat a estes visites ha arribat als 13.579 milions d’euros, que representen un increment del 4 %.

Principals mercats emissors

Reino Unido ha sigut el principal país de residència dels turistes que han viatjat a Espanya en juny, amb quasi 2,3 milions de persones i un augment del 6,8 % respecte a 2025. D’Alemanya han arribat 1,2 milions de viatgers, un 5,9 % menys, i de França prop d’un milió, com una baixada de l’1,7 %.

En el conjunt dels sis primers mesos, els principals mercats emissors han sigut igualment Reino Unido, Alemanya i França. Reino Unido ha aportat més de 9,3 milions de turistes, un 4,3 % més que en 2025. D’Alemanya han viatjat quasi 5,7 milions de persones, amb una lleugera baixada de l’1,1 %, i de França més de 5,6 milions, un 1 % més.

La duració de l’estada majoritària entre els turistes internacionals que han visitat Espanya s’ha situat entre quatre i set nits. En este tram s’han comptabilitzat quasi 4,9 milions de viatgers, amb un augment anual de l’1,9 %.

Destins amb més arribades i gasto

Per comunitats autònomes, Baleares s’ha convertit en el principal destí dels turistes en juny, amb el 23,3 % del total d’arribades. A continuació s’han situat Catalunya, amb el 20,8 %, i Andalusia, amb el 15,7 %.

A Baleares han arribat un 0,6 % més de turistes que en juny de 2025. A Catalunya el nombre de viatgers estrangers ha crescut un 1,4 %, mentre que a Andalusia s’ha registrat un augment del 7,4 %.

En el conjunt dels sis primers mesos de 2026, Catalunya ha sigut la comunitat que més turistes ha rebut, amb 9,6 milions i un augment del 3,5 % respecte al mateix període de 2025. Li han seguit Canàries, amb 7,8 milions de visitants i una lleugera baixada del 0,6 %, i Andalusia, amb 7,3 milions i un creixement del 7,9 %.

Pel que fa al gasto, el gasto mitjà per turista a Espanya s’ha situat en 1.393 euros, amb un increment anual de l’1,1 %. El gasto mitjà diari ha pujat un 0,7 %, fins als 211 euros per persona.

Els països que més despesa han concentrat en juny han sigut Reino Unido, amb el 20,6 % del total, Alemanya, amb l’11,1 %, i França, amb el 6,5 %. El gasto dels turistes residents al Regne Unit ha augmentat un 7,1 % en taxa anual. En canvi, el dels alemanys s’ha mantingut estable i el dels francesos ha descendit un 6,3 %.

El major gasto diari mitjà per turista s’ha registrat en l’agrupació ‘resta del món’, que inclou països asiàtics, Orient Mitjà i altres zones. En este bloc, la despesa ha arribat als 256 euros per persona, amb un increment del 3,8 %.

Segons l’INE, per comunitats autònomes, el gasto mitjà diari més alt per persona en juny s’ha produït a Andalusia, amb 288 euros, encara que amb una caiguda del 12,5 %. A continuació s’ha situat Baleares, amb 267 euros i un increment del 6,4 % respecte al mateix mes de l’any anterior.

Últimes notícies

8,7 milions per a la segona fase d’obres en la presa de Buseo després de la DANA

El Consell ha declarat d’emergència la segona fase d’obres en la presa de Buseo, amb una inversió de 8,7 milions per a reforçar-ne la seguretat després de la DANA d’octubre de 2024. Després d’una primera intervenció ja acabada, es preveu una tercera fase per a augmentar la capacitat de desguàs davant crescudes extraordinàries.

El Consell manté congelats els preus universitaris i amplia les ajudes de 500 euros per material escolar per la dana

El Consell ha aprovat mantindre congelats un any més els preus públics universitaris a la Comunitat Valenciana i ha ampliat les ajudes extraordinàries de 500 euros per a material escolar a nous col·lectius d’estudiants afectats per la dana, amb un pressupost màxim de 20 milions d’euros per a 2026.

56,4 milions per a recuperar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana

El Consell ha autoritzat una inversió de 56,4 milions en 48 mesos per a renaturalitzar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana. Els treballs arribaran a 52 municipis valencians i se centraran en previndre danys futurs i millorar la biodiversitat.

Alicant activa un ampli dispositiu de seguretat pel pròxim eclipsi solar

L’Ajuntament d’Alacant ha organitzat un operatiu especial de seguretat als principals punts d’observació de la ciutat per l’eclipsi solar del 12 d’agost, que arribarà a tapar el 99,14 % del sol. El dispositiu es reforçarà en castells i miradors, i inclou recomanacions per a una observació segura.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats, de 21 a 44 anys, estan investigats per pertinença a grup criminal, delicte contra la salut pública i altres càrrecs.

Sagunt a Escena programa ‘Original Greek’ i la proposta participativa ‘Bailarina a la carta’

El festival Sagunt a Escena acollirà este dijous 6 d’agost la comèdia ‘Original Greek’ i l’espectacle participatiu de dansa ‘Bailarina a la carta’ a Sagunt.

El Levante es mesura al Vila-real en el amistós més exigent de l’estiu

El Levante visitarà este dimecres la ciutat esportiva del Vila-real per disputar el seu amistós més exigent de l’estiu, l’únic davant un rival de Primera i penúltim test abans de LaLiga EA Sports.

Luis Rioja es perd l’entrenament del València i Foulquier ja treballa amb el grup

Luis Rioja no s’ha entrenat este dimarts a Paterna per unes molèsties i és baixa per al Trofeu Taronja, mentres que Foulquier ha completat per primera vegada una part de la sessió amb el grup.
FILMOTECA D'ESTIU