Hosbec alerta que 15.000 llocs de treball perillen si l’Imserso seguix amb les mateixes tarifes

Hosbec ha advertit que fins a 15.000 llocs de treball i 150 milions d’euros estan en joc en la Comunitat Valenciana si els hotels deixen de participar en la pròxima temporada del programa de l’Imserso per falta d’una pujada de tarifes que cobrisca els seus costos. La patronal hotelera ha posat xifres a l’impacte econòmic i social que tindria la renúncia massiva d’establiments valencians a este programa de viatges per a majors.

Segons un comunicat difós este dilluns, la facturació directa que genera l’Imserso als hotels valencians arriba als 100 milions d’euros cada temporada. A esta quantitat s’afegixen 50 milions d’euros més en efectes indirectes, és a dir, en gastos induïts en comerç, restauració, transport i altres servicis vinculats al turisme.

A més, Hosbec ha calculat que l’impacte en recaptació podria situar-se entre 10 i 15 milions d’euros només en concepte d’IVA. Per això advertix que la no execució del programa en la Comunitat Valenciana tindria conseqüències que anirien més enllà dels hotels i afectarien tota la cadena turística.

Destinacions valencianes clau en risc

La patronal ha explicat que el risc que l’Imserso no es desenvolupe en la Comunitat Valenciana afecta de ple el mapa turístic vinculat al programa. Hosbec ha recordat que hi ha destinacions que, segons ha indicat, ‘històricament han acollit establiments adherits al programa’ i que depenen d’esta activitat en els mesos de menor demanda.

Entre estos municipis, ha citat Benidorm, Jávea, Guardamar del Segura, Torrevieja, Dénia, L’Alfàs del Pi, Peñíscola, Oropesa del Mar, Vinaròs o Gandia. En tots ells, segons el comunicat, ‘la no execució de l’Imserso no suposaria una simple reducció d’ocupació, sinó un autèntic efecte desert’ en la temporada baixa.

Hosbec ha insistit que el programa de l’Imserso ‘constituïx històricament una ferramenta essencial per a desestacionalitzar la demanda turística i mantindre l’activitat i l’ocupació en els mesos de menor ocupació’. Segons la patronal, estos viatges permeten que els hotels puguen ‘sostindre les seues plantilles fora de la temporada alta’ i evitar tancaments temporals.

Reclamació d’una revisió urgent de preus

La patronal hotelera ha reiterat ‘la seua disposició a col·laborar amb l’administració per a aconseguir una fórmula que garantisca tant l’accés de les persones majors a un programa social de primer orde com la viabilitat econòmica dels establiments participants’. No obstant això, ha remarcat que per a aconseguir-ho veu imprescindible una revisió de les tarifes.

En este sentit, Hosbec ha tornat a reclamar ‘una revisió dels preus oferits que reflectisca els costos reals de l’activitat hotelera’. Segons els seus càlculs, el cost del programa per als hotels se situa en 35 euros per persona i dia.

La retribució que reben ara els establiments per plaça ocupada se situa, segons la patronal, entre 28 i 30 euros. En alguns casos concrets, ha puntualitzat, la tarifa baixa fins als 26 euros per persona i dia, una quantitat que, segons sosté, no cobrix les despeses.

Hosbec ja va advertir la setmana passada que un nombre creixent d’hotels de la Comunitat Valenciana no participarà en la pròxima edició de l’Imserso si no es revisen a l’alça les tarifes. Ara ha posat sobre la taula l’impacte laboral i econòmic que, segons els seus càlculs, tindria esta possible retirada del programa en el teixit turístic valencià.

Últimes notícies

Investiguen la mort d’una dona de 64 anys trobada en la platja de Puçol

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 64 anys trobada flotant en la platja de Puçol, sense signes aparents de violència. Els agents esperen confirmar la identitat i no descarten cap hipòtesi, inclosa la del suïcidi.

El PSPV reclama explicacions a À Punt per la cobertura dels incendis a la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha sol·licitat que el director general d'À Punt comparega en Les Corts per a detallar els criteris seguits en la cobertura dels incendis forestals d'este estiu a la Comunitat Valenciana, que els socialistes consideren insuficient en els moments més greus de l'emergència.

Naixen unes 70 cries de tortuga babaua en la platja d’El Torres de la Vila Joiosa

Al voltant de 70 cries de tortuga babaua han eixit d’un niu no detectat a la platja d’El Torres, a la Vila Joiosa. La majoria s’han alliberat al mar i una desena participarà en un programa de conservació a l’Oceanogràfic de València.

València reclama al TSJCV que revise la sentència sobre nous hotels al Cabanyal-Canyamelar

L’Ajuntament de València ha demanat al TSJCV que rectifique la sentència que relaxa la moratòria d’hotels al Cabanyal-Canyamelar, en considerar que no ha tingut en compte deu sol·licituds de nous establiments hotelers.

Els hotels del Cabanyal podran recuperar llicències en suspendre’s part de la moratòria

El TSJCV ha declarat parcialment nul·la la suspensió de llicències d’hotels al Cabanyal-Canyamelar i Compromís alerta d’un possible impacte patrimonial en l’Ajuntament de València.

Les pedregades en la Ribera causen 14,3 milions en danys al camp valencià

La Unió Llauradora ha xifrat en 14,3 milions d’euros les pèrdues al camp valencià per les fortes tempestes de dijous, que han afectat 6.584 hectàrees, sobretot de caqui i cítrics a la Ribera Alta i Baixa.

Les infraccions penals baixen un 9 % a Torrevieja fins juliol però l’alcalde demana més agents

Les infraccions penals a Torrevieja han caigut un 9 % fins juliol de 2026 respecte a 2025, segons el Govern, però l’alcalde denuncia falta de guàrdies civils per a una població en creixement.

Gàtova espera alçar el confinament dilluns si l’incendi continua estabilitzat

Gàtova confia a quedar desconfina este dilluns de vesprada si l’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe manté l’evolució positiva i les condicions no empitjoren.