L’Institut de Majors i Servicis Socials (Imserso) obrirà el 14 de setembre el període de reserves per als viatges de la temporada 2026-2027, que manté els seients a 50 euros per a pensionistes amb menys recursos i la possibilitat de viatjar amb animals de companyia.
Segons ha detallat el Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, l’organisme ja ha començat a enviar 2.938.156 cartes a les 4.602.255 persones acreditades per a participar en el programa de turisme.
Places a 50 euros i viatges amb animals
En total, s’han reservat 7.447 places amb un preu de 50 euros. Estes places van dirigides a persones que reben una prestació igual o inferior a l’import de les pensions no contributives d’incapacitat o jubilació de la Seguretat Social.
A més, el programa ha reservat un percentatge específic de places per a les persones usuàries que vulguen viatjar amb els seus animals de companyia. Esta opció, ja incorporada en l’última temporada, es consolida ara com una alternativa estable dins de l’oferta.
Quasi 900.000 places en la nova temporada
Per a la campanya 2026-2027, el programa de turisme de l’Imserso oferix 879.213 places en total. D’estes, el 50,1 % (440.284) es destinen al turisme peninsular, el 25,9 % (228.142) al turisme insular i el 23,9 % (210.787) al turisme d’escapada.
Les escapades inclouen circuits culturals, turisme de naturalesa, visites a capitals de província i viatges a les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla, així com opcions amb eixida des de diferents punts d’Europa.
Calendari de reserves per comunitats
La comercialització dels viatges començarà el 14 de setembre en les comunitats autònomes d’Andalusia, Aragó, Castella i Lleó, Extremadura, Galícia, Madrid, Melilla, Navarra i La Rioja per a les persones usuàries preferents. Este col·lectiu té més puntuació en el barem, que té en compte factors com haver viatjat l’any anterior o haver obtingut la primera opció sol·licitada.
En estos mateixos territoris, les persones no preferents podran començar a reservar a partir del 15 de setembre. Per a la resta d’autonomies i també per a Ceuta, el termini s’obrirà un dia després, fet que permet escalonar les sol·licituds i reduir col·lapses.
Per a evitar que molts viatges es concentren en poques dates, l’Imserso ha distribuït el 36 % de les places de cada lot de manera proporcional durant cada mes de la campanya. Amb esta mesura es busca desestacionalitzar el programa i reduir la massificació en els períodes de màxima ocupació.









