11.8 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Injecten per error a una jove sis dosis de la vacuna Pfizer

Virgínia, una jove italiana de 23 anys va rebre la setmana passada sis dosis de la vacuna Pfizer contra el coronavirus per error.

El diumenge al matí es va presentar a l’hospital, per a rebre la vacuna perquè realitza unes pràctiques com a psicòloga.

Instants després, la jove tenia la cara completament blanca, una pal·lidesa que va espantar la infermera. Per a Virgínia es va iniciar un malson, i per a la infermera un turment amb un lleuger mareig després de ser presa del pànic i explicar-li al metge el seu error.

La infermera va indicar que estava convençuda en què la solució ja estava diluïda. No obstant això, després d’injectar la dosi, va veure que hi havien més xeringues, per la qual cosa encara no estava diluïda.

Un error humà

 

Virginia va passar la nit en observació a l’hospital i la van tractar amb alguns fàrmacs. «Crec que paracetamol», ha dit la jove. L’hospital va obrir una investigació i oficialment s’ha reconegut que es va tractar d’un error a causa de l’esgotament i estrés pel ritme imparable de les vacunacions: «Va ser un error humà, a causa del gran estrés al qual s’han enfrontat els nostres professionals de sanitat en els últims mesos. Va haver-hi falta d’atenció.  No hauria d’haver succeït, però lamentablement succeeixen coses quan treballes».

Virgínia va rebre l’alta este dilluns, però els efectes col·laterals s’han fet notar. Des del llit a la seua casa, acompanyada per la seua mare, advocada, explica: «Estic molt cansada. Però estic viva. Tinc molt dolor en el lloc de la injecció, em fa mal tot el braç i òbviament tinc por. Ara hem de veure què passarà. Els metges no saben exactament quines poden ser les conseqüències, perquè no hi ha un informe.

La jove indica que beu set litres d’aigua al dia, però que pateix una deshidratació profunda.

No presentaré cap denúncia penal, però és obvi que, si tinc conseqüències greus en el futur, algú haurà de respondre segons la llei civil.

Efecte contrari

 

L’incident s’ha comunicat a l’organisme regulador dels medicaments a Itàlia.

Els viròlegs indiquen que l’excés de dosi pot produir en el sistema immune l‘efecte contrari. Estos podrien arribar a produir la cancel·lació de producció d’anticossos, per la qual cosa, hauria de tornar a vacunar-se si es confirma la hipòtesi.

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.