Nova manifestació a València pel segon aniversari de la DANA mortal

Moviments socials i sindicals, amb el suport de les principals associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024, han convocat una manifestació a València el dissabte 31 d’octubre per a commemorar el segon aniversari de la tragèdia, en la qual van morir 233 persones.

La marxa eixirà a les 18.00 hores des de la plaça de la Verge de València, davant del Palau de la Generalitat. Mantindrà el lema ‘Mazón a prisión’, amb el qual els convocants reclamen que l’expresident de la Generalitat dimitisca com a diputat autonòmic, perda l’aforament i comparega davant la jutgessa de Catarroja que instruïx la causa penal.

Protestes mensuals des de les inundacions

Des de les inundacions que han devastat bona part de la província de València, més de 200 entitats socials i sindicals han convocat concentracions mensuals al voltant del dia 29. A estes protestes s’hi han sumat posteriorment les associacions de víctimes, una vegada constituïdes, per a exigir responsabilitats per una gestió de la DANA que qualifiquen de ‘negligente’.

La primera gran manifestació es va celebrar a València només onze dies després de la tragèdia. Durant els primers mesos, el lema central de les mobilitzacions va ser ‘Mazón dimisión’, centrat en la petició que abandonara la presidència de la Generalitat.

No obstant això, a principis de novembre de l’any passat, después de la seua dimissió com a president, el missatge es va transformar en ‘Mazón a prisión’. Des d’aleshores, este lema s’ha consolidat com a consigna principal en les convocatòries.

Les associacions de víctimes han encapçalat tant les manifestacions com les concentracions celebrades de manera recurrent. Estes mobilitzacions han tingut lloc en la capital valenciana i en municipis considerats ‘zona zero’ de la DANA, com Catarroja o Paiporta.

L’últim mes, l’escenari de la protesta s’ha traslladat a Alacant, la ciutat on l’expresident té la seua oficina institucional. Amb la nova convocatòria del 31 d’octubre, els col·lectius volen mantindre la pressió pública i recordar les 233 víctimes mortals en el segon aniversari de l’episodi de pluges extremes.

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.