Un col·legi d’Espanya no obliga als seus alumnes a portar mascareta

Espanya està vivint l’inici del curs escolar més excepcional que es recorda per la pandèmia del coronavirus que, a demés, ha empitjorat en els últims dies. L’inici de curs escolar s’ha vist marcat pel protocol de prevenció davant del Covid-19 que, entre altres mesures, preveu l’ús obligatori de mascareta per a xiquets majors de 6 anys. Tot i la incertesa que ha planejat en este accidentat inici de curs, els primers dies s’han viscut amb una relativa normalitat. L’excepció arriba del País Basc, a on un centre escolar no obliga als seus alumnes a portar mascareta.

 

Geroa Eskola, el polèmic centre

Es tracta del col·legi concertat Geroa Eskola, situat a 10 quilòmetres de Bilbao, que ara està sent investigat per la conselleria d’Educació del Govern basc arran de la seua decisió de no obligar als seus alumnes a portar mascareta. Les autoritats els han fet una inspecció davant de la possibilitat que s’estiga incomplint una de les mesures del protocol.

 

La veu d’alarma la van donar alguns pares del mateix centre en posar-se en contacte amb la Conselleria per denunciar els fets. El departament de Salut basc confirma que, arran de la denúncia, s’ha fet una inspecció per a determinar si s’ha pogut cometre un delicte contra la salut pública.

 

El centre en qüestió utilitza la metodologia Waldorf, un sistema educatiu alternatiu que, per exemple, no fa exàmens i prioritza el treball cooperatiu. El consell escolar afirma que la decisió va ser presa amb la conformitat dels progenitors que, a la porta de l’escola, asseguren que en Espanya molts pares no porten els seus fills a l’escola per culpa d’esta obligatorietat.

 

Delicte contra la salut pública

L’ús obligatori de mascaretes en el col·legi va ser objecte de llargues discussions entre les autoritats pel límit d’edat en què s’havia d’imposar, però des del principi hi va haver un cert consens en la idea que les mascaretes eren fonamentals per a garantir un inici de curs segur. Això es basa, entre d’altres coses, en les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut, que després d’alguns dubtes al principi de la pandèmia va acabar acceptant la mascareta com una de les mesures imprescindibles per a frenar els contagis.

 

Hui en dia, la major part de la comunitat científica dona suport a l’ús de mascareta com una de les mesures més eficients per a lluitar contra el coronavirus. No ho veuen igual alguns sectors de la societat i, pel que pareix, també este centre amb un sistema educatiu particular, que ha preferit deixar en mans de les famílies la decisió de posar, o no, la mascareta als seus fills.

 

Ara serà la Conselleria de Salut en esta comunitat la que haurà de decidir si emprendre accions contra el centre. Si es demostra que ha incomplit el protocol acordat per les comunitats en coordinació amb el Ministeri de Sanitat, es podria fins i tot entendre que hi ha hagut un delicte contra la salut pública.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mouriño vol guanyar al Barcelona per a retallar la distància en la taula

Mouriño fixa com a objectiu derrotar al líder Barcelona al Camp Nou per a reduir els 10 punts de diferència. El pla passa pel contraatac i l'eficàcia, amb l'uruguaià recuperat i una defensa més sòlida.

La jutgessa de la DANA manté la testifical i no espera al TSJ sobre Mazón

La magistrada ha rebutjat ajornar la declaració d'un alt càrrec del Consell malgrat que el TSJCV ha de decidir sobre la imputació del expresident Carlos Mazón. La defensa d'Emilio Argüeso va demanar suspendre-la, però el jutjat seguix amb les diligències.

Els taxis paralitzen 24 hores el servici en la Comunitat amb marxa a València i protesta davant la Generalitat

El taxi ha detingut la seua activitat des de les 06.00 amb excepcions per a urgències i trasllats hospitalaris. Reclama equilibri enfront de les VTC mentres la Generalitat ultima un decret.

Detinguts tres menors de 14 i 15 anys per la violació d’una menor de 16 a València

Tres menors de 14 i 15 anys han sigut detinguts per la violació d'una jove de 16 a València. També estan investigats per gravar i difondre les imatges; queden en llibertat vigilada amb prohibició d'acostar-se.

El MARQ presenta al MAN la investigació de la major necròpoli bizantina a Rojales

El MAN ha acollit la presentació dels avanços del MARQ sobre la major necròpoli bizantina peninsular a Rojales. La investigació es relaciona amb ritu cristià primerenc, mobilitat oriental i rastre de 'yersina pestis'.

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.