10 maneres d’estalviar alguns euros en la declaració de la renda de 2019

Una oficina de Hisenda | EFE

Intentar estalviar en la declaració de la renda és una preocupació comuna entre moltes persones. D’eixa manera, diversos experts del Consell General d’Economistes, tècnics d’Hisenda de Gestha i assessors fiscals d’Aedaf han donat una sèrie de recomanacions a tindre en compte per a fer la declaració de la renda d’este 2019, indicant que desembre és un bon moment per intentar rebaixar la factura.

 

Els 10 consells per estalviar en la declaració de la renda

1. Aportar a plans de pensions o de previsió assegurats, fins a un màxim de 8.000 euros, sempre que no supere el 30 % dels rendiments del treball i altres activitats econòmiques. A més, també es pot aportar al pla de pensions del cònjuge fins a un màxim de 2.500 euros, la desgravació dependrà dels ingressos.

 

2. Incrementar la inversió en el pagament del préstec de la vivenda habitual, fins a un màxim de 9.040 euros, sempre que es comprara abans de l’1 de gener de l’any 2013. En este cas es deduix un 15 % de la quantitat aportada.

 

3. Cal tindre en compte que també disfruten de deduccions les quotes sindicals, de partits polítics, col·legis professionals, ONG o fundacions.

 

4. Per la seua part, els que invertixen en accions d’una empresa de nova creació poden deduir un 30% de la quantitat aportada a la quota estatal de l’IRPF, fins a una base màxima de 60.000 euros.

 

5. Les persones més grans de 65 anys no hauran de tributar els diners obtinguts amb la venda de la seua casa habitual o en desprendre’s de qualsevol bé o dret, sempre que els fons es reinvertixen en una renda vitalícia.

 

6. Els últims dies de l’any poden aprofitar-se per a fer inversions en cas de ser propietaris de vivendes de lloguer. També és important llogar com a residència habitual i no de temporada o despatx per poder beneficiar-se d’una reducció del 60 %.

 

7. En cas de vendre una casa, no tributaran els beneficis obtinguts sempre que s’invertixen en una altra casa que siga residència habitual.

 

8. Els guanys patrimonials (com la venda d’una casa) poden compensar-se amb pèrdues (per exemple, per venda d’accions) del mateix exercici o d’altres anteriors si encara estan pendents.

 

9. No tributen els rendiments dels plans d’estalvi a llarg termini, sempre que l’aportació no supere els 5.000 euros anuals.

 

10. Els que tinguen contractes de lloguer amb data anterior al 2015 i rendes inferiors a 24.107,2 euros poden aplicar la deducció per lloguer d’habitatge habitual, ja desapareguda, que permet deduir un 10,05 % de les rendes satisfetes.

 

També pots llegir

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.