València celebrarà una gran setmana fallera en el mes d’octubre

Maqueta

Maqueta de la falla de l’ajuntament 2019 | Twitter

 

La ciutat de València tindrà una gran setmana fallera en només dos setmanes, a pesar de què queda encara mig any per a l’arribada del mes de març. 

 

En concret, la setmana del 14 al 20 d’octubre, la ciutat acollirà alguns dels actes més esperats per al món faller, encenent la metxa de les pròximes festes. 

 

El primer d’ells, serà l’elecció de les Falleres Majors de València de 2020. Els actes de València com a capital del disseny i el tradicional protocol de l’acomiadament de les Falleres Majors de 2019 en el 9 d’Octubre, han obligat a retardar la data. 

 

Elecció

Moment de la telefonada | Twitter

 

Finalment, serà el dimecres 16 d’octubre, quan l’alcalde de València, Joan Ribó, despenge el telèfon en l’hemicicle municipal i done a conéixer el nom de les dos jóvens afortunades, que ara formen part de la Cort d’Honor. D’esta manera, i tal i com mana la tradició, el dijous 17, es durà a terme la proclamació de les xiques, una de les cites més importants del cicle faller.

 

D’altra banda, el divendres 18 d’octubre s’inaugurarà un ‘Festa per a Tots‘. La cita, una de les favorites per als amants dels monuments, desvelara els projectes que prepara la Federació de Secció Especial i que inclourà diferents activitats per a tots els públics. Tindrà lloc el 18 d’octubre, de vesprada, en el Centre Comercial Nuevo Centro i es prolongarà fins al diumenge.

 

 

D’igual manera, la Federació de Primera A, la categoria de plata, presentarà els seus projectes en una mostra que s’inaugurarà el dissabte, 19 d’octubre, a les 11.30 hores, en El Corte Inglés de l’Avinguda de França. L’acte també es prolongarà fins al diumenge 20 d’octubre

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sanitat i Sindicat Mèdic acosten postures sobre la jornada de 35 hores i les guàrdies

El Sindicat Mèdic CESMCV i la Conselleria de Sanitat han acostat postures en la negociació sobre la jornada de 35 hores, les guàrdies, els trasllats i la situació dels residents, encara que admeten que queden punts per resoldre.

Sagunt a Escena 2025 arranca amb ‘El Narciso en su opinión’ i grans espectacles al carrer

El festival Sagunt a Escena, que arriba a la 43 edició, obrirà l’1 d’agost al Teatre Romà amb ‘El Narciso en su opinión’ i oferirà 19 espectacles, molts d’ells de creació valenciana i alguns de gran format en espais públics de Sagunt.

Pérez Llorca gaudix de la quinta mascletà de les Fogueres de Sant Joan a Alacant

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assistit a la quinta mascletà del concurs de les Fogueres de Sant Joan a Alacant, disparada per Pirotècnia Ferrández, després de visitar els racons dels mitjans de comunicació als jardins del Palau Provincial.

Una mascletà digital a Alacant arriba als 124,2 decibels en plenes Fogueres

La pirotècnia Hermanos Ferrández de Beniel ha disparat a la plaça dels Luceros d'Alacant una mascletà digital de cinc minuts i 24 segons que ha arribat als 124,2 decibels, amb 150 quilos de pólvora.

Zorita i Sumacàrcer freguen els 39 graus en el segon dia del pic de calor a la Comunitat

Zorita del Maestrazgo i Sumacàrcer han registrat 38,8 graus en el segon dia del pic de l’episodi càlid, amb alerta groga per altes temperatures en tota la província de València i el sud d’Alacant.

Plans especials de seguretat i emergències per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost comptarà amb un Pla Especial de Seguretat i un altre de Protecció Civil per a ordenar la mobilitat, reforçar la seguretat i coordinar la resposta davant possibles emergències a tot l’Estat.

L’ATV facilita 29.314 declaracions de la renda a una setmana del tancament de campanya

El termini finalitza el 30 de juny i la cita prèvia es pot sol·licitar fins al dia 29

La Generalitat reclama 4.000 milions a l’Estat per a la dependència i veu curta la inversió actual

La consellera Elena Albalat considera insuficient la inversió estatal de 2.218 milions per a la dependència i exigix al Govern que salde un deute de 4.000 milions amb la Comunitat Valenciana.