8.7 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Busquen a set nàufrags de l’octava pastera que arriba a la costa valenciana en una setmana

Pastera Torrevieja

Imatge d’arxiu del rescat d’una pastera en Benidorm | Creu Roja Alacant

 

ACTUALITZAT 27/09/2019 11.15 hores. La pastera que arribà anit amb tres persones al port d’Alacant, hauria bolcat pel matí i haurien desaparegut set persones. Segons el testimoni dels rescatats, el més segur és que hagen mort ofegades. L’helicòpter ‘Helimer 202’ de Salvament Marítim ha représ este divendres a primera hora la busca que iniciaren ahir l’embarcació ‘Mirfak’ i el ‘Helimer 202’.

 

ACTUALITZAT 27/09/2019 09.30 hores. Esta matinada de divendres, ha arribat una nova pastera a la costa de Calp, en la comarca de la Marina Alta (Alacant). Segons ha informat Creu Roja, sis persones han necessitat assistència sanitària en dependències de la Guàrdia Civil.

 

 

Es tracta de l’octava pastera que arriba a la costa alacantina en només una setmana. A més de la pastera que arribà dijous pel matí a Xàbia, cap a les nou de la nit, arribava una altra al port d’Alacant amb tres persones. Totes elles hòmens d’entre 25 i 27 anys arribats d’Algèria. Encara s’investiga si més persones viatjaven en la pastera.

 

 

En arribar a terra, van ser atesos també per Creu Roja, que els donà roba d’abrigar i menjar. El seu estat de salut era estable, tot i que tenien símptomes d’hipotèrmia i un d’ells va ser traslladat a l’hospital per un possible esquinç en un peu.

 

Arriba la sexta pastera a la costa alacantina en una setmana

Una pastera ha arribat sobre les nou del matí d’este dijous a les costes de Xàbia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), amb sis persones a bord. Els immigrants han sigut localitzats per la Guàrdia Civil i traslladats a la caserna de la Benemèrita de la localitat.

 

Segons han informat fonts de Creu Roja, un equip ha atés als nouvinguts, tots hòmens d’entre 20 i 30 anys —quatre d’ells han requerit assistència mèdica per diferents ferides—. Segons el testimoni d’estes persones, van eixir d’Algèria i portaven quatre dies a bord de l’embarcació.

 

Esta és la segona pastera arribada a la costa d’Alacant en 24 hores, després de què este dimecres es localitzara a altres deu persones en la cala del Tio Ximo de Benidorm, i la sexta en una setmana. En les últimes dos setmanes, Creu Roja ha atés a més de 40 persones en més de cinc intervencions després d’arribar en pastera a Altea, Alacant o Torrevella.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.