21.3 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

Arriba la 4a pastera en dos dies a la costa valenciana

Un immigrant atés per la Creu Roja

Els immigrants que han arribat en pastera a les costes valencianes són atesos per la Creu Roja | Agències
 

ACTUALITZAT 21.30 hores. Cap a les 20.30 hores d’este dijous, Creu Roja Alacant rescatava la quarta pastera que arriba a la costa valenciana en dos dies. Es tracta de deu persones que viatjaven en una pastera en front de la platja de la Mata en Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

Abans de què arribaren a terra ferma, una llanxa de salvament marítim ha localitzat a l’embarcació i, a estes hores, està sent traslladada «a port i segura», segons ha explicat la mateixa Creu Roja en la xarxa social Twitter.

 

 

La tercera pastera en dos dies

Una pastera amb deu migrants, tots ells hòmens i majors d’edat i en bon estat, ha arribat esta matinada a la platja alacantina de l’Albufereta. Es tracta de la tercera embarcació en dos dies que ha arribat a les costes valencianes, segons ha confirmat Creu Roja.

 

La Policia Local va trobar l’embarcació en la platja cap a les 04.15 hores amb quatre ocupants, que van ser traslladats a dependències de la Policia Nacional. Posteriorment, passades les 5.00 hores de la matinada, van localitzar a altres sis migrants que havien arribat en la mateixa embarcació i que van ser portats a les mateixes dependències policials.

 

Creu Roja ha mobilitzat un Equip de Resposta Immediata en Emergències (ERIE) especialitzat en l’atenció a persones nouvingudes en la costa que ha atés als deu migrants en les dependències policials. Tots ells són hòmens, majors d’edat, de nacionalitat marroquina i estaven en bon estat. Només un d’ells va requerir una atenció en el lloc per unes contusions, però de caràcter lleu.

 

Es tracta de la tercera pastera que ha arribat a les costes valencianes en dos dies. La primera, amb 10 migrants, va arribar cap a les 08.30 hores a la cala del Moraig del Poble Nou de Benitatxell, en la comarca de la Marina Alta i, posteriorment, se’n va vore una altra amb 12 persones enfront del Far de l’Albir, en l’Alfàs del Pi, en la comarca de la Marina Baixa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Una trentena aprén a canalitzar idees al Parc Científic de la UMH

Una trentena de persones ha participat este dijous en la jornada de portes obertes del Parc Científic de la UMH per a canalitzar idees innovadores. Els assistents han conegut recursos tècnics i assessorament per a transformar propostes en projectes viables.

El Govern no activarà la retirada d’oli d’oliva en la campanya 2025/26

Agricultura ha decidit no disposar la retirada per a 2025/26 al no aconseguir-se el llindar del 120%. El Ministeri ha defés que la mesura aporta garanties a tota la cadena.

Planas reivindica la resposta de la xarxa de compres de Mercasa en emergències

El ministre d'Agricultura ha destacat en Mercavalencia la capacitat de reacció de la xarxa de compres de Mercasa davant la pandèmia i la dana, clau per al subministrament. El dispositiu després de la dana va mobilitzar 4 milions per a repartir 1,6 milions de quilos i més de 252.000 menús calents.

Planas llança un missatge de tranquil·litat per la grip aviària i defén els protocols

El ministre d'Agricultura ha anomenat a la calma davant el reforç de mesures contra la grip aviària i ha defés el confinament d'aus a l'aire lliure en tota Espanya. També ha assegurat que el proveïment i els preus estan baix control.

L’Eurocambra avala 946,1 milions per a Espanya després de la DANA d’octubre

L'Eurocambra ha aprovat mobilitzar 946,1 milions del Fons de Solidaritat per a fer costat a Espanya després de la DANA d'octubre, centrada en la Comunitat Valenciana. El paquet també incorpora ajudes per a França pels ciclons a Mayotte i La Reunió.

Garriga (Vox) ha demanat al PP un acord imminent i ha promés prioritzar als valencians

El secretari general de Vox ha assegurat que el seu partit posarà els interessos dels valencians per davant dels polítics i ha emplaçat al PP a tancar un acord en els pròxims dies. També ha defés una llei per a prohibir burca i niqab i ha avançat anuncis imminents.

Vox busca exhibir la seua influència en la Comunitat i espenta al PP a la confrontació amb Sánchez

Vox endurix la seua negociació amb el PP en la Comunitat Valenciana: reclama mantindre el pacte pressupostari 'i una miqueta més' i un pols amb el Govern. Farà costat a Pérez Llorca en primera votació sense tornar al Consell.

L’Eurocambra dona llum verda a 946,1 milions del Fons de Solidaritat per a Espanya després de la DANA

El Parlament Europeu ha aprovat mobilitzar 946,1 milions del Fons de Solidaritat per a reparar els danys de la DANA d'octubre de 2024, que va colpejar sobretot a la Comunitat Valenciana. El paquet va tirar avant amb 622 vots a favor, 10 en contra i 3 abstencions.