Arriba la 4a pastera en dos dies a la costa valenciana

Un immigrant atés per la Creu Roja

Els immigrants que han arribat en pastera a les costes valencianes són atesos per la Creu Roja | Agències
 

ACTUALITZAT 21.30 hores. Cap a les 20.30 hores d’este dijous, Creu Roja Alacant rescatava la quarta pastera que arriba a la costa valenciana en dos dies. Es tracta de deu persones que viatjaven en una pastera en front de la platja de la Mata en Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

Abans de què arribaren a terra ferma, una llanxa de salvament marítim ha localitzat a l’embarcació i, a estes hores, està sent traslladada «a port i segura», segons ha explicat la mateixa Creu Roja en la xarxa social Twitter.

 

 

La tercera pastera en dos dies

Una pastera amb deu migrants, tots ells hòmens i majors d’edat i en bon estat, ha arribat esta matinada a la platja alacantina de l’Albufereta. Es tracta de la tercera embarcació en dos dies que ha arribat a les costes valencianes, segons ha confirmat Creu Roja.

 

La Policia Local va trobar l’embarcació en la platja cap a les 04.15 hores amb quatre ocupants, que van ser traslladats a dependències de la Policia Nacional. Posteriorment, passades les 5.00 hores de la matinada, van localitzar a altres sis migrants que havien arribat en la mateixa embarcació i que van ser portats a les mateixes dependències policials.

 

Creu Roja ha mobilitzat un Equip de Resposta Immediata en Emergències (ERIE) especialitzat en l’atenció a persones nouvingudes en la costa que ha atés als deu migrants en les dependències policials. Tots ells són hòmens, majors d’edat, de nacionalitat marroquina i estaven en bon estat. Només un d’ells va requerir una atenció en el lloc per unes contusions, però de caràcter lleu.

 

Es tracta de la tercera pastera que ha arribat a les costes valencianes en dos dies. La primera, amb 10 migrants, va arribar cap a les 08.30 hores a la cala del Moraig del Poble Nou de Benitatxell, en la comarca de la Marina Alta i, posteriorment, se’n va vore una altra amb 12 persones enfront del Far de l’Albir, en l’Alfàs del Pi, en la comarca de la Marina Baixa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Coles contra calor, inundacions i focs: el llarg camí per adaptar-se al nou clima

Els centres educatius afronten un inici de curs marcat per onades de calor, risc d’inundacions i incendis, mentre la comunitat educativa critica les solucions provisionals i reclama canvis estructurals a llarg termini.

Les manifestacions educatives tornen dissabte per reclamar una escola pública digna

Docents, famílies i entitats cíviques tornaran este dissabte als carrers de València, Alacant i Castelló per exigir una escola pública digna i advertir que la lluita continua davant la Generalitat. Les protestes arriben després d’una vaga indefinida suspesa però no desconvocada i en un context de desacord amb la Conselleria d’Educació.

Intervenen 1.500 caderneres ocultes en un cotxe que anava cap a Algèria des d’Alacant

La Guàrdia Civil ha descobert unes 1.500 caderneres amagades en 30 caixes xicotetes dins d’un cotxe que anava a embarcar en un ferri cap a Orà, a Algèria. El conductor, de 57 anys, ha sigut detingut per contraban, delicte contra la fauna silvestre, maltractament animal i resistència a l’autoritat.

Quatre detinguts a Borriana per vendre contractes falsos a estrangers per a empadronar-se

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens i una dona a Borriana per un suposat entramat d’empadronaments il·legals d’estrangers mitjançant contractes de lloguer falsos, amb 36 delictes atribuïts i almenys 26 persones empadronades de manera irregular.

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.