Arriba la 4a pastera en dos dies a la costa valenciana

Un immigrant atés per la Creu Roja

Els immigrants que han arribat en pastera a les costes valencianes són atesos per la Creu Roja | Agències
 

ACTUALITZAT 21.30 hores. Cap a les 20.30 hores d’este dijous, Creu Roja Alacant rescatava la quarta pastera que arriba a la costa valenciana en dos dies. Es tracta de deu persones que viatjaven en una pastera en front de la platja de la Mata en Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

Abans de què arribaren a terra ferma, una llanxa de salvament marítim ha localitzat a l’embarcació i, a estes hores, està sent traslladada «a port i segura», segons ha explicat la mateixa Creu Roja en la xarxa social Twitter.

 

 

La tercera pastera en dos dies

Una pastera amb deu migrants, tots ells hòmens i majors d’edat i en bon estat, ha arribat esta matinada a la platja alacantina de l’Albufereta. Es tracta de la tercera embarcació en dos dies que ha arribat a les costes valencianes, segons ha confirmat Creu Roja.

 

La Policia Local va trobar l’embarcació en la platja cap a les 04.15 hores amb quatre ocupants, que van ser traslladats a dependències de la Policia Nacional. Posteriorment, passades les 5.00 hores de la matinada, van localitzar a altres sis migrants que havien arribat en la mateixa embarcació i que van ser portats a les mateixes dependències policials.

 

Creu Roja ha mobilitzat un Equip de Resposta Immediata en Emergències (ERIE) especialitzat en l’atenció a persones nouvingudes en la costa que ha atés als deu migrants en les dependències policials. Tots ells són hòmens, majors d’edat, de nacionalitat marroquina i estaven en bon estat. Només un d’ells va requerir una atenció en el lloc per unes contusions, però de caràcter lleu.

 

Es tracta de la tercera pastera que ha arribat a les costes valencianes en dos dies. La primera, amb 10 migrants, va arribar cap a les 08.30 hores a la cala del Moraig del Poble Nou de Benitatxell, en la comarca de la Marina Alta i, posteriorment, se’n va vore una altra amb 12 persones enfront del Far de l’Albir, en l’Alfàs del Pi, en la comarca de la Marina Baixa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les víctimes del terrorisme omplin Mutxamel de memòria, dignitat i convivència

Mutxamel ha acollit el primer acte del Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana, coincidint amb el 35 aniversari de l’atemptat més greu patit al territori. El president Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat la seua dignitat i ha garantit que la seua memòria continuarà viva en les noves generacions.

Els municipis de la zona zero de la dana suspendixen classes i activitats per l’alerta taronja per pluges

Aldaia, Alaquàs, Paiporta, Torrent i Catarroja han activat plans d’emergència, han tancat col·legis des de les 15.00 hores i han suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta taronja per pluges intenses d’Aemet.

Les connexions metropolitanes, el gran repte per a la mobilitat a València

Investigadors de la UPV destaquen el creixement del transport públic i la bicicleta a València però alerten que el gran repte és millorar les connexions amb l’àrea metropolitana, encara molt dependents del cotxe privat.

El vent complica l’extinció de l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 880 hectàrees

L’incendi forestal de Tuéjar ha calcinat ja 880 hectàrees de muntanya i el vent erràtic, amb ratxes de fins a 80 km/h, amenaça de complicar unes tasques d’extinció centrades ara a evitar que el foc creue el pantà de Benagéber.

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.

La Comunitat Valenciana encadena 717 embargaments d’habitatge en només tres mesos

Les execucions hipotecàries sobre habitatge habitual han augmentat un 27,5 % a Espanya entre abril i juny. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb més casos, amb 717 embargaments de vivendes.

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.