27.5 C
València
Divendres, 18 juliol, 2025

Educació obrirà el 21 de febrer la inscripció en les proves de certificació de les EOI

Escola Oficial de Idiomes (EOI)

Educació obrirà el 21 de febrer la inscripció en les proves de certificació de les EOI

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha publicat en el DOGV (https://dogv.gva.es/datos/2022/02/18/pdf/2022_1220.pdf) la convocatòria de les proves unificades de certificació (PUC) d’idiomes de les escoles oficials d’idiomes (EOI).

- Advertisement -Telegram València Diari

Els exàmens escrits es faran de l’1 al 22 de juny, mentre que entre el 2 i el 13 de setembre tindran lloc els de la convocatòria extraordinària. El calendari de la part oral de les proves l’establirà i difondrà cadascuna de les EOI.

La xarxa d’EOI del sistema educatiu valencià, que està present en 67 municipis, convoca proves unificades de certificació de coneixement de les 17 llengües que imparteix: alemany (B1, B2, C1 i C2), anglés (B1, B2, C1 i C2), àrab (B1 i B2), espanyol per a estrangers (B1, B2, C1 i C2), basc (B1 i B2), finés (B1), francés (B1, B2, C1 i C2), grec (B1), italià (B1, B2, C1 i C2), japonés (B1), neerlandés (B1), polonés (B1), portugués (B1, B2 i C1), romanés (B1), rus (B1 i B2), valencià (B1, B2, C1 i C2) i xinés (B1 i B2).

El calendari de la realització de les proves escrites, així com la informació referent a les dates d’inscripció i matrícula telemàtica, estarà disponible en l’apartat de les PUC del portal web de les escoles oficials d’idiomes (https://eoi.gva.es/va/proves-de-certificacio).

La matriculació telemàtica per a l’alumnat oficial de l’EOI en tots els idiomes estarà oberta des de les 10.00 hores del 21 de febrer fins a les 23.59 hores del 28 de febrer. L’enllaç del procediment telemàtic d’aquest alumnat es trobarà en la pàgina web: https://eoi.gva.es/va/proves-de-certificacio.

Per a poder matricular-se en la PUC, l’alumnat lliure haurà de fer la matrícula per via telemàtica en tres passos: primer, sol·licitar plaça; segon, abonar la taxa corresponent, i en tercer lloc, i molt important, validar la sol·licitud, ja que sense aquest últim pas la tramitació de la matrícula quedarà incompleta i, per tant, no es farà efectiva.

El període de matriculació telemàtica per a l’alumnat lliure de tots els idiomes, excepte anglés i valencià, serà des de les 10.00 hores del dia 21 de febrer fins a les 23.59 hores del dia 28 de febrer, sense necessitat de petició prèvia de torn. L’enllaç del procediment telemàtic d’aquest alumnat es trobarà en la pàgina web: https://eoi.gva.es/va/proves-de-certificacio.

En el cas dels idiomes anglés i valencià de tots els nivells, l’alumnat lliure haurà de fer una sol·licitud de torn de matrícula com a requisit previ a la matriculació. S’han establit 8 procediments de sol·licitud de torn de matrícula d’anglés i valencià, un per cadascun dels quatre nivells dels dos idiomes.

 

Calendari de les sol·licituds telemàtiques de torn de matrícula per l’alumnat lliure d’anglés i valencià

 

 

Aquests torns estaran disponibles en la pàgina web de les proves PUC (https://eoi.gva.es/va/proves-de-certificacio) en els dies i en l’horari següents fins que s’esgoten: B1 d’anglés (de les 9 hores del dia 28 de febrer a les 9 hores del dia 1 de març), B1 de valencià (de les 10 hores del dia 28 de febrer a les 10 hores del dia 1 de març de 2022), nivell B2 d’anglés (de les 9 hores del dia 1 de març a les 9 hores del dia 2 de març), nivell B2 de valencià (de les 10 hores del dia 1 de març a les 10 hores del dia 2 de març), nivell C1 d’anglés (de les 9 hores del dia 2 de març a les 9 hores del dia 3 de març), nivell C1 de valencià (de les 10 hores del dia 2 de març a les 10 hores del dia 3 de març), nivell C2 d’anglés (de les 9 hores del dia 3 de març a les 9 hores del dia 4 de març), nivell C2 de valencià (de les 10 hores del dia 3 de març a les 10 hores del dia 4 de març).

Les persones candidates lliures d’anglés i valencià amb torn assignat hauran de realitzar la seua matrícula telemàtica necessàriament en la data i franja horària que se’ls haja assignat.

El 21 de març es publicaran les llistes provisionals d’admesos i exclosos, tant de l’alumnat oficial com del lliure. El període d’al·legacions finalitzarà el 29 de març i el dia 5 d’abril es donaran a conéixer les llistes definitives.

Cal recordar que per a poder presentar-se a les PUC és un requisit imprescindible tindre 16 o més anys complits l’any natural en què se celebra la prova. Per tant, enguany s’hi poden inscriure les persones nascudes en 2006 o en anys anteriors.

Les proves de certificació de coneixements en cada idioma, que són unificades perquè són les mateixes per a totes les persones aspirants i es realitzen el mateix dia a la mateixa hora en les EOI que les convoquen, consten de sis activitats: quatre escrites (comprensió de textos escrits, comprensió de textos orals, mediació escrita, producció i coproducció de textos escrits) i dos orals (producció i coproducció orals, mediació oral).

La direcció d’estudis de cada EOI determinarà el calendari de realització de la part oral de la prova, que es publicarà abans del 13 de maig. Per a facilitar l’organització de les PUC, aquestes dos proves orals es podran fer abans dels exàmens escrits de cada idioma, però en tot cas sempre a partir del dia 1 de juny.

L’ordre de la convocatòria de les persones aspirants per a la realització dels exercicis orals començarà per la lletra C inicial del primer cognom, segons el resultat del sorteig efectuat per al curs 2021-2022.

La Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme es reserva el dret a ajornar o suspendre qualsevol de les convocatòries de la prova si la situació sanitària impedeix convocar-les.

Per aquest mateix motiu, les dates de les proves escrites podran experimentar variacions, a conseqüència de la COVID-19, si les autoritats sanitàries així ho determinen.

Igualment, per qüestions sanitàries, les hores de les convocatòries de les proves poden variar lleugerament, ja que els centres poden convocar l’alumnat de manera escalonada. Per tant, es recomana a les persones aspirants que els dies previs als exàmens consulten els webs de les EOI en què faran la prova.
 

Últimes notícies

Enforne EÓ Alacant debuta en la Asobal enfrontant-se al Barça a casa

L'Enforne EÓ Alacant, equip recentment ascendit, debutarà en la Lliga Asobal davant el Barça en el Pitiu Rochel, marcant el retorn a la màxima categoria nacional després de 30 anys.

El València CF renova a Jesús Vázquez fins a 2028 per a consolidar la seua plantilla jove

El València CF ha estés el contracte del jove lateral esquerrà Jesús Vázquez fins a juny de 2028, assegurant la seua presència en l'equip durant almenys tres temporades més.

Compromís denuncia que Mazón incomplix la Llei de Transparència per a ocultar gastos de la caixa fixa en 2025

Joan Baldoví, síndic de Compromís, denúncia l'incompliment de la Llei de Transparència per part del Consell de Carlos Mazón per a ocultar els gastos de la caixa fixa de 2025, molt criticant per la seua opacitat i malgaste.

Vicent Mompó expressa tranquil·litat després de declarar com a testimoni en la investigació de la DANA i descarta ser imputat

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, després de declarar com a testimoni en la causa penal sobre la gestió de la DANA, assegura estar tranquil i descarta ser imputat. Manté la seua versió dels fets i subratlla la lògica en les seues declaracions.

La Generalitat i CaixaBank formalitzen un crèdit a curt termini de 1.616 milions per a tresoreria

La Generalitat Valenciana i CaixaBank formalitzen un crèdit a curt termini de 1.616 milions d'euros per a cobrir necessitats immediates de tresoreria i pagaments a proveïdors essencials, davant retards en el finançament del FLA extraordinari.

Alerta taronja per calor extrema este dissabte en el litoral sud d’Alacant amb màximes de 39 graus

La Aemet activa avís taronja este dissabte en el litoral sud d'Alacant per temperatures que aconseguiran els 39 graus, amb avisos grocs a València i Alacant.

Alfafar i Benetússer reobrin el túnel després de reconstrucció per danys de la dana

Els municipis valencians Alfafar i Benetússer han reobert el túnel que connecta les dos localitats després de la seua reconstrucció després dels danys causats per la dana del 29 d'octubre. L'obra va incloure la substitució de bombes de buidatge i millora en sistemes d'extracció per a evitar futures inundacions.

Vicent Mompó assegura estar tranquil i descarta imputació per la DANA a València

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, es declara tranquil després d'atestar en la investigació judicial per la gestió de la DANA, descartant una possible imputació per la causa penal.