El pont més gran de Baltimore s’enfonsa per la col·lisió d’un vaixell contra un dels seus pilars

El pont Francis Scott Key de la ciutat estatunidenca de Baltimore, situada a l’estat de Maryland (nord-est), s’ha esfonsat este dimarts a causa de la col·lisió d’un vaixell de càrrega contra l’estructura, provocant la caiguda de diversos vehicles al riu Patapsco.

L’Autoritat de Transport de Baltimore ha confirmat en un breu missatge al seu compte a la xarxa social ‘X’ que part del pont, el més gran de la ciutat, “va col·lapsar després de ser colpejat per un vaixell”. “Zona activa”, ha manifestat, abans d’emetre una “gran alerta de trànsit a Baltimore”.

En este sentit, l’alcalde de Baltimore, Brandon Scott, ha dit al seu compte en esta mateixa xarxa social que es dirigeix al lloc del succés i ha confirmat que “hi ha personal dels serveis d’emergència al lloc”. “Els esforços (de rescat) estan en marxa”, ha afirmat.

Així mateix, el cap del comtat de Baltimore, Johnny Olszewski, ha apuntat a ‘X’ que té constància del succés al pont i que està en contacte amb l’alcalde i amb els serveis d’emergència. “Els esforços de rescat estan en marxa. Preguen pels afectats”, ha afegit.

Fonts del Departament de Bombers de Baltimore han detallat en declaracions concedides a la cadena de televisió CBS que ara com ara no està clar quants vehicles han caigut al riu, si bé han confirmat que “hi ha almenys set persones” a les aigües del Patapsco.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.

Retencions en l’A-3 cap a Madrid i boira densa en la V-21 compliquen el retorn de Setmana Santa

Les primeres retencions importants es registren en l'A-3 en sentit Madrid, amb cues que aconseguixen els dotze quilòmetres, mentres un banc de boira en la V-21 ha dificultat la visibilitat durant diverses hores.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.