Augmenten les agressions cap al personal sanitari del territori valencià

 

Les agressions al personal sanitari han augmentat en el territori valencià en passar de 51 en 2019 –entre gener i novembre– a 94 en el mateix període de 2020, segons ha informat la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), que ha reclamat mesures.

 

El sindicat ha llançat este divendres a nivell estatal, amb motiu del Dia Europeu contra les Agressions en l’Àmbit Sanitari, la campanya ‘Stop agressions en l’àmbit sanitari. Per la teua dignitat, comunica l’agressió‘, en la que reivindica més protecció per a les plantilles i tolerància zero enfront d’esta xacra.

 

CSIF ha indicat que l’augment de contagis, la pressió hospitalària, la crispació i incertesa, juntament amb la creixent demanda assistencial expliquen la pujada de 2020. En concret, en tota Espanya segons les últimes dades del Ministeri de l’Interior als que ha tingut accés CSIF, s’han registrat 962 victimitzacions de gener a novembre de 2020. Tot això suposa quasi tres agressions a sanitaris al dia en Espanya.

 

94 agressions en el territori valencià

En la Comunitat Valenciana, en eixe mateix període l’informe revela 94 agressions enfront de 51 del mateix tram de 2019. D’estes 94 agressions, 30 han sigut registrades a la província de València –un 11% més en què el mateix període de l’any anterior–, huit en la de Castelló (100%) i 56 en la de València, a on més s’ha disparat la incidència amb un augment del 180%.

 

El sindicat ha posat l’accent que el tipus d’agressions ha canviat: una majoria és verbal i han aparegut noves modalitats d’amenaces i insults a través dels servicis de consultes telefòniques, denominades ‘teleagressions’, i requerixen d’actuacions urgents. A demés, hi ha moltes situacions violentes que no acaben en denúncia i la majoria dels centres de salut, per exemple, no compten amb vigilants de seguretat.

 

Les agressions augmenten més en els centres de salut de l’Atenció Primària, sobretot en els punts de control de triatge -avaluació inicial dels pacients-. Els pacients i familiars paguen l’enuig sobre el personal de la Sanitat a causa de la deterioració en la qualitat assistencial per la falta de recursos.

 

Una bateria de mesures

CSIF, per tot això, ha instat a la Conselleria de Sanitat al fet que afronte, en coordinació amb el Ministeri de Sanitat, esta xacra amb actuacions efectives.

 

En este sentit, proposa una bateria de mesures com a dotació de personal de seguretat en els centres d’atenció primària, amb prioritat en els més conflictius; campanyes de conscienciació entre la ciutadania; i inclusió de missatges dissuasius en les línies d’atenció telefònica del Servici Públic de Salut.

 

A demés, demana la instal·lació del Botó SOS contra les agressions i recomanacions per al seu ús, en tots els Centres d’Atenció directa, sense excepció; actualització dels Plans enfront de les Agressions als Professionals en els centres de treball; canvis normatius per a endurir les sancions als agressors; i suport jurídic i suport psicològic als professionals que patixen agressions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.