La companyia americana Johnson&Johnson atura «temporalment» l’assaig de la vacuna contra el Covid-19

 

L’empresa americana Johnson&Johnson ha aturat «temporalment» l’assaig clínic de la vacuna contra el Covid-19. La companyia ha informat en un comunicat que ha detingut temporalment l’administració de dosis en tots els assaigs clínics candidats a la vacuna, inclòs l’Ensemble que es troba en fase 3, «a causa d’una malaltia inexplicable en un participant». 

 

«Hem detingut temporalment l’administració de noves dosis en els nostres assajos clínics de la vacuna contra el Covid-19, inclòs l’assaig de fase 3, a causa d’una malaltia inexplicable en un participant de l’estudi», assegura l’empresa. Esta malaltia està sent revisada i avaluada per la Junta de Monitoratge de Seguretat de Dades independent d’Ensemble, i per metges interns de la companyia. Johnson&Johnson ha assegurat que els «fets adversos» són «una part esperada de qualsevol estudi clínic», especialment en estudis grans com ho és l’Ensemble.

 

En este sentit, ha defensat que tenen pautades totes les passes a seguir i això garantix que els estudis puguen aturar-se si s’informa d’un «fet advers greu inesperat» i fer una revisió curosa de tota la informació mèdica abans de decidir si reiniciar l’estudi. D’altra banda, ha apuntat que cal respectar la privacitat del pacient afectat, sobre el que s’està recollint tota la informació sobre la malaltia que patix abans de compartir més informació al respecte.

 

Per últim, ha indicat que esta classe d’actes no són infreqüents en els assaigs clínics i es pot esperar «raonablement» que augmente el número d’esta classe fets amb un gran nçumero de participants. A demés, no és evident ràpidament si el participant ha rebut placebo o el tractament de l’estudi.

 

Els assajos de fase 3 van començar en setembre

Este mes de setembre, la companyia americana va començar l’assaig en fase 3 del seu prototip, que es basa en un adenovirus del refredat modificat amb informació genètica del nou coronavirus i, segons el laboratori, només requerix l’administració d’una dosi davant de les dos injeccions que precisen les immunitzacions que preparen els altres laboratoris.

 

Després de ser testades en animals, totes les vacunes experimentals precisen superar tres fases d’assajos en humans. En la primera, s’han de descartar efectes greus. En la segona, confirmar la seguretat d’immunització, estudiar la resposta i ajustar la dosi. I en la tercera demostrar l’eficàcia i seguretat amb proves a desenes de milers de participants.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.