La companyia americana Johnson&Johnson atura «temporalment» l’assaig de la vacuna contra el Covid-19

 

L’empresa americana Johnson&Johnson ha aturat «temporalment» l’assaig clínic de la vacuna contra el Covid-19. La companyia ha informat en un comunicat que ha detingut temporalment l’administració de dosis en tots els assaigs clínics candidats a la vacuna, inclòs l’Ensemble que es troba en fase 3, «a causa d’una malaltia inexplicable en un participant». 

 

«Hem detingut temporalment l’administració de noves dosis en els nostres assajos clínics de la vacuna contra el Covid-19, inclòs l’assaig de fase 3, a causa d’una malaltia inexplicable en un participant de l’estudi», assegura l’empresa. Esta malaltia està sent revisada i avaluada per la Junta de Monitoratge de Seguretat de Dades independent d’Ensemble, i per metges interns de la companyia. Johnson&Johnson ha assegurat que els «fets adversos» són «una part esperada de qualsevol estudi clínic», especialment en estudis grans com ho és l’Ensemble.

 

En este sentit, ha defensat que tenen pautades totes les passes a seguir i això garantix que els estudis puguen aturar-se si s’informa d’un «fet advers greu inesperat» i fer una revisió curosa de tota la informació mèdica abans de decidir si reiniciar l’estudi. D’altra banda, ha apuntat que cal respectar la privacitat del pacient afectat, sobre el que s’està recollint tota la informació sobre la malaltia que patix abans de compartir més informació al respecte.

 

Per últim, ha indicat que esta classe d’actes no són infreqüents en els assaigs clínics i es pot esperar «raonablement» que augmente el número d’esta classe fets amb un gran nçumero de participants. A demés, no és evident ràpidament si el participant ha rebut placebo o el tractament de l’estudi.

 

Els assajos de fase 3 van començar en setembre

Este mes de setembre, la companyia americana va començar l’assaig en fase 3 del seu prototip, que es basa en un adenovirus del refredat modificat amb informació genètica del nou coronavirus i, segons el laboratori, només requerix l’administració d’una dosi davant de les dos injeccions que precisen les immunitzacions que preparen els altres laboratoris.

 

Després de ser testades en animals, totes les vacunes experimentals precisen superar tres fases d’assajos en humans. En la primera, s’han de descartar efectes greus. En la segona, confirmar la seguretat d’immunització, estudiar la resposta i ajustar la dosi. I en la tercera demostrar l’eficàcia i seguretat amb proves a desenes de milers de participants.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat adquirix ‘El matador Pepillo’ de Zuloaga per al Museu de Belles Arts

La Generalitat ha adquirit en subhasta pública 'El matador Pepillo' d'Ignacio Zuloaga per al MuBAV. L'obra reforça la col·lecció dels segles XIX i XX i dialoga amb autors valencians.

Les obres de la CHJ triplicaran la capacitat de desguàs del barranc de Poio a Chiva

Les obres d'emergència en el barranc de Poio triplicaran la seua capacitat de desguàs fins a 600 m³/s a Chiva. Són cinc actuacions amb prop de 3 milions i finalització prevista al juny.

La Guàrdia Civil investiga a 45 persones per fraus en exàmens de trànsit i conduir sense permís

La Guàrdia Civil ha investigat a 45 persones en la Comunitat Valenciana per suplantació en la prova teòrica, ús de dispositius per a copiar i conducció amb el permís sense vigència.

Guitarricadelafuente enlluerna a Nova York amb ‘Spanish Leather’ en l’inici del seu gira pels EUA

Primera nit en The Bowery Ballroom amb entrades esgotades i una versió enriquida de 'Spanish Leather' que va fer cantar i ballar a la sala. L'artista va alternar intimisme i eufòria amb arranjaments electrònics i proximitat constant amb el públic.

Febrer s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més núvols, possible pluja i màximes a la baixa

El cap de setmana arriba amb més nuvolositat i amb precipitacions puntuals en el sud de València i nord d'Alacant. Les màximes baixaran, més a l'interior el dissabte, amb vents de l'est i nord-est.

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.