La companyia americana Johnson&Johnson atura «temporalment» l’assaig de la vacuna contra el Covid-19

 

L’empresa americana Johnson&Johnson ha aturat «temporalment» l’assaig clínic de la vacuna contra el Covid-19. La companyia ha informat en un comunicat que ha detingut temporalment l’administració de dosis en tots els assaigs clínics candidats a la vacuna, inclòs l’Ensemble que es troba en fase 3, «a causa d’una malaltia inexplicable en un participant». 

 

«Hem detingut temporalment l’administració de noves dosis en els nostres assajos clínics de la vacuna contra el Covid-19, inclòs l’assaig de fase 3, a causa d’una malaltia inexplicable en un participant de l’estudi», assegura l’empresa. Esta malaltia està sent revisada i avaluada per la Junta de Monitoratge de Seguretat de Dades independent d’Ensemble, i per metges interns de la companyia. Johnson&Johnson ha assegurat que els «fets adversos» són «una part esperada de qualsevol estudi clínic», especialment en estudis grans com ho és l’Ensemble.

 

En este sentit, ha defensat que tenen pautades totes les passes a seguir i això garantix que els estudis puguen aturar-se si s’informa d’un «fet advers greu inesperat» i fer una revisió curosa de tota la informació mèdica abans de decidir si reiniciar l’estudi. D’altra banda, ha apuntat que cal respectar la privacitat del pacient afectat, sobre el que s’està recollint tota la informació sobre la malaltia que patix abans de compartir més informació al respecte.

 

Per últim, ha indicat que esta classe d’actes no són infreqüents en els assaigs clínics i es pot esperar «raonablement» que augmente el número d’esta classe fets amb un gran nçumero de participants. A demés, no és evident ràpidament si el participant ha rebut placebo o el tractament de l’estudi.

 

Els assajos de fase 3 van començar en setembre

Este mes de setembre, la companyia americana va començar l’assaig en fase 3 del seu prototip, que es basa en un adenovirus del refredat modificat amb informació genètica del nou coronavirus i, segons el laboratori, només requerix l’administració d’una dosi davant de les dos injeccions que precisen les immunitzacions que preparen els altres laboratoris.

 

Després de ser testades en animals, totes les vacunes experimentals precisen superar tres fases d’assajos en humans. En la primera, s’han de descartar efectes greus. En la segona, confirmar la seguretat d’immunització, estudiar la resposta i ajustar la dosi. I en la tercera demostrar l’eficàcia i seguretat amb proves a desenes de milers de participants.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València va reviure els seus mals com a visitant davant el cuer

El València va caure 1-0 en el Carlos Tartiere i va tornar a evidenciar la seua debilitat fora de Mestalla, sobretot a pilota parada. L'equip de Carlos Corberán va encadenar la seua segona derrota del curs davant l'Oviedo.

Eder Sarabia afronta el seu moment més delicat a l’Elx després d’onze jornades sense guanyar

La ratxa sense victòries, l'absència de triomfs a domicili i la golejada encaixada davant el Reial Madrid col·loquen el projecte de Sarabia sota màxima pressió.

Presó per a la dona detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Un jutjat ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a la dona de 48 anys investigada per ruixar amb líquid inflamable a la seua parella a Chiva. S'obrin diligències paral·leles per possibles maltractaments de l'home cap a ella, mentres la víctima seguix ingressada amb pronòstic reservat.

El Consell repartix 15.000 detectors de submissió química en les Falles

La Generalitat ha activat el repartiment de 15.000 adhesius amb coixinets per a detectar FLZ, benzodiazepines, ketamina i GHB durant els dies grans de les Falles. El dispositiu s'acompanya d'un bus d'atenció i Punts Violeta amb horaris ampliats i coordinació policial.

El cara a cara de les xarangues a València accelera l’evolució musical de les Falles

El cara a cara entre xarangues guanya terreny a València com a símbol de l'evolució musical de les Falles. Telotocotó i Pintant-la mesuraran forces a L'Eliana i creixen els concursos amb esperit de germanor.

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai pel vent

València ha començat el dia amb 382 monuments infantils plantats que obrin els cinc dies grans de les Falles 2026. El vent ha provocat caigudes de peces i treballs de reforç, encara que s'espera millora al llarg del dia.

Banc mundial de sons d’aus aconseguix 1.192 espècies sota coordinació espanyola

El nou banc acústic global, coordinat per biòlegs espanyols, reunix gravacions anotades de cinc continents per a impulsar la identificació automàtica d'aus.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantá en diversos municipis

Les ratxes des d'anit han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan retardant la plantá a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió de Oltá espera a l'artista per a reparar mentres l'infantil es va plantar sense problemes.