Consum substituïx la seua bossa de ràfia per una 100% reciclada i reciclabe

 

Consum oferix des d’este dimarts, en tota la seua xarxa comercial, una nova bossa, que substituïx la de ràfia, feta de plàstic 100% reciclat, reciclable i de fabricació nacional. Està feta per a resistir més de 100 usos i té capacitat per a 15 quilos. Amb ella, la Cooperativa vol que es reduïsca el consum de bosses de plàstic reciclat en la línia de caixes.

 

Esta nova bossa, més resistent, està feta d’un únic material, amb tintes a l’aigua, cosa que la fa més sostenible i en facilita el reciclatge. El seu cost serà de 50 cèntims, el mateix preu que tenia l’antiga de ràfia. Esta mesura se suma a la que la Cooperativa va iniciar el passat mes d’abril, quan va substituir les seues bosses convencionals per altres fetes amb més d’un 70% de plàstic reciclat. Amb esta mesura, la Cooperativa reduïx un 80% el plàstic que posa en el mercat per la substitució de les seues bosses, xifrat en unes 873 tones de plàstic a l’any.

 

D’esta manera, Consum posa a la disposició dels seus clients tres tipos de bosses de plàstic reciclat: la que substituïx la de ràfia; i les dos de més d’un 70% de plàstic reciclat, una de xicoteta a cinc cèntims i una altra de gran a 10, reutilitzable en més de 15 usos. També oferix una bossa de paper reciclat per 10 cèntims, implantada en totes les seues tendes des de desembre de 2018.

 

Reducció de la petjada de carboni

La Cooperativa ha obtingut el segell ‘Reduïsc’ del Ministeri per a la Transició Ecològica (Miteco) per la disminució acumulada total d’un 21,4% de la seua petjada de carboni des de 2015, any base per al càlcul. La Cooperativa és l’única empresa de la distribució alimentària d’Espanya que ha conseguit este distintiu, que acredita la seua sostenibilitat ambiental i que se suma al ‘Calcule’ que Consum ja té des de fa quatre anys.

 

La reducció progressiva de la petjada de carboni total de la Cooperativa és possible, en gran part, per la implantació del refrigerant natural CO2 de temperatura positiva i negativa en les noves obertures, a més de per la substitució en els centres ja existents de refrigerants convencionals per uns altres de calfament atmosfèric inferior. Això ha suposat que, només en 2018, Consum haja reduït un 40% les emissions de CO2 relatives als refrigerants.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.