9 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Consum substituïx la seua bossa de ràfia per una 100% reciclada i reciclabe

 

Consum oferix des d’este dimarts, en tota la seua xarxa comercial, una nova bossa, que substituïx la de ràfia, feta de plàstic 100% reciclat, reciclable i de fabricació nacional. Està feta per a resistir més de 100 usos i té capacitat per a 15 quilos. Amb ella, la Cooperativa vol que es reduïsca el consum de bosses de plàstic reciclat en la línia de caixes.

 

Esta nova bossa, més resistent, està feta d’un únic material, amb tintes a l’aigua, cosa que la fa més sostenible i en facilita el reciclatge. El seu cost serà de 50 cèntims, el mateix preu que tenia l’antiga de ràfia. Esta mesura se suma a la que la Cooperativa va iniciar el passat mes d’abril, quan va substituir les seues bosses convencionals per altres fetes amb més d’un 70% de plàstic reciclat. Amb esta mesura, la Cooperativa reduïx un 80% el plàstic que posa en el mercat per la substitució de les seues bosses, xifrat en unes 873 tones de plàstic a l’any.

 

D’esta manera, Consum posa a la disposició dels seus clients tres tipos de bosses de plàstic reciclat: la que substituïx la de ràfia; i les dos de més d’un 70% de plàstic reciclat, una de xicoteta a cinc cèntims i una altra de gran a 10, reutilitzable en més de 15 usos. També oferix una bossa de paper reciclat per 10 cèntims, implantada en totes les seues tendes des de desembre de 2018.

 

Reducció de la petjada de carboni

La Cooperativa ha obtingut el segell ‘Reduïsc’ del Ministeri per a la Transició Ecològica (Miteco) per la disminució acumulada total d’un 21,4% de la seua petjada de carboni des de 2015, any base per al càlcul. La Cooperativa és l’única empresa de la distribució alimentària d’Espanya que ha conseguit este distintiu, que acredita la seua sostenibilitat ambiental i que se suma al ‘Calcule’ que Consum ja té des de fa quatre anys.

 

La reducció progressiva de la petjada de carboni total de la Cooperativa és possible, en gran part, per la implantació del refrigerant natural CO2 de temperatura positiva i negativa en les noves obertures, a més de per la substitució en els centres ja existents de refrigerants convencionals per uns altres de calfament atmosfèric inferior. Això ha suposat que, només en 2018, Consum haja reduït un 40% les emissions de CO2 relatives als refrigerants.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Antònia Folguera: l’art digital a penes ha mostrat les seues possibilitats

Antònia Folguera ha comissariat la posada de llarg de Vortex, un espai immersiu de Bellver Blue Tech Zone, i sosté que l'art digital a penes ha mostrat el seu potencial. L'obra 'The Rhythm of the Ocean', de Desilence amb música de Suzanne Ciani, connecta amb la investigació marina del centre.

La Comunitat Valenciana espera que el primer premi de la Loteria de Nadal no l’esquive una altra vegada

La Comunitat Valenciana confia que la Grossa torne a la regió després d'un 2024 discret. Vendes i consignació creixen en 2025 i les matemàtiques recorden el pes de l'atzar.

La tardor s’acomiada amb núvols i possibles pluges a Alacant i lleus canvis tèrmics

El comiat de la tardor arriba amb cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana i ruixats puntuals en el litoral d'Alacant que tendiran a remetre al final del dia. Les temperatures només variaran lleugerament i el vent anirà girant a component oest amb algun repunt d'intensitat.

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.