12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Consum substituïx la seua bossa de ràfia per una 100% reciclada i reciclabe

 

Consum oferix des d’este dimarts, en tota la seua xarxa comercial, una nova bossa, que substituïx la de ràfia, feta de plàstic 100% reciclat, reciclable i de fabricació nacional. Està feta per a resistir més de 100 usos i té capacitat per a 15 quilos. Amb ella, la Cooperativa vol que es reduïsca el consum de bosses de plàstic reciclat en la línia de caixes.

 

Esta nova bossa, més resistent, està feta d’un únic material, amb tintes a l’aigua, cosa que la fa més sostenible i en facilita el reciclatge. El seu cost serà de 50 cèntims, el mateix preu que tenia l’antiga de ràfia. Esta mesura se suma a la que la Cooperativa va iniciar el passat mes d’abril, quan va substituir les seues bosses convencionals per altres fetes amb més d’un 70% de plàstic reciclat. Amb esta mesura, la Cooperativa reduïx un 80% el plàstic que posa en el mercat per la substitució de les seues bosses, xifrat en unes 873 tones de plàstic a l’any.

 

D’esta manera, Consum posa a la disposició dels seus clients tres tipos de bosses de plàstic reciclat: la que substituïx la de ràfia; i les dos de més d’un 70% de plàstic reciclat, una de xicoteta a cinc cèntims i una altra de gran a 10, reutilitzable en més de 15 usos. També oferix una bossa de paper reciclat per 10 cèntims, implantada en totes les seues tendes des de desembre de 2018.

 

Reducció de la petjada de carboni

La Cooperativa ha obtingut el segell ‘Reduïsc’ del Ministeri per a la Transició Ecològica (Miteco) per la disminució acumulada total d’un 21,4% de la seua petjada de carboni des de 2015, any base per al càlcul. La Cooperativa és l’única empresa de la distribució alimentària d’Espanya que ha conseguit este distintiu, que acredita la seua sostenibilitat ambiental i que se suma al ‘Calcule’ que Consum ja té des de fa quatre anys.

 

La reducció progressiva de la petjada de carboni total de la Cooperativa és possible, en gran part, per la implantació del refrigerant natural CO2 de temperatura positiva i negativa en les noves obertures, a més de per la substitució en els centres ja existents de refrigerants convencionals per uns altres de calfament atmosfèric inferior. Això ha suposat que, només en 2018, Consum haja reduït un 40% les emissions de CO2 relatives als refrigerants.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El primer ple de l’any de Les Corts Valencianes ha començat amb la presa de possessió d’una nova diputada

El primer ple de l'any i del nou període de sessions ha començat amb la presa de possessió de Raquel Cámara com a nova diputada del PSPV-PSOE, en substitució de Sonia Borruey. La renúncia de Borruey es va produir després del seu nomenament com a directora general de GESPA, un càrrec incompatible amb l'acta.

La Comunitat Valenciana lidera al gener l’augment de passatgers aeris internacionals amb un 7,7%

Espanya va rebre 6,7 milions de passatgers procedents d'aeroports internacionals al gener, un 5,2% més interanual. La Comunitat Valenciana va ser la regió amb major alça, del 7,7%.

Finalitza la guerra en l’obra de teamLab en el Centre d’Art Hortensia Herrero

La instal·lació interactiva 'The World of Irreversible Change' del CAHH ha posat fi a la seua guerra interna després de més de dos dies de combats i obri una fase de regeneració lligada al clima de València.

Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut a l'exmarit per infringir una orde d'allunyament vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència i la Policia Judicial investiga.

Tècnics avaluen el retorn dels desallotjats per una solsida a Puçol

Els tècnics municipals revisaran este dimecres les vivendes desallotjades al carrer Sant Pere per a decidir si els veïns poden tornar. No hi ha ferits i 25 persones han sigut reallotjades en un hotel.

Cas Yelmo, Necessitat de canvis legals per a ‘les altres llengües’

Leo Giménez es lingüista y reclama un reforç legal del pluralisme lingüístic i del dret d’usar el valencià sense que això supose traves

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la víctima per incomplir una orde que li prohibia acostar-se a 300 metres. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.