Consum substituïx la seua bossa de ràfia per una 100% reciclada i reciclabe

 

Consum oferix des d’este dimarts, en tota la seua xarxa comercial, una nova bossa, que substituïx la de ràfia, feta de plàstic 100% reciclat, reciclable i de fabricació nacional. Està feta per a resistir més de 100 usos i té capacitat per a 15 quilos. Amb ella, la Cooperativa vol que es reduïsca el consum de bosses de plàstic reciclat en la línia de caixes.

 

Esta nova bossa, més resistent, està feta d’un únic material, amb tintes a l’aigua, cosa que la fa més sostenible i en facilita el reciclatge. El seu cost serà de 50 cèntims, el mateix preu que tenia l’antiga de ràfia. Esta mesura se suma a la que la Cooperativa va iniciar el passat mes d’abril, quan va substituir les seues bosses convencionals per altres fetes amb més d’un 70% de plàstic reciclat. Amb esta mesura, la Cooperativa reduïx un 80% el plàstic que posa en el mercat per la substitució de les seues bosses, xifrat en unes 873 tones de plàstic a l’any.

 

D’esta manera, Consum posa a la disposició dels seus clients tres tipos de bosses de plàstic reciclat: la que substituïx la de ràfia; i les dos de més d’un 70% de plàstic reciclat, una de xicoteta a cinc cèntims i una altra de gran a 10, reutilitzable en més de 15 usos. També oferix una bossa de paper reciclat per 10 cèntims, implantada en totes les seues tendes des de desembre de 2018.

 

Reducció de la petjada de carboni

La Cooperativa ha obtingut el segell ‘Reduïsc’ del Ministeri per a la Transició Ecològica (Miteco) per la disminució acumulada total d’un 21,4% de la seua petjada de carboni des de 2015, any base per al càlcul. La Cooperativa és l’única empresa de la distribució alimentària d’Espanya que ha conseguit este distintiu, que acredita la seua sostenibilitat ambiental i que se suma al ‘Calcule’ que Consum ja té des de fa quatre anys.

 

La reducció progressiva de la petjada de carboni total de la Cooperativa és possible, en gran part, per la implantació del refrigerant natural CO2 de temperatura positiva i negativa en les noves obertures, a més de per la substitució en els centres ja existents de refrigerants convencionals per uns altres de calfament atmosfèric inferior. Això ha suposat que, només en 2018, Consum haja reduït un 40% les emissions de CO2 relatives als refrigerants.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mes de maig rècord en hotels valencians amb més de 3 milions de pernoctacions

La Comunitat Valenciana ha superat els 3 milions de pernoctacions hoteleres en maig, amb el pes principal del turisme estranger i una estada mitjana de 3,14 dies. La província d'Alacant lidera les xifres, seguida de València i Castelló.

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.