Consum substituïx la seua bossa de ràfia per una 100% reciclada i reciclabe

 

Consum oferix des d’este dimarts, en tota la seua xarxa comercial, una nova bossa, que substituïx la de ràfia, feta de plàstic 100% reciclat, reciclable i de fabricació nacional. Està feta per a resistir més de 100 usos i té capacitat per a 15 quilos. Amb ella, la Cooperativa vol que es reduïsca el consum de bosses de plàstic reciclat en la línia de caixes.

 

Esta nova bossa, més resistent, està feta d’un únic material, amb tintes a l’aigua, cosa que la fa més sostenible i en facilita el reciclatge. El seu cost serà de 50 cèntims, el mateix preu que tenia l’antiga de ràfia. Esta mesura se suma a la que la Cooperativa va iniciar el passat mes d’abril, quan va substituir les seues bosses convencionals per altres fetes amb més d’un 70% de plàstic reciclat. Amb esta mesura, la Cooperativa reduïx un 80% el plàstic que posa en el mercat per la substitució de les seues bosses, xifrat en unes 873 tones de plàstic a l’any.

 

D’esta manera, Consum posa a la disposició dels seus clients tres tipos de bosses de plàstic reciclat: la que substituïx la de ràfia; i les dos de més d’un 70% de plàstic reciclat, una de xicoteta a cinc cèntims i una altra de gran a 10, reutilitzable en més de 15 usos. També oferix una bossa de paper reciclat per 10 cèntims, implantada en totes les seues tendes des de desembre de 2018.

 

Reducció de la petjada de carboni

La Cooperativa ha obtingut el segell ‘Reduïsc’ del Ministeri per a la Transició Ecològica (Miteco) per la disminució acumulada total d’un 21,4% de la seua petjada de carboni des de 2015, any base per al càlcul. La Cooperativa és l’única empresa de la distribució alimentària d’Espanya que ha conseguit este distintiu, que acredita la seua sostenibilitat ambiental i que se suma al ‘Calcule’ que Consum ja té des de fa quatre anys.

 

La reducció progressiva de la petjada de carboni total de la Cooperativa és possible, en gran part, per la implantació del refrigerant natural CO2 de temperatura positiva i negativa en les noves obertures, a més de per la substitució en els centres ja existents de refrigerants convencionals per uns altres de calfament atmosfèric inferior. Això ha suposat que, només en 2018, Consum haja reduït un 40% les emissions de CO2 relatives als refrigerants.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.