Consum redueix un 80% el plàstic amb les seues noves bosses reciclades

Consum

Imatge de les noves bosses de Consum | Consum

 

Consum reduirà un 80% el plàstic que posa en el mercat per la substitució de les seues bosses de plàstic porta-compra per altres reciclades, enfront de les que tenia anteriorment.

 

Des de hui, la cooperativa valenciana ofereix en totes les seues tendes bosses realitzades amb més d’un 70% de plàstic reciclat. S’estima que aquesta substitució suposarà un estalvi de 873 tones de plàstic a l’any, destaca l’entitat en un comunicat.

 

Les noves bosses estan fetes d’un únic material reciclat, amb tints a l’aigua, fet que les fa més sostenibles i fàcilment reciclables.

 

D’aquesta manera, Consum posa a la disposició dels seus clients dos tipus de bosses de plàstic reciclat: una xicoteta a 0,05 € i una altra gran a 0,10 euros, reutilitzable de més de 15 usos. També ofereix una bossa de paper reciclat a 0,10 euros, implantada en totes les seues tendes des de desembre de 2018.

 

Per altra banda, Consum preveu altres mesures sostenibles i llançarà en juliol una nova bossa que substituïsca a la de ràfia, que serà de plàstic 100% reciclat, de fabricació nacional, amb el que minimitzarà la seua petjada de carboni.

 

La cooperativa està treballant per a què les bosses de plàstic reciclat siguen fabricades de la recuperació de material plàstic de la mateixa Cooperativa, apostant per l’economia circular i reduint, encara més, el plàstic generat.

 

Alternativa als productes d’un ús

En aquesta línia, la cooperativa també eliminarà progressivament els gots, plats, coberts i palletes de plàstic d’un sol ús i els substituirà per altres compostables, biodegradables i/o reutilitzables, dos anys abans del que exigeix la normativa. Açò suposarà que Consum deixarà de posar en el mercat unes 344 tones de plàstic a l’any.

 

A més, Consum ha eliminat tots els tipus de Bisfenol dels tiquets de caixa, els rotllos de les balances i de les seues etiquetes per a les fruites, verdures i forn. Va començar a eliminar el Bisfenol d’aquests materials fa 3 anys, procés que culmina ara.

 

A més, el paper dels tiquets comptarà amb la certificació FSC (Forest Stewardship Council) que acredita i garanteix que prové de boscos sostenibles.

 

Des de Consum destaquen igualment que s’han «avançat a les especificacions europees que busquen reciclar el 50% dels seus residus en 2020 i el 70% en 2030 i intenta cada any minimitzar els seus efectes sobre l’entorn».

 

La cooperativa, subratllen, és «l’única empresa del sector de la distribució amb el certificat d’inscripció de la petjada de carboni registrat en el Ministeri d’Agricultura».

 

Consum va disminuir en un 24,3% la seua petjada de carboni en 2017, sobretot, per la incorporació de gasos refrigerants de temperatura negativa, alimentada amb CO2, en les noves obertures i supermercats ecoeficients.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.