Consum redueix un 80% el plàstic amb les seues noves bosses reciclades

Consum

Imatge de les noves bosses de Consum | Consum

 

Consum reduirà un 80% el plàstic que posa en el mercat per la substitució de les seues bosses de plàstic porta-compra per altres reciclades, enfront de les que tenia anteriorment.

 

Des de hui, la cooperativa valenciana ofereix en totes les seues tendes bosses realitzades amb més d’un 70% de plàstic reciclat. S’estima que aquesta substitució suposarà un estalvi de 873 tones de plàstic a l’any, destaca l’entitat en un comunicat.

 

Les noves bosses estan fetes d’un únic material reciclat, amb tints a l’aigua, fet que les fa més sostenibles i fàcilment reciclables.

 

D’aquesta manera, Consum posa a la disposició dels seus clients dos tipus de bosses de plàstic reciclat: una xicoteta a 0,05 € i una altra gran a 0,10 euros, reutilitzable de més de 15 usos. També ofereix una bossa de paper reciclat a 0,10 euros, implantada en totes les seues tendes des de desembre de 2018.

 

Per altra banda, Consum preveu altres mesures sostenibles i llançarà en juliol una nova bossa que substituïsca a la de ràfia, que serà de plàstic 100% reciclat, de fabricació nacional, amb el que minimitzarà la seua petjada de carboni.

 

La cooperativa està treballant per a què les bosses de plàstic reciclat siguen fabricades de la recuperació de material plàstic de la mateixa Cooperativa, apostant per l’economia circular i reduint, encara més, el plàstic generat.

 

Alternativa als productes d’un ús

En aquesta línia, la cooperativa també eliminarà progressivament els gots, plats, coberts i palletes de plàstic d’un sol ús i els substituirà per altres compostables, biodegradables i/o reutilitzables, dos anys abans del que exigeix la normativa. Açò suposarà que Consum deixarà de posar en el mercat unes 344 tones de plàstic a l’any.

 

A més, Consum ha eliminat tots els tipus de Bisfenol dels tiquets de caixa, els rotllos de les balances i de les seues etiquetes per a les fruites, verdures i forn. Va començar a eliminar el Bisfenol d’aquests materials fa 3 anys, procés que culmina ara.

 

A més, el paper dels tiquets comptarà amb la certificació FSC (Forest Stewardship Council) que acredita i garanteix que prové de boscos sostenibles.

 

Des de Consum destaquen igualment que s’han «avançat a les especificacions europees que busquen reciclar el 50% dels seus residus en 2020 i el 70% en 2030 i intenta cada any minimitzar els seus efectes sobre l’entorn».

 

La cooperativa, subratllen, és «l’única empresa del sector de la distribució amb el certificat d’inscripció de la petjada de carboni registrat en el Ministeri d’Agricultura».

 

Consum va disminuir en un 24,3% la seua petjada de carboni en 2017, sobretot, per la incorporació de gasos refrigerants de temperatura negativa, alimentada amb CO2, en les noves obertures i supermercats ecoeficients.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.