Consum redueix un 80% el plàstic amb les seues noves bosses reciclades

Consum

Imatge de les noves bosses de Consum | Consum

 

Consum reduirà un 80% el plàstic que posa en el mercat per la substitució de les seues bosses de plàstic porta-compra per altres reciclades, enfront de les que tenia anteriorment.

 

Des de hui, la cooperativa valenciana ofereix en totes les seues tendes bosses realitzades amb més d’un 70% de plàstic reciclat. S’estima que aquesta substitució suposarà un estalvi de 873 tones de plàstic a l’any, destaca l’entitat en un comunicat.

 

Les noves bosses estan fetes d’un únic material reciclat, amb tints a l’aigua, fet que les fa més sostenibles i fàcilment reciclables.

 

D’aquesta manera, Consum posa a la disposició dels seus clients dos tipus de bosses de plàstic reciclat: una xicoteta a 0,05 € i una altra gran a 0,10 euros, reutilitzable de més de 15 usos. També ofereix una bossa de paper reciclat a 0,10 euros, implantada en totes les seues tendes des de desembre de 2018.

 

Per altra banda, Consum preveu altres mesures sostenibles i llançarà en juliol una nova bossa que substituïsca a la de ràfia, que serà de plàstic 100% reciclat, de fabricació nacional, amb el que minimitzarà la seua petjada de carboni.

 

La cooperativa està treballant per a què les bosses de plàstic reciclat siguen fabricades de la recuperació de material plàstic de la mateixa Cooperativa, apostant per l’economia circular i reduint, encara més, el plàstic generat.

 

Alternativa als productes d’un ús

En aquesta línia, la cooperativa també eliminarà progressivament els gots, plats, coberts i palletes de plàstic d’un sol ús i els substituirà per altres compostables, biodegradables i/o reutilitzables, dos anys abans del que exigeix la normativa. Açò suposarà que Consum deixarà de posar en el mercat unes 344 tones de plàstic a l’any.

 

A més, Consum ha eliminat tots els tipus de Bisfenol dels tiquets de caixa, els rotllos de les balances i de les seues etiquetes per a les fruites, verdures i forn. Va començar a eliminar el Bisfenol d’aquests materials fa 3 anys, procés que culmina ara.

 

A més, el paper dels tiquets comptarà amb la certificació FSC (Forest Stewardship Council) que acredita i garanteix que prové de boscos sostenibles.

 

Des de Consum destaquen igualment que s’han «avançat a les especificacions europees que busquen reciclar el 50% dels seus residus en 2020 i el 70% en 2030 i intenta cada any minimitzar els seus efectes sobre l’entorn».

 

La cooperativa, subratllen, és «l’única empresa del sector de la distribució amb el certificat d’inscripció de la petjada de carboni registrat en el Ministeri d’Agricultura».

 

Consum va disminuir en un 24,3% la seua petjada de carboni en 2017, sobretot, per la incorporació de gasos refrigerants de temperatura negativa, alimentada amb CO2, en les noves obertures i supermercats ecoeficients.

Últimes notícies

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.

Rescatats dos banyistes arrossegats per un fort corrent a la cala del Moraig

Dos persones que feien paddle surf a la cala del Moraig, al Poble Nou de Benitatxell, han sigut rescatades després de quedar arrossegades per forts corrents causats per un canvi sobtat d’oratge. El telèfon mòbil protegit que portaven ha sigut clau per a localitzar-les després de quasi dos hores de búsqueda.

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.