Consum redueix un 80% el plàstic amb les seues noves bosses reciclades

Consum

Imatge de les noves bosses de Consum | Consum

 

Consum reduirà un 80% el plàstic que posa en el mercat per la substitució de les seues bosses de plàstic porta-compra per altres reciclades, enfront de les que tenia anteriorment.

 

Des de hui, la cooperativa valenciana ofereix en totes les seues tendes bosses realitzades amb més d’un 70% de plàstic reciclat. S’estima que aquesta substitució suposarà un estalvi de 873 tones de plàstic a l’any, destaca l’entitat en un comunicat.

 

Les noves bosses estan fetes d’un únic material reciclat, amb tints a l’aigua, fet que les fa més sostenibles i fàcilment reciclables.

 

D’aquesta manera, Consum posa a la disposició dels seus clients dos tipus de bosses de plàstic reciclat: una xicoteta a 0,05 € i una altra gran a 0,10 euros, reutilitzable de més de 15 usos. També ofereix una bossa de paper reciclat a 0,10 euros, implantada en totes les seues tendes des de desembre de 2018.

 

Per altra banda, Consum preveu altres mesures sostenibles i llançarà en juliol una nova bossa que substituïsca a la de ràfia, que serà de plàstic 100% reciclat, de fabricació nacional, amb el que minimitzarà la seua petjada de carboni.

 

La cooperativa està treballant per a què les bosses de plàstic reciclat siguen fabricades de la recuperació de material plàstic de la mateixa Cooperativa, apostant per l’economia circular i reduint, encara més, el plàstic generat.

 

Alternativa als productes d’un ús

En aquesta línia, la cooperativa també eliminarà progressivament els gots, plats, coberts i palletes de plàstic d’un sol ús i els substituirà per altres compostables, biodegradables i/o reutilitzables, dos anys abans del que exigeix la normativa. Açò suposarà que Consum deixarà de posar en el mercat unes 344 tones de plàstic a l’any.

 

A més, Consum ha eliminat tots els tipus de Bisfenol dels tiquets de caixa, els rotllos de les balances i de les seues etiquetes per a les fruites, verdures i forn. Va començar a eliminar el Bisfenol d’aquests materials fa 3 anys, procés que culmina ara.

 

A més, el paper dels tiquets comptarà amb la certificació FSC (Forest Stewardship Council) que acredita i garanteix que prové de boscos sostenibles.

 

Des de Consum destaquen igualment que s’han «avançat a les especificacions europees que busquen reciclar el 50% dels seus residus en 2020 i el 70% en 2030 i intenta cada any minimitzar els seus efectes sobre l’entorn».

 

La cooperativa, subratllen, és «l’única empresa del sector de la distribució amb el certificat d’inscripció de la petjada de carboni registrat en el Ministeri d’Agricultura».

 

Consum va disminuir en un 24,3% la seua petjada de carboni en 2017, sobretot, per la incorporació de gasos refrigerants de temperatura negativa, alimentada amb CO2, en les noves obertures i supermercats ecoeficients.

Últimes notícies

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.
FILMOTECA D'ESTIU