Consum redueix un 80% el plàstic amb les seues noves bosses reciclades

Consum

Imatge de les noves bosses de Consum | Consum

 

Consum reduirà un 80% el plàstic que posa en el mercat per la substitució de les seues bosses de plàstic porta-compra per altres reciclades, enfront de les que tenia anteriorment.

 

Des de hui, la cooperativa valenciana ofereix en totes les seues tendes bosses realitzades amb més d’un 70% de plàstic reciclat. S’estima que aquesta substitució suposarà un estalvi de 873 tones de plàstic a l’any, destaca l’entitat en un comunicat.

 

Les noves bosses estan fetes d’un únic material reciclat, amb tints a l’aigua, fet que les fa més sostenibles i fàcilment reciclables.

 

D’aquesta manera, Consum posa a la disposició dels seus clients dos tipus de bosses de plàstic reciclat: una xicoteta a 0,05 € i una altra gran a 0,10 euros, reutilitzable de més de 15 usos. També ofereix una bossa de paper reciclat a 0,10 euros, implantada en totes les seues tendes des de desembre de 2018.

 

Per altra banda, Consum preveu altres mesures sostenibles i llançarà en juliol una nova bossa que substituïsca a la de ràfia, que serà de plàstic 100% reciclat, de fabricació nacional, amb el que minimitzarà la seua petjada de carboni.

 

La cooperativa està treballant per a què les bosses de plàstic reciclat siguen fabricades de la recuperació de material plàstic de la mateixa Cooperativa, apostant per l’economia circular i reduint, encara més, el plàstic generat.

 

Alternativa als productes d’un ús

En aquesta línia, la cooperativa també eliminarà progressivament els gots, plats, coberts i palletes de plàstic d’un sol ús i els substituirà per altres compostables, biodegradables i/o reutilitzables, dos anys abans del que exigeix la normativa. Açò suposarà que Consum deixarà de posar en el mercat unes 344 tones de plàstic a l’any.

 

A més, Consum ha eliminat tots els tipus de Bisfenol dels tiquets de caixa, els rotllos de les balances i de les seues etiquetes per a les fruites, verdures i forn. Va començar a eliminar el Bisfenol d’aquests materials fa 3 anys, procés que culmina ara.

 

A més, el paper dels tiquets comptarà amb la certificació FSC (Forest Stewardship Council) que acredita i garanteix que prové de boscos sostenibles.

 

Des de Consum destaquen igualment que s’han «avançat a les especificacions europees que busquen reciclar el 50% dels seus residus en 2020 i el 70% en 2030 i intenta cada any minimitzar els seus efectes sobre l’entorn».

 

La cooperativa, subratllen, és «l’única empresa del sector de la distribució amb el certificat d’inscripció de la petjada de carboni registrat en el Ministeri d’Agricultura».

 

Consum va disminuir en un 24,3% la seua petjada de carboni en 2017, sobretot, per la incorporació de gasos refrigerants de temperatura negativa, alimentada amb CO2, en les noves obertures i supermercats ecoeficients.

Últimes notícies

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.