12 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

La Diputació de Castelló s’alia amb l’UJI i finança l’Observatori Provincial del Clima

 

La Diputació de Castelló signarà un conveni  de col·laboració amb la Universitat Jaume I (UJI) per a finançar en 2020 amb 25.000 euros l’Observatori Provincial del Clima i el sosteniment de l’Estació de Climatologia aplicada. Segons ha explicat el president de la corporació provincial, José Martí, «es tracta d’una aliança necessària entre dos institucions que estan cridades a treballar conjuntament i anar de la mà en un assumpte de vital importància com l’estudi de la relació existent entre el procés de canvi climàtic i els seus efectes sobre els recursos hídrics disponibles en la província».

 

Martí advertix que «cada dia resulta més necessària» la col·laboració entre les entitats polítiques i el món del saber «per a afrontar els reptes pendents de la societat, entre ells, el de posar fre al procés de canvi climàtic i garantir la suficiència de recursos hídrics en la província de Castelló».

 

El president ha recordat que «el canvi climàtic no és una broma» i que «resulta obligat actuar, fer el que estiga a les nostres mans per a evitar futures catàstrofes».

 

«També hem de garantir l’existència d’aigua de qualitat, per a tots i per sempre perquè, en cas contrari, les possibilitats de creixement econòmic de la nostra província quedarien en dubte». En este sentit, opina que «és fonamental l’aplicació de polítiques audaces que permeten el consum d’aigua procedent de les dessalinitzadores de Moncofa i Cabanes-Orpesa en qualsevol punt de la província».

Últimes notícies

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.

Terra Nullius inaugura Fragments amb una mirada crítica a les infraestructures energètiques

Terra Nullius, d'Andreu Esteban, obri la quinta edició de Fragments amb una anàlisi visual sobre com el desplegament energètic reconfigura el paisatge valencià. La mostra s'inaugura l'11 de desembre i podrà visitar-se fins al 8 de febrer a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset.