11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

La Diputació de Castelló s’alia amb l’UJI i finança l’Observatori Provincial del Clima

 

La Diputació de Castelló signarà un conveni  de col·laboració amb la Universitat Jaume I (UJI) per a finançar en 2020 amb 25.000 euros l’Observatori Provincial del Clima i el sosteniment de l’Estació de Climatologia aplicada. Segons ha explicat el president de la corporació provincial, José Martí, «es tracta d’una aliança necessària entre dos institucions que estan cridades a treballar conjuntament i anar de la mà en un assumpte de vital importància com l’estudi de la relació existent entre el procés de canvi climàtic i els seus efectes sobre els recursos hídrics disponibles en la província».

 

Martí advertix que «cada dia resulta més necessària» la col·laboració entre les entitats polítiques i el món del saber «per a afrontar els reptes pendents de la societat, entre ells, el de posar fre al procés de canvi climàtic i garantir la suficiència de recursos hídrics en la província de Castelló».

 

El president ha recordat que «el canvi climàtic no és una broma» i que «resulta obligat actuar, fer el que estiga a les nostres mans per a evitar futures catàstrofes».

 

«També hem de garantir l’existència d’aigua de qualitat, per a tots i per sempre perquè, en cas contrari, les possibilitats de creixement econòmic de la nostra província quedarien en dubte». En este sentit, opina que «és fonamental l’aplicació de polítiques audaces que permeten el consum d’aigua procedent de les dessalinitzadores de Moncofa i Cabanes-Orpesa en qualsevol punt de la província».

Últimes notícies

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.

L’Ajuntament d’Alberic trasllada a la Guàrdia Civil conductes d’assetjament a menors en xarxes

L'Ajuntament d'Alberic ha informat la Guàrdia Civil i als centres educatius de conductes en xarxes que afecten menors. Advertix de possibles conseqüències legals i demana implicació familiar.

Les mares dels menors del naufragi d’Indonèsia han tornat a Espanya

Les mares dels menors afectats han tornat a Espanya després del naufragi en Komodo, mentres el pare del xiquet desaparegut roman a Indonèsia i la busca oficial s'ha tancat.