La Diputació de Castelló s’alia amb l’UJI i finança l’Observatori Provincial del Clima

 

La Diputació de Castelló signarà un conveni  de col·laboració amb la Universitat Jaume I (UJI) per a finançar en 2020 amb 25.000 euros l’Observatori Provincial del Clima i el sosteniment de l’Estació de Climatologia aplicada. Segons ha explicat el president de la corporació provincial, José Martí, «es tracta d’una aliança necessària entre dos institucions que estan cridades a treballar conjuntament i anar de la mà en un assumpte de vital importància com l’estudi de la relació existent entre el procés de canvi climàtic i els seus efectes sobre els recursos hídrics disponibles en la província».

 

Martí advertix que «cada dia resulta més necessària» la col·laboració entre les entitats polítiques i el món del saber «per a afrontar els reptes pendents de la societat, entre ells, el de posar fre al procés de canvi climàtic i garantir la suficiència de recursos hídrics en la província de Castelló».

 

El president ha recordat que «el canvi climàtic no és una broma» i que «resulta obligat actuar, fer el que estiga a les nostres mans per a evitar futures catàstrofes».

 

«També hem de garantir l’existència d’aigua de qualitat, per a tots i per sempre perquè, en cas contrari, les possibilitats de creixement econòmic de la nostra província quedarien en dubte». En este sentit, opina que «és fonamental l’aplicació de polítiques audaces que permeten el consum d’aigua procedent de les dessalinitzadores de Moncofa i Cabanes-Orpesa en qualsevol punt de la província».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.