La Diputació de Castelló convoca una nova edició del Concurs de Vídeos ‘Camí del Cid’

 

El Consorci Camí del Cid ha convocat una nova edició del Concurs de Vídeos. El certamen, que enguany complix la seua tercera edició, presenta importants novetats respecte a les dos primeres convocatòries. Amb l’objectiu de diversificar els treballs a concurs i fomentar la participació tant entre els viatgers que recorren el Camí del Cid com entre els veïns dels pobles que integren la ruta, s’han creat tres noves categories.

 

La primera d’elles, ‘El Viatge’, pretén reunir aquells vídeos en els que els participants transmeten la seua experiència de viatjar per qualsevol de les rutes o llocs del Camí del Cid. La segona, ‘Els nostres Pobles’, vol aglutinar aquelles propostes que donen a conéixer un poble del Camí del Cid o un element d’aqueixa localitat: un paisatge, un monument, un arbre, un costum, un camí, una festa, una tradició, un menjar, una llegenda, etc.

 

El Camí del Cid és un itinerari turístic cultural que seguix els passos del Cid narrats en el Cantar, una de les obres clàssiques més importants de la literatura europea i el major cantar de gesta espanyol de l’Edat mitjana. Per este motiu, i amb l’objectiu d’engrandir encara més si cap l’autèntica guia de viatge d’este itinerari turístic cultural, el Consorci Camí del Cid ha creat una tercera categoria ‘Cantar de mio Cid’.  En este cas, els concursants podran en els seus vídeos declamar els versos que més els agraden, dramatitzar una part del poema, fer una versió lliure d’algun fragment, cantar-lo, dibuixar-lo… qualsevol opció és vàlida sempre que la temàtica gire entorn del Cantar. 

 

Un minut de duració

Al costat de les noves categories del certamen, la present convocatòria manté el Premi del Público, al que optaran tots els vídeos admesos a concurs i la principal singularitat del premi: cap dels vídeos presentats podrà superar el minut de duració. 

 

La diputada de Turisme de la Diputació Provincial de Castelló, que actualment ostenta la presidència del Consorci Camí del Cid, Virgina Martí ha reconegut que no és fàcil transmetre en tot just 60 segons el patrimoni, la cultura, els paisatges de molts dels pobles de la ruta, tampoc narrar l’experiència del viatge o destacar algun dels passatges del Cantar «encara que estic convençuda que els concursants sabran fer-ho per a acostar-nos a una de les grans rutes del nostre país». ha subratllat. De la mateixa forma, ha convidat, fonamentalment als veïns dels territoris pels que transcorre la ruta a participar en el certamen «segur que hi ha més d’un racó que no coneixem i quina millor forma per a donar-los a conéixer que participant en este concurs». 

 

Resum de les bases

Els concursants podran enviar un màxim de dos vídeos per categoria. La seua duració no sobrepassarà els 60 segons i els recursos que apareguen hauran de trobar-se necessàriament en localitats del Camí del Cid. 

 

L’estil és lliure. El termini de presentació de vídeos acaba el 20 d’octubre. Els vídeos s’enviaran pel servici online gratuït de WeTransfer i es publicaran en el canal de Youtube dedicat al Concurs, perquè la gent puga vore’l i votar-lo fins al 10 de novembre de 2020, data en la que es donarà a conéixer la decisió del jurat, integrat per persones vinculades a la comunicació, l’art i el medi rural. En la seua decisió valoraran la capacitat de l’autor per a transmetre la seua mirada personal i per a posar en valor llocs vinculats al Camí del Cid, la singularitat del motiu o recurs i l’originalitat i creativitat del vídeo. 

 

El certamen està dotat amb tres premis de 500 euros i de 300 per al Premi del Públic. 

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.