La Diputació de Castelló convoca una nova edició del Concurs de Vídeos ‘Camí del Cid’

Ejemplo de shortcode con estilo
  El Consorci Camí del Cid ha convocat una nova edició del Concurs de Vídeos. El certamen, que enguany complix la seua tercera edició, presenta importants novetats respecte a les dos primeres convocatòries. Amb l’objectiu de diversificar els treballs a concurs i fomentar la participació tant entre els viatgers que recorren el Camí del Cid […]

 

El Consorci Camí del Cid ha convocat una nova edició del Concurs de Vídeos. El certamen, que enguany complix la seua tercera edició, presenta importants novetats respecte a les dos primeres convocatòries. Amb l’objectiu de diversificar els treballs a concurs i fomentar la participació tant entre els viatgers que recorren el Camí del Cid com entre els veïns dels pobles que integren la ruta, s’han creat tres noves categories.

 

La primera d’elles, ‘El Viatge’, pretén reunir aquells vídeos en els que els participants transmeten la seua experiència de viatjar per qualsevol de les rutes o llocs del Camí del Cid. La segona, ‘Els nostres Pobles’, vol aglutinar aquelles propostes que donen a conéixer un poble del Camí del Cid o un element d’aqueixa localitat: un paisatge, un monument, un arbre, un costum, un camí, una festa, una tradició, un menjar, una llegenda, etc.

 

El Camí del Cid és un itinerari turístic cultural que seguix els passos del Cid narrats en el Cantar, una de les obres clàssiques més importants de la literatura europea i el major cantar de gesta espanyol de l’Edat mitjana. Per este motiu, i amb l’objectiu d’engrandir encara més si cap l’autèntica guia de viatge d’este itinerari turístic cultural, el Consorci Camí del Cid ha creat una tercera categoria ‘Cantar de mio Cid’.  En este cas, els concursants podran en els seus vídeos declamar els versos que més els agraden, dramatitzar una part del poema, fer una versió lliure d’algun fragment, cantar-lo, dibuixar-lo… qualsevol opció és vàlida sempre que la temàtica gire entorn del Cantar. 

 

Un minut de duració

Al costat de les noves categories del certamen, la present convocatòria manté el Premi del Público, al que optaran tots els vídeos admesos a concurs i la principal singularitat del premi: cap dels vídeos presentats podrà superar el minut de duració. 

 

La diputada de Turisme de la Diputació Provincial de Castelló, que actualment ostenta la presidència del Consorci Camí del Cid, Virgina Martí ha reconegut que no és fàcil transmetre en tot just 60 segons el patrimoni, la cultura, els paisatges de molts dels pobles de la ruta, tampoc narrar l’experiència del viatge o destacar algun dels passatges del Cantar «encara que estic convençuda que els concursants sabran fer-ho per a acostar-nos a una de les grans rutes del nostre país». ha subratllat. De la mateixa forma, ha convidat, fonamentalment als veïns dels territoris pels que transcorre la ruta a participar en el certamen «segur que hi ha més d’un racó que no coneixem i quina millor forma per a donar-los a conéixer que participant en este concurs». 

 

Resum de les bases

Els concursants podran enviar un màxim de dos vídeos per categoria. La seua duració no sobrepassarà els 60 segons i els recursos que apareguen hauran de trobar-se necessàriament en localitats del Camí del Cid. 

 

L’estil és lliure. El termini de presentació de vídeos acaba el 20 d’octubre. Els vídeos s’enviaran pel servici online gratuït de WeTransfer i es publicaran en el canal de Youtube dedicat al Concurs, perquè la gent puga vore’l i votar-lo fins al 10 de novembre de 2020, data en la que es donarà a conéixer la decisió del jurat, integrat per persones vinculades a la comunicació, l’art i el medi rural. En la seua decisió valoraran la capacitat de l’autor per a transmetre la seua mirada personal i per a posar en valor llocs vinculats al Camí del Cid, la singularitat del motiu o recurs i l’originalitat i creativitat del vídeo. 

 

El certamen està dotat amb tres premis de 500 euros i de 300 per al Premi del Públic. 

Últimes notícies

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.

El Govern estudia tancar temporalment l’AVE Madrid-Barcelona per a accelerar les obres de renovació

Óscar Puente reconeix que Transports valora suspendre la circulació durant un o dos anys per a reduir els terminis de les obres, encara que no hi ha cap decisió definitiva