Franco eixirà del ‘Valle de Los Caídos’ este dijous

Ejemplo de shortcode con estilo
Franco eixirà del ‘Valle de Los Caídos’ este dijous |  València Diari   El govern espanyol ha anunciat este dilluns que l’exhumació de les restes del dictador Francisco Franco de la basílica del Valle de los Caídos tindrà lloc el pròxim dijous 24 d’octubre a les 10.30 hores. Les restes seran reinhumades el mateix dia […]
Un jutge ha suspès l'exhumació de Franco

Franco eixirà del ‘Valle de Los Caídos’ este dijous |  València Diari

 

El govern espanyol ha anunciat este dilluns que l’exhumació de les restes del dictador Francisco Franco de la basílica del Valle de los Caídos tindrà lloc el pròxim dijous 24 d’octubre a les 10.30 hores. Les restes seran reinhumades el mateix dia en el panteó de Mingorrubio a on ja està enterrada la seua viuda, Carmen Polo.

 

Segons La Moncloa, tant l’exhumació com la reinhumació es duran a terme en intimitat i en presència de la família i les seues persones pròximes. La ministra de Justícia, Dolores Delgado, serà present en l’exhumació, trasllat i enterrament en condició de notària major del Regne.

 

«En condicions de dignitat i respecte»

L’executiu espanyol ha anunciat la data de l’exhumació amb 72 hores d’antelació i assegura que el procés es durà a terme «en condicions de dignitat i respecte». A través d’un comunicat, recorda que l’exhumació es farà en compliment de la Llei de memòria històrica aprovada el 2007, d’una proposició no de llei aprovada el 2017 i dels acords adoptats pel Consell de Ministres del govern de Pedro Sánchez.

 

La Moncloa insistix en què les restes del dictador no podien continuar en un mausoleu públic que exaltara la seua figura, «fet que està expressament prohibit per la Llei de memòria històrica». Recorda, a més, que hi ha una sentència ferma del Tribunal Suprem del 30 de setembre que va posar punt final al contenciós-administratiu imposat per la família per provar d’impedir l’exhumació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València continua penúltim després de perdre davant del Real Madrid

El València ha caigut 0-3 a Mestalla davant del Real Madrid i continua penúltim amb nou punts. Els blancs sumen huit victòries consecutives.

El Valencia i el Real Madrid homenatgen Jesús de Miguel a Mestalla

El Valencia i el Real Madrid han recordat el davanter del CD Tenerife, Jesús de Miguel, mort dimarts. El tribut ha inclòs un minut de silenci, un vídeo i una bandera a mitja asta.

Sadiq i Danjuma lideren l’atac del València davant del Madrid

El València ha triat Sadiq i Danjuma per a buscar la primera victòria a Mestalla. El Real Madrid presenta cinc canvis respecte a l’onze d’Atenes.

El Villarreal disputa diumenge el seu partit 1.000 en Primera

El Villarreal arribarà als 1.000 partits en Primera davant del Getafe, després de 27 temporades en l’elit repartides en dos períodes.

Sánchez estudiarà el reconeixement de Guillem Agulló com a víctima

El Govern s'ha compromés a estudiar la petició dels pares perquè Guillem Agulló siga reconegut oficialment com a víctima del terrorisme. La família manté esta reivindicació des de l'assassinat del jove, el 1993.

Ayuso reclama un canvi polític i critica Sánchez

En un acte del PP a València, Ayuso ha reclamat traure Sánchez del Govern i ha criticat les seues polítiques. María José Catalá i Juanfran Pérez Llorca també han intervingut.

Ayuso visita el Cabanyal després del míting de Sánchez

Ayuso ha recorregut el Cabanyal i el seu mercat amb l’alcaldessa María José Catalá i el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca.

Els rius d’Oliva i Els Poblets reben obres urgents després de la dana

La CHJ està reparant les lleres d’Oliva i Els Poblets després dels danys causats per la dana Adam d’octubre. Les actuacions inicials precedixen una intervenció d’emergència més completa.