Franco eixirà del ‘Valle de Los Caídos’ este dijous

Un jutge ha suspès l'exhumació de Franco

Franco eixirà del ‘Valle de Los Caídos’ este dijous |  València Diari

 

El govern espanyol ha anunciat este dilluns que l’exhumació de les restes del dictador Francisco Franco de la basílica del Valle de los Caídos tindrà lloc el pròxim dijous 24 d’octubre a les 10.30 hores. Les restes seran reinhumades el mateix dia en el panteó de Mingorrubio a on ja està enterrada la seua viuda, Carmen Polo.

 

Segons La Moncloa, tant l’exhumació com la reinhumació es duran a terme en intimitat i en presència de la família i les seues persones pròximes. La ministra de Justícia, Dolores Delgado, serà present en l’exhumació, trasllat i enterrament en condició de notària major del Regne.

 

«En condicions de dignitat i respecte»

L’executiu espanyol ha anunciat la data de l’exhumació amb 72 hores d’antelació i assegura que el procés es durà a terme «en condicions de dignitat i respecte». A través d’un comunicat, recorda que l’exhumació es farà en compliment de la Llei de memòria històrica aprovada el 2007, d’una proposició no de llei aprovada el 2017 i dels acords adoptats pel Consell de Ministres del govern de Pedro Sánchez.

 

La Moncloa insistix en què les restes del dictador no podien continuar en un mausoleu públic que exaltara la seua figura, «fet que està expressament prohibit per la Llei de memòria històrica». Recorda, a més, que hi ha una sentència ferma del Tribunal Suprem del 30 de setembre que va posar punt final al contenciós-administratiu imposat per la família per provar d’impedir l’exhumació.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dilluns de cels buidats i vent fluix en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el dilluns amb cels buidats o poc nuvolosos, temperatures amb pocs canvis i vent fluix, que rolará a component este al migdia.

Els sindicats mèdics convoquen un nou atur setmanal davant el bloqueig amb Sanitat

Els sindicats mèdics convoquen el tercer atur setmanal de l'any després del fracàs de les negociacions amb el Ministeri de Sanitat i un encreuament de retrets per la reforma de l'estatut marc.

Reciplasa garantix el servici després de l’incendi en la planta de residus d’Onda

Reciplasa assegura la recollida i el tractament de residus per als 46 municipis als quals presta servici malgrat l'incendi encara actiu en la planta d'Onda.

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.