Anuncios

Franco eixirà del ‘Valle de Los Caídos’ este dijous

Un jutge ha suspès l'exhumació de Franco

Franco eixirà del ‘Valle de Los Caídos’ este dijous |  València Diari

 

El govern espanyol ha anunciat este dilluns que l’exhumació de les restes del dictador Francisco Franco de la basílica del Valle de los Caídos tindrà lloc el pròxim dijous 24 d’octubre a les 10.30 hores. Les restes seran reinhumades el mateix dia en el panteó de Mingorrubio a on ja està enterrada la seua viuda, Carmen Polo.

 

Anuncios

Segons La Moncloa, tant l’exhumació com la reinhumació es duran a terme en intimitat i en presència de la família i les seues persones pròximes. La ministra de Justícia, Dolores Delgado, serà present en l’exhumació, trasllat i enterrament en condició de notària major del Regne.

 

«En condicions de dignitat i respecte»

L’executiu espanyol ha anunciat la data de l’exhumació amb 72 hores d’antelació i assegura que el procés es durà a terme «en condicions de dignitat i respecte». A través d’un comunicat, recorda que l’exhumació es farà en compliment de la Llei de memòria històrica aprovada el 2007, d’una proposició no de llei aprovada el 2017 i dels acords adoptats pel Consell de Ministres del govern de Pedro Sánchez.

 

La Moncloa insistix en què les restes del dictador no podien continuar en un mausoleu públic que exaltara la seua figura, «fet que està expressament prohibit per la Llei de memòria històrica». Recorda, a més, que hi ha una sentència ferma del Tribunal Suprem del 30 de setembre que va posar punt final al contenciós-administratiu imposat per la família per provar d’impedir l’exhumació.

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.

El Congrés de Sanitat i Benestar Animal exigix integrar als veterinaris en els plans d’emergència

L'IV Congrés Internacional de Sanitat i Benestar Animal reclama que els veterinaris s'integren en els plans d'emergència, malgrat que la llei ja obliga a protegir els animals en catàstrofes.

Ayoze Pérez lamenta l’empat del Vila-real a Mallorca després d’avançar-se amb el seu penal

Ayoze Pérez va lamentar que el Vila-real només sumara un punt davant el Mallorca malgrat avançar-se amb el seu gol de penal i va recordar que l'objectiu continua sent afermar la tercera plaça.

El Mallorca arrapa un empat davant el Vila-real que fa gust de poc

El Mallorca empata 1-1 davant el Vila-real després de remuntar un gol inicial de Ayoze i es queda amb la sensació d'haver deixat escapar dos punts a casa.

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.
Anuncios