Franco eixirà del ‘Valle de Los Caídos’ este dijous

Un jutge ha suspès l'exhumació de Franco

Franco eixirà del ‘Valle de Los Caídos’ este dijous |  València Diari

 

El govern espanyol ha anunciat este dilluns que l’exhumació de les restes del dictador Francisco Franco de la basílica del Valle de los Caídos tindrà lloc el pròxim dijous 24 d’octubre a les 10.30 hores. Les restes seran reinhumades el mateix dia en el panteó de Mingorrubio a on ja està enterrada la seua viuda, Carmen Polo.

 

Segons La Moncloa, tant l’exhumació com la reinhumació es duran a terme en intimitat i en presència de la família i les seues persones pròximes. La ministra de Justícia, Dolores Delgado, serà present en l’exhumació, trasllat i enterrament en condició de notària major del Regne.

 

«En condicions de dignitat i respecte»

L’executiu espanyol ha anunciat la data de l’exhumació amb 72 hores d’antelació i assegura que el procés es durà a terme «en condicions de dignitat i respecte». A través d’un comunicat, recorda que l’exhumació es farà en compliment de la Llei de memòria històrica aprovada el 2007, d’una proposició no de llei aprovada el 2017 i dels acords adoptats pel Consell de Ministres del govern de Pedro Sánchez.

 

La Moncloa insistix en què les restes del dictador no podien continuar en un mausoleu públic que exaltara la seua figura, «fet que està expressament prohibit per la Llei de memòria històrica». Recorda, a més, que hi ha una sentència ferma del Tribunal Suprem del 30 de setembre que va posar punt final al contenciós-administratiu imposat per la família per provar d’impedir l’exhumació.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.