Franco eixirà del ‘Valle de Los Caídos’ este dijous

Un jutge ha suspès l'exhumació de Franco

Franco eixirà del ‘Valle de Los Caídos’ este dijous |  València Diari

 

El govern espanyol ha anunciat este dilluns que l’exhumació de les restes del dictador Francisco Franco de la basílica del Valle de los Caídos tindrà lloc el pròxim dijous 24 d’octubre a les 10.30 hores. Les restes seran reinhumades el mateix dia en el panteó de Mingorrubio a on ja està enterrada la seua viuda, Carmen Polo.

 

Segons La Moncloa, tant l’exhumació com la reinhumació es duran a terme en intimitat i en presència de la família i les seues persones pròximes. La ministra de Justícia, Dolores Delgado, serà present en l’exhumació, trasllat i enterrament en condició de notària major del Regne.

 

«En condicions de dignitat i respecte»

L’executiu espanyol ha anunciat la data de l’exhumació amb 72 hores d’antelació i assegura que el procés es durà a terme «en condicions de dignitat i respecte». A través d’un comunicat, recorda que l’exhumació es farà en compliment de la Llei de memòria històrica aprovada el 2007, d’una proposició no de llei aprovada el 2017 i dels acords adoptats pel Consell de Ministres del govern de Pedro Sánchez.

 

La Moncloa insistix en què les restes del dictador no podien continuar en un mausoleu públic que exaltara la seua figura, «fet que està expressament prohibit per la Llei de memòria històrica». Recorda, a més, que hi ha una sentència ferma del Tribunal Suprem del 30 de setembre que va posar punt final al contenciós-administratiu imposat per la família per provar d’impedir l’exhumació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Empat del València en el debut d’Aguirre a El Sardinero

Javier Aguirre ha debutat com a tècnic del València CF amb un empat 2-2 al camp del Racing de Santander, en un partit obert fins al final. L’equip ha deixat bones sensacions malgrat les alternatives en el marcador.

Xavi Albert assumix la derrota del València Basket a Barcelona després d’arribar al límit

L’entrenador del València Basket, Xavi Albert, admet que costa assumir la derrota ajustada contra el Barça després d’haver portat el rival al límit, però recorda que estos finals entren dins d’una temporada llarga.

El Barça frena el Valencia Basket amb un triple final de Parra (89-86)

El Barça ha derrotat el Valencia Basket per 89-86 en un partit molt intens i ple d’alternatives, decidit per un triple final de Joel Parra. Els taronja, vigents campions de la Lliga Endesa, han tingut un últim llançament per forçar la pròrroga amb Nikola Mirotic.

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.

Mor un camioner en caure el camió d’un pont de l’AP-7 a Benicarló

Un home de 46 anys ha mort esta matinada després que el camió que conduïa caiguera des d’un pont de l’AP-7 a Benicarló, des d’uns huit metres d’alçada.

Xàtiva i Carcaixent, entre les quatre temperatures més altes d’Espanya amb 30,1 ºC

Xàtiva i Carcaixent han marcat hui 30,1 ºC, la tercera i quarta temperatura més alta d’Espanya, segons l’AEMET. Altres punts de la Comunitat Valenciana també han registrat valors inusualment elevats per a octubre.

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.