
La Generalitat Valenciana presentarà al Govern un document amb les mesures de seguretat que s’hauran d’implementar este estiu per a la reobertura de les platges valencianes, consensuades amb el sector turístic i els ajuntaments a partir d’unes normes generals per a Espanya.
«Encara estem en la pandèmia, però volem anar a la platja i a platges segures», ha subratllat el president, Ximo Puig, després d’un primer contacte amb els departaments implicats (Turisme, Sanitat, Interior i Política Territorial) i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP).
Per a conseguir-ho, el Consell treballa en la seua proposta amb l’Institut per a la Qualitat Turística Espanyola (Icted) i pretén presentar la setmana que ve un primer document, a l’espera de les mesures que aprove el Govern. L’objectiu és garantir «la major seguretat possible» i que la normativa atenga la realitat valenciana.
Amb 277 quilòmetres, el territori valencià té «el percentatge més alt» de platges i cales en relació a la costa entre les comunitats peninsulars. Per això, Puig ha destacat que són un recurs extraordinari tant des del punt de vista turístic com de la manera de vida.
«Sabem que la distància social és fonamental»
El protocol se centrarà en coordinar l’acció diària de càrrega d’usuaris en les platges i en la corresponsabilitat de la ciutadania. «Som conscients que la distància social és fonamental ara i que cal prendre totes les mesures de seguretat possibles», ha recalcat.
També atendrà la singularitat de les platges al llarg del territori valencià, diferenciant entre les urbanes i les que estan fora de les ciutats, de la mà dels ajuntaments com a «agent fonamental».
Puig ha posat l’accent en la necessitat de donar seguretat tant als ciutadans com als gestors i als municipis, ja que «no poden entrar en una situació de dificultat o d’estranya competència». «Hem d’evitar que un espai de convivència es convertisca en un espai de confrontació», ha reivindicat.