16.3 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

La Generalitat presentarà una proposta de «platges segures» al Govern espanyol

Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant)

Benidorm | Visit Benidorm

 

La Generalitat Valenciana presentarà al Govern un document amb les mesures de seguretat que s’hauran d’implementar este estiu per a la reobertura de les platges valencianes, consensuades amb el sector turístic i els ajuntaments a partir d’unes normes generals per a Espanya.

 

«Encara estem en la pandèmia, però volem anar a la platja i a platges segures», ha subratllat el president, Ximo Puig, després d’un primer contacte amb els departaments implicats (Turisme, Sanitat, Interior i Política Territorial) i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP).

 

Per a conseguir-ho, el Consell treballa en la seua proposta amb l’Institut per a la Qualitat Turística Espanyola (Icted) i pretén presentar la setmana que ve un primer document, a l’espera de les mesures que aprove el Govern. L’objectiu és garantir «la major seguretat possible» i que la normativa atenga la realitat valenciana.

 

Amb 277 quilòmetres, el territori valencià té «el percentatge més alt» de platges i cales en relació a la costa entre les comunitats peninsulars. Per això, Puig ha destacat que són un recurs extraordinari tant des del punt de vista turístic com de la manera de vida.

 

«Sabem que la distància social és fonamental»

El protocol se centrarà en coordinar l’acció diària de càrrega d’usuaris en les platges i en la corresponsabilitat de la ciutadania. «Som conscients que la distància social és fonamental ara i que cal prendre totes les mesures de seguretat possibles», ha recalcat.

 

També atendrà la singularitat de les platges al llarg del territori valencià, diferenciant entre les urbanes i les que estan fora de les ciutats, de la mà dels ajuntaments com a «agent fonamental».

 

Puig ha posat l’accent en la necessitat de donar seguretat tant als ciutadans com als gestors i als municipis, ja que «no poden entrar en una situació de dificultat o d’estranya competència». «Hem d’evitar que un espai de convivència es convertisca en un espai de confrontació», ha reivindicat.

Últimes notícies

Felip VI reivindica a la universitat com a contrapunt a la resignació i la paràlisi

En l'obertura del curs 2025/2026 a la Universitat de València, Felip VI ha defés a la universitat com a motor de pensament crític, ciència útil i cohesió democràtica. També s'han reclamat més equitat i estabilitat financera per a garantir l'ascensor social.

Martínez Mus demana reunir-se ja amb la Comissionada de la DANA per a accelerar la coordinació

El vicepresident segon ha urgit a tancar una cita amb Zulima Pérez per a millorar la coordinació de la reconstrucció i activar una comissió mixta.

Compromís critica que seguisca sense conéixer-se el pacte PP-Vox per a investir a Pérez Llorca

Compromís ha retret l'opacitat de l'acord entre PP i Vox que permetrà investir a Juanfran Pérez Llorca i l'absència d'un programa detallat. Ibáñez i Micó han vaticinat continuïtat amb les polítiques de Carlos Mazón.

L’Elx està invicte en el camp del Getafe: quatre empats i una victòria

L'Elx visita este divendres al Getafe amb un balanç immaculat en Primera a domicili: cinc partits sense perdre. Quatre empats i un triomf en el Coliseum.

El València només ha guanyat una vegada en les seues últimes huit visites a Vallecas

El València visita al Raig en la jornada 14 amb una estadística adversa a Vallecas: només una victòria en les huit eixides més recents, després d'un empat la passada campanya.

Vencedor no jugarà davant l’Athletic per la clàusula de la por

El Llevant no abonarà la compensació prevista en la cessió, per la qual cosa Unai Vencedor no estarà davant l'Athletic este dissabte en el Ciutat de València.

El Llevant necessita guanyar a l’Athletic per a evitar el seu pitjor inici a casa en Primera

Amb quatre derrotes i un empat en el Ciutat, l'equip granota és el pitjor local de LaLiga. Si no venç a l'Athletic, firmarà la seua pitjor arrancada a casa.

El Vila-real suma dos triomfs en les seues cinc últimes visites al Reale Arena

El Vila-real visita este dissabte a la Reial Societat amb un balanç recent de dos victòries, un empat i dos derrotes en el Reale Arena. L'últim antecedent allí va ser 1-0 amb gol de Kubo.