Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

La regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament d’Alacant, Rocío Gómez (PP), ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va resultar adjudicatària d’una vivenda pública a la Platja de Sant Joan. De manera paral·lela, s’ha obert una investigació per a aclarir possibles irregularitats en la concessió.

La renúncia ha arribat immediatament després si es fes públic el seu nom entre els adjudicataris, un fet que ha posat el focus en el procediment seguit. L’examen anunciat pretén determinar com es va tramitar l’adjudicació i si el procés va complir els criteris previstos per a esta mena de vivendes, així com l’abast de la participació de l’edil en qualsevol fase de l’expedient.

Investigació sobre la concessió

La investigació se centra en verificar si van existir avantatges indeguts o incompliments en els passos seguits per a assignar la vivenda. En cas de detectar-se anomalies, podrien revisar-se decisions adoptades o exigir-se responsabilitats, en tractar-se d’un bé de titularitat pública la gestió de la qual requerix màxima transparència.

L’eixida de Gómez deixa en l’aire la direcció de l’àrea d’Urbanisme mentres s’esclarixen els fets. Fins que es designe substitució o es reassignen funcions, l’ajuntament haurà d’assegurar la continuïtat dels tràmits ordinaris i dels expedients en curs.

La vivenda pública a la qual va accedir l’edil se situa en la zona de la Platja de Sant Joan, i la seua adjudicació ha intensificat les demandes de claredat sobre els criteris aplicats. Les conclusions oficials seran determinants per a dissipar dubtes, fixar els següents passos i restablir la confiança en el procés de concessió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Els bombers de Torrent i Catarroja rescaten al conductor d'un patinet elèctric que va quedar atrapat sota un cotxe després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.